וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן אלנה שדרגה את השיר - ובעולם מתלהבים: "אנחנו מאוהבים, זה יגיע לטופ 10!"

עודכן לאחרונה: 30.3.2021 / 8:21

בסוף השבוע יצאה הגרסה המשודרגת לשיר "Set Me Free" שייצג את ישראל באירוויזיון, ולפי התגובות של כמה מאושיות האירוויזיון - יש מקום לאופטימיות. "זה מדהים! אני לא מאמינה כמה שזה טוב יותר", "כל הכבוד לעדן אלנה. סוף סוף שיר מהנה". ומה מצבנו בסוכנויות ההימורים?

עדן אלנה - הקליפ הרשמי של שיר האירוויזיון/צילום קליפ: מישה קמינסקי, צילום סטילס: אוהד קב

לפני קצת יותר מחודשיים התבאסנו כולנו יחד מבחירת השיר שייצג אותנו באירוויזיון 2021. ישראל בחרה שיר בינוני עם קליפ חיוור, וסיפרנו לכם איך העולם לא ממש מתלהב מאיתנו. גם סוכנויות ההימורים לא התרשמו, ויום לאחר בחירת Set Me Free ישראל התייצבה במקום ה-35 בסיכויי הזכייה, ואף הידרדרה למקום ה-40 בשלב מסוים.

בתאגיד השידור "כאן", וכנראה גם בצוות של עדן אלנה, הבינו שאחרי המשדר האומלל לבחירת השיר אנחנו בדרך לחזור לימים האפורים של קדם טיפקס פינת ליאור נרקיס, ושמעו את קולות החובבים זועקים "רי-וואמפ, רי-וואמפ" במקצב של "מי-זה מי-זה" מהזמר במסכה. ביום שישי, ממש לקראת סוף השבוע וערב החג הפתיעו אותנו עם הריוואמפ המדובר וקליפ מושקע. האם זה באמת עובד ויטיס את עדן היישר אל גמר האירוויזיון ברוטרדם? חזרנו אל הוולוגרים שפחות התחברו בפעם הקודמת כדי לראות האם הם שינו את דעתם, ולא שכחנו להציץ בסוכנויות ההימורים.

נתחיל כמובן עם אושיות האירוויזיון וויליאם לי אדמס ודבאן אדרמי מהאתר הגדול ביותר לסיקור האירוויזיון וויוויבלוגס, שחובבי האירוויזיון הישראלים אוהבים לקטול אך גם לקרוא כל מילה ופסיק. "עדן נראית מדהים והשיר הרבה יותר פופי", הם אומרים וממשיכים לשפוך מחמאות: "השיר הרבה יותר טוב, חזק יותר, מודרני. היא נראית יותר חופשיה". וויליאם ודבאן מרוצים מהוויתור על המודולציה המיושנת בסוף השיר, מביעים חשש מהיכולת להגיע לגבהים הללו בהופעה החיה, אך מוסיפים תמונה של מריה קארי בהשוואה מרומזת ליכולות.

איך הם מסכמים? "השיר עבר מהעפלה גבולית לגמר לצד השמאלי של הטבלה", רמז לטופ 13 בגמר האירוויזיון. "השיר פחות גנרי ועדן עם הרבה יותר כריזמה", ודבאן חותם: "במקור לא אהבתי את השיר ועכשיו אני אוסיף אותו לפלייליסט שלי".

עוד בוואלה!

הגרסה המשודרגת: צפו בקליפ לשיר של עדן אלנה לאירוויזיון 2021

לכתבה המלאה

גם נוש מבריטניה העלתה סרטון ביקורת שצבר כבר יותר מ-24 אלף צפיות עם יותר מאלף גולשים שסימנו "אהבתי", לעומת פחות מ-20 בלבד שלא אהבו. "זה מדהים, אני כבר מעדיפה את זה על המקור", אמרה נוש בשלב מוקדם יחסית של הקליפ החדש. "טוב ישראל, אני חושבת שאני צריכה לעדכן את הטופ 10 שלי!", אמרה תוך כדי תנועות ריקוד וסיכמה: "אני לא מאמינה כמה שזה טוב יותר, הפזמון הרבה יותר עוצמתי, תהיה לנו מסיבה ברוטרדם!".

ואיך הגיב פסקל ווילפר מגרמניה, שדווקא אהב את הגרסה המקורית עם המודולציה הקלישאתית? "זה ממש טוב והיא יפהפייה. יש חלקים בשיר שממש השתפרו", הוא אמר והביע אכזבה מהשינוי בסוף השיר, אך למרבה השמחה הוא דעת מיעוט. "אני לא בטוח שישראל תעלה לגמר כי מדובר בחצי הגמר הראשון", חצי גמר קשה במיוחד.

סלייד מצרפת ממש שנא את הגרסה המקורית של Set Me Free ודירג את עדן אלנה במקום ה-39 והאחרון באירוויזיון 2021. ומה הוא אמר בסרטון שלו שצבר כבר יותר מ-14 אלף צפיות? "סוף סוף שיר קול ומהנה! או מיי גאד, אני חושב שאני ממש אוהב את זה עכשיו, שרה כמו אריאנה גרנדה", לא פחות. הוא סיכם: "אני לא צוחק, ישראל עכשיו בטופ 10 שלי, כל הכבוד לצוות הישראלי ולצוות של עדן אלנה".

גם לחובב האירוויזיון לוק ווייט יש כבר יותר מ-14 אלף צפיות בסרטון הביקורת שלו על הריוואמפ של עדן. "המעברים הרבה יותר טובים, יש בשיר כל כך הרבה יותר אטיטיוד. הכול פה טוב יותר, הכריזמה, המוזיקה ברקע, הכול יותר פוף פוף פוף, מבינים למה אני מתכוון?", שאל וסיכם: עדן בטופ 10.

אם יש לעדן מעריצה אחת בעולם, קוראים לה לורה. כמעט עשרת אלפים גולשים צפו בה מתלהבת: "זה כמו שיר קיץ פופי חמוד, אני מאוהבת! עדן, יאס ביץ'!"

האם צריך להכין את מתחם האקספו לארח את אירוויזיון 2022? עדיין לא. צריך לצנן מעט את ההתלהבות ולהזכיר שוולוגרים, חזקים ואהובים ככל שיהיו, הם בסך הכול חובבי אירוויזיון כמוני-כמוכם, ולא בעלי לייבלים עם שם שהולך לפניהם בתעשיית המוזיקה העולמית. אז למה אנחנו בכל זאת מתלהבים? כי כשהשיר יצא בגרסתו המקורית לא ראיתם פרצופים מתעוותים מאושר עם געיות שמחה מצד אף אחד, ועכשיו זה קורה.

ומה אומרות סוכנויות ההימורים?

בפעם הקודמת שסיפרנו לכם היכן עדן ממוקמת בהימורים המצב היה רע, בלשון המעטה, אי שם בתחתית, אבל Set Me Free היה בסך הכול השיר השני שנבחר מבין כל המדינות שמשתתפות באירוויזיון 2021 ברוטרדם. עכשיו, כשכל השירים כבר נבחרו ונשלחו לאיגוד השידור האירופאי, אפשר לקבל תמונה קצת יותר טובה על הטרנדים בתחרות שמתקרבת.

פה מצבנו קצת פחות טוב מאשר בסרטוני הריאקשן וישראל ממוקמת במקום ה-24 בסיכויי הזכייה. הגרסה החדשה התפרסמה ביום שישי אבל כבר ביום רביעי שעבר ישראל התמקמה במקום הזה, כך שלא נראה שהריוואמפ השפיע על המהמרים. גם בסיכויי הניצחון בחצי הגמר הראשון שבו משתתפת עדן אלנה, ישראל מדורגת במקום ה-12, מתחת לעשרת הגדולות שעולות. מדובר בחצי גמר קשוח במיוחד עם שירים חזקים ומדינות עם היסטוריה של עלייה לגמר.

האם זה אומר משהו? לא ממש בשלב הזה. סוכנויות ההימורים אינן מדרגות את מיקומי השירים, אלא את סיכויי הזכייה שלהם. בהחלט יכול להיות מצב שמדינה תדורג במקומות נמוכים בסיכויי הזכייה ותסיים בטופ 5. גם אלני פוריירה, שכמעט גנבה את הניצחון מנטע ברזילי (אבל לא!), דורגה נמוך מאוד לאחר חשיפת כל השירים. כשהתחילו החזרות היא זינקה למעלה עד שסיימה במקום השני. זה הזמן להזכיר את המנטרה "הכול תלוי בהופעה בלייב", ואם עדן תופיע עם האטיטיוד שבקליפ - מקומה בגמר נראה (כמעט) מובטח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully