וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה היה הריאיון הכי גרוע של נתניהו. הוא עשוי להביא לו את הניצחון בבחירות

עודכן לאחרונה: 24.3.2021 / 15:42

רה"מ ניסה לעקוץ את רינה מצליח במהלך הריאיון ב"פגוש את העיתונות". מצליח פשוט לקחה את כל האנרגיה הצינית והילדותית של נתניהו והשתמשה בה כנגדו. אלא שאז טעות טכנית קטנה שינתה את כל התמונה. יכול להיות שבעתיד יזכירו אותה כשיספרו על ניצחון נתניהו בבחירות 2021

בווידאו: לפיד קורא לנתניהו להתייצב לעימות נגדו/צילום: אלעד גוטמן

מאוד יכול להיות שבעתיד, כשיבואו לנתח את הניצחון של בנימין נתניהו בבחירות 2021, יתייחסו למוצ"ש שלפני הבחירות כ"ליל האוזניות". חלק מההיסטוריונים יטענו כנראה שהריאיון של ראש הממשלה המנוסה ב"פגוש את העיתונות" שינה את המומנטום של מערכת הבחירות, והביא לפוש האחרון שהליכוד חיפש כדי להוציא את מעט הנאמנים המתלבטים אל הקלפיות.

זה קרה דווקא בריאיון לא מוצלח, בלשון המעטה, של ראש הממשלה, שניסה כהרגלו להסיט את כל תשומת הלב לנושא החיסונים אך מצא מולו מראיינת שמתעקשת לשאול אותו על חוק התקציב, על המשפט, על ניסיונות הפגיעה בדמוקרטיה ועוד. אלא שאז התערבה בת קול מסתורית, שהופיעה כשיבוש טכני מוזר, שגרם לצליל נדיר מאחורי הקלעים להישמע באוזנייה של המראיינת רינה מצליח. במילים אחרות: קולו של עורך התוכנית נשמע לפתע, כשהוא מפציר במצליח לשאול שאלה מסוימת. זה שינה את כל התמונה. הזריזות בה נתניהו קפץ על הקול הקטנטן הזה הזכיר סרטי טבע בהם רואים אריה מזנק על זברה חסרת אונים. זה היה קצר וקטלני. זה היה קשה לצפייה. מול הטורף הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית אסור להשליך כאלה חתיכות בשר עסיסיות זרוקות בחלל האוויר, בטח כשהוא חש בסכנה.

במחקרים שייערכו על מערכת הבחירות המוזרה הזאת בעתיד, יזכירו שטריק האוזניות היה עניין קבוע ששלף ראש הממשלה הוותיק מול כמה עיתונאים במהלך הקמפיין. "יש מלא אנשים שצועקים לכם שאלות באוזן, תורידו את האוזניה ותדברו ישירות איתי", הוא הציע לשלל מראיינים בבליץ התקשורתי האחרון של הקמפיין, בו הגיע להתראיין בכל אולפן שהסכים לקבל אותו, ממהדורות החדשות, דרך תוכניות הבוקר ונראה שעם מעט תכנון נכון הוא עוד יצליח להגיע להתמודד מול הצ'ייסר. המטרה הייתה ברורה: להציג את עצמו כמרואיין אמיץ שמוכן להתארח גם אצל כלי תקשורת עוינים. בכל הנוגע לאוזניה, מדובר בהיגיון די מטומטם, בטח למי שיודע איך עובד שידור טלוויזיוני, אבל הטריק הזה עבד על מי שזה אמור לעבוד עליו.

כשנתניהו עשה את זה מול מורן אזולאי ב-ynet זה השאיר טעם רע בפה, מכיוון שהדרישה להסרת האוזניה הגיעה בליווי עקיצה: "אנחנו הולכים ללמד אותך להיות מראיינת בריטית". ברשתות החברתיות כבר מיהרו להאשים שמדובר ביציאה שוביניסטית. יועציו של נתניהו פעלו בחוכמה, ושלחו אותו לשגר את אותה יציאה מזלזלת ומקטינה אצל ניב רסקין, עיתונאי מנוסה ומוערך, וחשוב לא פחות - גבר. המטרה הייתה ברורה: להראות שנתניהו לא מזלזל בנשים, אלא בכל העיתונאים. המוקש נוטרל. במציאות הישראלית של 2021 להתנשא על אנשי תקשורת זה האובייס.

רינה מצליח VS בנימין נתינהו 20/3/2021. חדשות 12, צילום מסך
לא מנופפים בבשר עסיסי מול הטורף הגדול בתולדות הפוליטיקה הישראלית. בנימין נתניהו, "פגוש את העיתונות"/צילום מסך, חדשות 12

רינה מצליח ידעה שנתניהו ישלוף את עניין האוזניה גם אצלה, ונערכה מראש. כצפוי, הוא הציע לה לשלוף את האוזניה, והיא הגיבה בשנינות: "אתה מדבר איתי על האוזניה? אתה הרגע ביקשת מהעוזר שלך שיעמוד מולך כדי יעשה לך סימנים". נתניהו ההמום הגיב אינסטינקטיבית בשפת ילדותו: "וואו". בכדורסל קוראים לזה "מאני שוט". בג'ודו קוראים לזה "איפון". במשחק הקלפים יניב קוראים לזה "אסף". מצליח פשוט לקחה את כל האנרגיה הצינית והילדותית של נתניהו והשתמשה בה כנגדו.

זה הוציא את נתניהו מאיזון, וגרם לו לחשוף את כל האסטרטגיה שלו. הוא התחיל לצעוק על מצליח שהיא משדרת בערוץ תעמולה. "תתביישו לכם", הוא נזף ברינה, "אתם מגויסים כמפלגה פוליטית". לפתע, ולראשונה אי פעם, הוא לא נראה כמו ביבי אשף התקשורת, אלא כמו בומר מזדקן וטכנופוב כשהוא התלונן על האפליקציה של N12 שהציעה לגולשים להגיב בזמן אמת אם המועמד אמין בעיניהם או לא. זה רק גרם לו להיראות פתטי יותר. הוא נראה מובס. הוא איבד את הקוליות שלו, בעוד מצליח חייכה כממתיקה סוד. אם יונית נכנסה למשרד העורך הראשי אחרי הריאיון עם נתניהו והביעה ספק עצמי בתפקודה, רינה ידעה שהיא יכולה להיכנס לאותו משרד ולדרוש העלאה.

ואז זה קרה. כמו במקרים קודמים באותו משדר, נתניהו ענה על שאלה, ומצליח פשוט נכנסה לו לדברים עם שאלה אחרת. זה לא היה משהו אישי נגד נתניהו, ככה מצליח נהגה עם כל המרואיינים שלה אמש. ליתר דיוק, ככה נוהגים רוב המראיינים הישראלים, ונראה שזו הדרך היחידה לראיין פוליטיקאים בישראל, שנוטים להתפזר בתשובות לכיוון של תעמולה. אלא שאתמול הייתה גם פאדיחה טכנית קלה. בזמן שנתניהו ליהג על נושא מסוים, ניתן היה לשמוע את מצליח מקבלת הוראה לשאול שאלה אחרת (שבמקרה כבר נשאלה). נתניהו זיהה את הפאדיחה, ולפתע אותו בומר מזדקן וטכנופוב נראה כמו מתמחה צעיר באמדוקס. "אני שומע את ההנחיות", הוא צחק בפניה של מצליח, "תגידי להם להקטין את האוזן". החיוך שלו אמר את הכל. הוא ידע. במקום לדבר על כך שהוא סירב להתעמת מול יאיר לפיד, ידברו על כך שהוא שרד את העימות מול רינה מצליח.

עוד בוואלה!

ביבי צלצל למנכ"ל פייזר 30 פעם. הוא גם ייקח אותנו לבחירות 30 פעם. ככה זה כשאובססיבים

לכתבה המלאה
רינה מצליח VS בנימין נתינהו 20/3/2021. חדשות 12, צילום מסך
יכלה לבקש העלאה. רינה מצליח, "פגוש את העיתונות"/צילום מסך, חדשות 12

בעידן בו האמת איבדה כל משמעות, למילים אין ערך, ואף אחד אפילו לא מצפה מפוליטיקאים לעמוד בהבטחות שלהם - בכלל לא ברור למה עורכים את ערבי הדיונים המיותרים האלה מול כל המועמדים. ועדיין, איכשהו דווקא הנאשם בפלילים שרימה את דרכו לשלטון על גבו של רמטכ"ל פתי וחסר ניסיון פוליטי, הצליח שוב לנצל את התקשורת "השמאלנית" למען מטרתו היחידה - שמירה על נתניהו מאוחדת. נתניהו, שמסרב באימה אמיתית להגיע לעימות מול יאיר לפיד, יכול הבוקר להגיד - תראו איך הגעתי להתראיין באומץ בכלי תקשורת עוין, בעוד לפיד לא מוכן היה לבוא להתראיין בערוץ הבית שלו. למה לו לבוא לעימות בכלל? דף המסרים של קמפיין נתניהו כותב את עצמו: "בנימין נתניהו, המנהיג שהביא את החיסונים, לא מפחד מאגרופים - יאיר לפיד, המתאגרף לשעבר, מפחד מליטופים". החדשות הטובות מבחינתו של לפיד הן שבעתיד, כשיכתבו את דפי ההיסטוריה על התקופה הזאת, לא בטוח שיטרחו בכלל להזכיר את השם שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully