וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כשהצטרפתי לנתניהו, אנשים יצאו מדעתם. השמיצו אותי ועשו הכול כדי לגמור את חיי"

עודכן לאחרונה: 29.3.2021 / 10:57

ההערצה לרה"מ ("עידן נתניהו לא הסתיים אלא אם יחליפו את העם"), החברות עם יאיר נתניהו ("הוא מהמם") והזוגיות למרות פער הגילאים ביניהם: אחרי שהפיצו את בשורת הטבעונות בארץ, טל גלבוע ורועי שפרניק פותחים פה ויוצאים לטרוף את המתחרים ב"זוג מנצח VIP" ברשת 13. ריאיון

טל גלבוע ורועי שפרניק - זוג מנצח VIP/רשת 13

רגע לפני שטל גלבוע יצאה עם בן זוגה רועי שפרניק לצילומי העונה החדשה של "זוג מנצח VIP" (שעולה הערב ב-21:30 ברשת 13), היא פתאום הבינה שהיא לא מכירה זוגות רבים מאלו שצפויים להשתתף איתה בתחרות הריאליטי. "הייתי אמנם ב'אח הגדול' אבל אני לגמרי לא בעולמות האלו של הסלבס", היא אומרת לוואלה! תרבות. "לא ידעתי מי זה מני ממטרה, לא ידעתי מי זה בן זיני וטיילור מלכוב, וכמובן לא ידעתי מי אלו אדל בספלוב ובעלה מאץ'. אחרי שבדקתי בגוגל, גיליתי שיש לו 12 מסעדות בשר, ביניהן 'מיתוס' בתל אביב. היה לי ברור שפה הולך להיות הפיצוץ של החיים, שיהיה בלגן ענק בינינו. שזה יהיה אנחנו הטבעונים מול הבעלים של מסעדת הבשר. אבל מה שקרה זה בדיוק ההפך. גיליתי שהם זוג נפלא עם זוגיות נפלאה והפכנו לחברים טובים. היא אפילו אמרה לי שהמסעדה של מאץ' הוציאה תפריט טבעוני ואמרה לי שהשפעתי עליה. זה פשוט מגניב".

אתם עצמכם גיליתם משהו שונה על הזוגיות שלכם בעקבות התכנית?

רועי: "אני לא חושב שגיליתי משהו. זה היה מאוד מהיר ומשימתי. קפצנו על המטוס ויאללה להרפתקה. אני לא חושב שבאתי לעבור תהליך זוגי מול כל עם ישראל. אני וטל חזקים ביחד. אנחנו שנים עובדים יחד ואנחנו יודעים למה אנחנו שם".

טל: "אני לא עושה יחסי ציבור לזוגיות שלי לעומת זוגיות אחרת. אני רק מקווה שמי שיצפה בתכנית יגיד לעצמו 'כזה בדיוק מגיע לי וכזה אני רוצה'. כשאתה נחשף לזוגיות שונה משלך, לא משנה איזו, הדבר הטוב שאתה יכול להגיד לעצמך הוא 'איזה מזל שיש לי את מה שיש לי'. לא הייתי צריכה את התכנית כדי לומר לעצמי איזה טוב העולם הזה כלפיי כשהוא נתן לי את הזוגיות הזו".

וזה כבר הריאליטי השני שלך, אחרי "האח הגדול".

טל: "כל ריאליטי שאני הולכת אליו הוא הזדמנות מצוינת עבורי לדבר על נושא זכויות בעלי החיים. אני עושה דיל עם תכניות הריאליטי - תנצלו אותי ואני אנצל אתכן. אני מדברת על זכויות בעלי החיים כמה שאפשר כדי להגיע לכמה שיותר אנשים ולנסות להשפיע עליהם. אבל זו לא הסיבה היחידה שהלכתי ל'זוג מנצח'. אני אישה בשנות הארבעים המוקדמות לחייה ואני בפרק ב' מדהים. המטרה שלי היא לומר לכל הנשים שנכנסו למעגל הגרושות, והן מיואשות ומודאגות, שלא יתייאשו. אני באה להראות להן שזה אפשרי ביג טיים. אף פעם לא חוויתי אהבה כזו".

טל גלבוע רועי שפרניק זוג מנצח VIP. באדיבות המצולמים, צילום מסך
פרק ב' מוצלח. טל ורועי/צילום מסך, באדיבות המצולמים

טל גלבוע (42) היא אחת האקטיביסטיות המפורסמות ביותר בישראל למען זכויות בעלי חיים. לפני כעשור היא ראתה כיצד מפרידים עגל מאמו ובעקבות כך הפכה לטבעונית. מאז היא הקימה והייתה פעילה בכמה תנועות, ארגונים ופרויקטים, ביניהם "החזית לשחרור בעלי החיים", "קירות שקופים" ו"שחרור מוחלט". ב-2014 היא זכתה בעונה השישית של "האח הגדול" והפכה לדמות מוכרת בכל סלון. שנה לאחר מכן נפרדה מבן זוגה ערן ומאז היא חיה בזוגיות עם רועי שפרניק הצעיר ממנה בשבע שנים, אקטיביסט וצלם שפועל איתה ב"קירות שקופים", ביחד עם שלוש בנותיה (12, 17 ו-19)

לפני כשלוש שנים נוצר קשר בינה לבין יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה. "הוא מהמם. אחרי שהוא ראה איך מפרידים בין שני גדיים וכתב בפייסבוק 'אל תאכלו בשר', הוא צלצל אלי ודיברנו, והוא שיתף פעולה איתי בפרויקט שבו רואים כיצד מפורסמים מגיבים למה שקורה בבית מטבחיים. ביקשתי ממנו עזרה לגבי חוק המשלוחים החיים, הוא חיבר אותי לראש הסגל של נתניהו ושם נדהמתי מהפתיחות של נתניהו כלפי הנושא הזה. וגם לאט לאט גליתי שההורים של שרה היו טבעוניים וששרה כל הזמן מדברת על בעלי חיים ונותנת אותם כדוגמא לחסרי ישע כמו ילדים וקשישים".

כן, אבל היא עצמה לא טבעונית.

טל: "גם אבנר וביבי לא. אבל אם נצטרך לעבוד רק עם טבעונים, לא נצליח לעבוד. ראש הממשלה מדבר על צמצום אכילת בשר, מקדם את זכויות בעלי החיים, מי הקשיב לנו פעם?".

לפני כשנה וקצת קיבלה גלבוע טלפון מראש הממשלה שביקש ממנה לבוא לעבוד איתו - ומאז היא משמשת כיועצת ראש הממשלה לענייני בעלי חיים.

יש מצב שאנחנו לקראת סוף עידן נתניהו?

טל: "אין דבר כזה. בעקרון אסור לי להביע דעה פוליטית כי אני עובדת מדינה, אבל אני אגיד בכל זאת. כל הזמן אומרים שאם הוא רק היה הולך, הייתה קמה ממשלה מהר. אבל מרבית הציבור שהולך להצביע בקלפי רוצה אותו כראש ממשלה. אי אפשר למחוק את העם או להחליף אותו. העם רוצה את נתניהו. ברמה האישית, אני מסתכלת עליו ורק מעריכה אותו יותר ויותר. אני מדברת איתו גם בשלוש בבוקר וגם בשש בבוקר, אני ממש לא מבינה מאיפה יש לו כוח כזה בגילו לקחת את ישראל ולהפוך אותה למעצמה כלכלית וביטחונית. אנשים שכחו שסיימנו פה מגיפה מטורפת. עידן נתניהו לא הסתיים אלא אם יחליפו את העם. כל עוד העם רוצה שהוא זה שינהיג אותו, ראוי שהוא יעשה את זה. מדינת ישראל זה לא הימור בלוטו.

"אני רואה מה נתניהו עובר ואני חושבת שאני כמו נתניהו בקטן. יש כאלה שאומרים כמה נזק אני עושה ויש כאלה שאומרים שאני הדבר הכי טוב שקרה לבעלי החיים. ברמה האישית, הגעתי לשיא שלי. אני אקטיביסטית שהגיעה לעבוד עם ראש הממשלה. כשמוניתי לתפקיד כל העולם פרסם כתבות מפרגנות, ורק פה חטפתי אש וכתבות נגדי. כולם רצו להפיל אותי ולתקוף אותי. מי שיכול לעשות את זה טוב ממני - שיביא אלטרנטיבה".

עוד בוואלה!

וודי אלן תקף, דילן פארו התפרצה בבכי: הריאיון שמסעיר את אמריקה

לכתבה המלאה
טל גלבוע רועי שפרניק נתניהו זוג מנצח VIP. באדיבות המצולמים, צילום מסך
"עידן נתניהו לא הסתיים אלא אם יחליפו את העם". גלבוע ונתניהו/צילום מסך, באדיבות המצולמים

איך את מיישבת את הפער בין יאיר נתניהו "המהמם והנחמד" כפי שאת מתארת אותו, לבין הטיפוס האגרסיבי, האלים-מילולית והמתלהם שניבט אלינו מהטוויטר?

טל: "יאיר הוא לא רק הבן של ראש הממשלה, הוא גם הבן של ביבי ושרה. כשאתה ילד ורואה מה עושים למשפחה שלך, כשאתה רואה איך שופכים את דמו של אבא שלך שהוא מנהיג מוערך ונותן את החיים שלו למען המדינה, ואתה יודע שלא מגיע לו. ואז יוצא לך הכעס והתסכול. תמיד הכעס יוצא ברשתות, הרבה יותר מהחיים. יאיר נפגע, ואני חושבת שאם הוא היה יכול לעשות את זה בדרך אחרת, אולי הוא היה עושה. הוא פשוט נשאר עם המרירות הזו".

רועי: "השאלה שלך מגיעה מתוך פוזיציה. אם תשאל את תומכיו של יאיר, הם יגידו שהוא לא עונה מספיק חזק. אנחנו כתומכי נתניהו רואים את כלי התקשורת המרכזיים בישראל כמו מפלגה ולא כמו כלי תקשורת מאוזנים. הם אלו שמדברים על "המושחת מבלפור", "יום הבסטיליה", "צ'אושסקו" וגיליוטינות".

איפה ראית דבר כזה? באיזה כלי תקשורת?

טל: "רק לאחרונה רינה מצליח קראה לתומכי נתניהו 'עדר עיוורים'".

את חיה בשלום עם כך שנתניהו קידם את מפלגת הציונות-הדתית שמקום 3 בה הוא איתמר בן גביר? שתנועת 'נעם' שחברה בה היא הומופובית?

רועי: "כמו שהשמאל מחבק את בל"ד ואין לו שום בעיה לשבת עם אנשים שמבקרים אסירים ביטחוניים שעשו פיגועים, אז גם בימין יש קולות בקיצון שהם לא זהים לאידיאולוגיה של הליכוד".

השמאל לא מקדם את בל"ד. נתניהו קרא להצביע למפלגה של בן גביר.

רועי: "הרי אין שום סיכוי בעולם שיקודם פה משהו נגד גייז כל עוד אמיר אוחנה, שהוא שר מדהים, נמצא בתפקיד שלו".

טל: "זה לא כל עוד אמיר אוחנה נמצא בתפקיד, זה כל עוד נתניהו נמצא בתפקיד. לא סתם נתניהו אמר בריאיון בטלוויזיה שבן גביר לא יהיה שר. ולמה? כי הם לא מחזיקים את אותן דעות. בסופו של דבר, צריך להקים פה קואליציה של 61 אצבעות. אם אפשר ללכת עם איבתיסאם מראענה שאומרת שצריך למחוק את זיכרון יעקב, איך אפשר לבוא בטענות לצד השני? אפשר לחבק את מי שרוצח יהודים ושונא יהודים, אבל אי אפשר לחבק את מי שאומר הפוך על מדינת ישראל.

"אנחנו הצלחנו להביא לכך שבוועדת הכלכלה, 50 אחוז ממכסות הביצים החדשות ילכו אך ורק ללולים ללא כלובים. זה תקדים שמעולם לא היה במדינת ישראל ומי הצליח להביא את זה? ח"כ מרגי ממפלגת ש"ס. מה אני באה לומר? כשאתה רוצה לקדם משהו אתה עושה חיבורים שמהצד יכולים להיראות מוזרים לחלוטין. בתשעת החודשים שאני עובדת בלשכה של נתניהו, נדהמתי מהחיבור שהצלחתי לייצר עם חובשי הכיפה, למשל. לאו דווקא עם החילונים. פוליטיקה זה אמנות האפשר ואי אפשר כל הזמן לתקוע לנו בעין 'בן גביר בן גביר' כשבתכל'ס יש אנשים מהצד השני שקוראים לא לעמוד בצפירה ולמחוק את זיכרון יעקב. זה כשר כדי להפיל את נתניהו".

רועי: "עשינו מהלך היסטורי בישראל כשלקחנו על הגב שלנו את נושא זכויות בעלי החיים וחיברנו אותו לצד הימני. גם מנסור עבאס וגם בן גביר יכולים להיות טבעוניים. זה לא שייך רק לצפון תל אביב, זה לכל מדינת ישראל. אין דבר כזה טבעונים שרק שמאלנים. יש פה מיליון איש שלא אוכלים בשר. אגב בן גביר, עם חלק מדעותיו אני מסכים. למשל הפשיעה בדרום. אם אתחיל משחק החרמות, לא אגיע לשום דבר. לפני 15 שנה הפסקתי לאכול בשר. לא ידעו אז מה זה טבעונות. עשינו פה חריש מטורף בעם ישראל והגענו לכולם. תיעדנו אינספור תחקירים ועכשיו אנחנו הולכים ל'זוג מנצח'".

טל גלבוע רועי שפרניק זוג מנצח VIP. באדיבות המצולמים, צילום מסך
"לא סופרת אף אחד". גלבוע/צילום מסך, באדיבות המצולמים

האתר "זמן ישראל" פרסם עליך לפני כשנתיים תחקיר שבו נטען שהפעילות סביבך הייתה כמו כת ואנשים שעזבו את הקבוצה שלך טופלו במרכז לנפגעי כתות. נטען שאת ההערצה כלפיך ניצלת לרעה, הענשת אנשים, נידית, החרמות, כינית אנשים בוגדים כי הלכו לקבוצות טבעוניות אחרות ומי שהביע עמדה אחרת זכה ללינץ' ולהשפלה.

טל: "זה התחיל באותה תקופה כשהתחלתי להיות בקשר עם משפחת נתניהו. עשו עלי תחקירים בכל מקום וכולם גנזו את זה. כולם ירדו מהסיפור מהסיבה הפשוטה שזה כלום ומי שעומדים מאחורי זה הם אנשים נקמנים וקנאים. האנשים האלה - שהיו טבעונים, אגב - כמובן נעלמו. כשהצטרפתי לנתניהו זה הוציא אנשים מדעתם. כל מה שכתוב בתחקיר הזה לא היה ולא נברא, אין כלום כי לא היה כלום. התנהגו אלי בבריונות, עשו לי רצח אופי. היום אני לא סופרת אף אחד מהם, אבל הם עשו הכול כדי להשמיץ אותי ולגמור את חיי. אף אחד מהם לא מתקרב לעשייה שלי".

רועי: "כשאתה עושה פעילות חברתית, אתה עובד עם אנשים בהתנדבות ולכן מגיעים גם אנשים טובים וגם פחות טובים. הכי קל זה לעשות שיימינג למישהו אחר. מדובר בשטויות, במסעות נקמה, במשך שמונה שנים מנסים לסחוט אותנו. אנחנו לא ניכנע לתכתיבים של מטורללים. קח למשל את הטבעונים שחלק מהם מתנגד לחיסונים. אם אביע את דעתי עליהם, הם ייצאו למסע נקמה".

טל גלבוע רועי שפרניק זוג מנצח VIP. באדיבות המצולמים, צילום מסך
"עוד דמות הורית". שפרניק וגלבוע/צילום מסך, באדיבות המצולמים

הערב כאמור תעלה ברשת 13 העונה החדשה של "זוג מנצח VIP" בהנחיית איתי תורג'מן ואנה ארונוב, ובה ינסו טל ורועי להתחרות בשבעה זוגות סלבס אחרים בשלל משימות זוגיות, ביניהם בן זיני וטיילור מלכוב, אביבה ויחיאל חזן, איגי וקסמן ועתי שולברג, אדל בספלוב ומאץ' עבד ואיציק זוהר וזוגתו לאורה. הצילומים החלו בסאו פאולו שבברזיל עם פרוץ מגפת הקורונה בעולם והופסקו כשהמגפה היכתה בברזיל בעוצמה. המתמודדים נאלצו לארוז הכול תוך לילה ולהיחלץ באופן מיידי. "בגלל שזה התחיל בחו"ל ואז הייתה קורונה וברחנו משם, זו הייתה חוויה מאוד עוצמתית. הבנתי במהלכה כמה אני מאוהבת ברועי, כמה הוא הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים. זה פשוט חיזק את מה שכבר ידעתי, שחשוב להיות עם בני זוג מפרים ומעצימים".

רועי: "טל מהממת. היא נכס למדינת ישראל ונכס אישי שלי בבית".

כשהתחלתם לצאת, לא היו לך כרווק בן 30 חששות להיכנס לזוגיות עם מישהי גרושה עם שלוש בנות?

רועי: "זה לא משהו שאתה מתכנן אותו. זה החיים והם מזמנים לך מציאות מאוד מסוימת. אנחנו חיים יחד כבר כמה שנים ואנחנו כמו משפחה. אני אמנם לא אבא של הבנות שלה, יש להן אבא מדהים והן אוהבות אותו מאוד, אבל אני עוד דמות הורית והן רק מרוויחות מהקשר הזה מתנות, שירותי הסעות, ניקיונות ופינוקים. כשאתה מתחיל קשר אתה לא יודע לאן הוא ילך. היום אנחנו יחד כמה שנים וזה פשוט כיף".

מה דעתכם על אדם שבמקום להפוך טבעוני הפחית משמעותית את צריכת הבשר שלו?

רועי: "כל מי שעושה תהליך של הפחתה או הבנה תודעתית - אני מברך אותו. כל הכבוד לו. הוא התחיל תהליך של הבנה שקיימים פה בלי חיים. המשאבים שלנו לשכנע אנשים קטנים. זה באמת דוד מול גוליית. אנחנו מתמודדים עם מערך תעמולה מטורף של כל תאגידי הענק, כל תעשיית המזון מן החי. ברור שחל שינוי משמעותי והיום מיליון ישראלים לא אוכלים בשר, אבל עדיין מדי יום נשחטים בישראל מיליון בעלי חיים. לכן, אגב, הגענו ל'זוג מנצח', למדורת השבט, ללב הציבור הישראלי. אבל בכל מקרה, אני לא יכול לדרוש מאף אחד להפוך לטבעוני בן לילה. מהניסיון שלי, מי שנחשף לתחקירים ומתחיל לפתח מודעות, הופך בסופו של דבר לטבעוני מלא".

טל: "כל מסע של אלף קילומטר מתחיל בצעד אחד. אני תמיד משווה את זה לאמא שמפסיקה להרביץ לילדה שלה כל יום ומרביצה לה רק פעם אחת בשבוע. זו הדוגמא שאני נותנת לאנשים, כי אם הם כבר מבינים שהם לא בסדר, אז הם צריכים להבין שכל ארוחת צהריים שבה הם אוכלים מנה בשרית, זה לקיחת חיים של חיה. זו השורה התחתונה. כולנו יכולים להיות אנשים אחרים, הרי כל המגפות שפגעו באנושות - כולל הקורונה כמובן - באו לעולם בגלל החיבור בין בני אדם לבעלי חיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully