וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

15 מתחרות לישראל, חלקן חזקות: מה הסיכויים של עדן אלנה להעפיל לגמר?

עודכן לאחרונה: 6.4.2021 / 9:03

כדי להתברג בעשירייה שמובילה לגמר, צריכה נציגתנו לאירוויזיון 2021 עדן אלנה לדלג מעל שש מדינות בלבד. נשמע פשוט? בואו נבדוק מי המתחרות שלה ומה הסיכוי שזה אכן יקרה

עדן אלנה - הקליפ הרשמי של שיר האירוויזיון/צילום קליפ: מישה קמינסקי, צילום סטילס: אוהד קב

לפני כשנה נפל דבר: לראשונה בתולדות תחרות הזמר שנולדה כדי לאחד את אירופה הפצועה של אחרי המלחמה, האירוויזיון בוטל. השמלות המוגזמות אופסנו במחסנים, חובבים שבורים הכינו לעצמם פלייליסט בלדות אירוויזיון, ותושבי רוטרדם המארחת הבינו שהם לא יראו את הכסף שהם דרשו על דירותיהם ב-airbnb, סכומים חזיריים אפילו בסטנדרטים המופרכים של תל אביב. כל זה משתנה ב-2021, עם חזרתו של האירוויזיון לחיינו, קצת אסקפיזם באירופה מוכת הקורונה שסובלת בימים אלה מגל שלישי ומהגבלות שישראל כבר הספיקה לשכוח מהן.

עדן אלנה נבחרה לייצג את ישראל גם השנה והיא תעלה על במת המוזיקה הגדולה בעולם בחצי הגמר הראשון שייערך ב-18 במאי. לאחר גירושה של בלרוס מהתחרות בשל הגשת שיר פוליטי שאינו עומד בכללי התחרות, נותרו בחצי הגמר הזה 16 משתתפות. המשמעות: יש רק 15 מתחרות לעדן, וכדי להתברג בעשירייה שמובילה לגמר היא צריכה לדלג מעל שש מדינות בלבד. נשמע פשוט? בואו נצלול ביחד אל מעמקי שלוש הדקות הגורליות של המתחרות וננסה להבין ביחד מה הסיכויים להגיע לגמר האירוויזיון בשבת 22 במאי.

(נתוני ההעפלה לגמר, הטופ 10, הזכיות וההישגים מתייחסים לאירוויזיונים משנת 2008 והלאה, אז הוצגה שיטת שני חצאי הגמר. השירים לפי סדר ההופעה בחצי הגמר הראשון).

ליטא - The Roop - Discoteque

גמרים: 7/12 - 58.3%
הכי גבוה: מקום תשיעי (2016)


להקת The Roop ניצחה נבחרה לייצג את ליטא בשנה שעברה לאחר שניצחה בקדם הליטאי. בניגוד לעדן הם לא נבחרו אוטומטית להגיע לאירוויזיון 2021 אלא נאלצו לצלוח שוב את הקדם המקומי והם עשו זאת הכי בענק שרק אפשר. אם בשנה שעברה הם היו מועמדים לניצחון השנה זה נראה פחות בהישג יש, אבל נראה שמקומם בגמר מובטח עם מקום לא רע בעשירייה הראשונה, וגם בסוכנויות ההימורים חושבים כך.

סלובניה - Ana Soklič - Amen

גמרים: 5/12 - 41.7%
הכי גבוה: מקום 13 (2011)


גם אנה סוקליץ' שהייתה אמורה לייצג את סלובניה בשנה שעברה קיבלה כרטיס לאירוויזיון 2021. המדינה הסלאבית שמשתתפת בתחרות מ-1993 מעולם לא איימה על הצמרת הגבוהה של הטבלה ולא נראה שזה ישתנה השנה. נראה שהמילים נכתבו על ידי מחולל קלישאות אירוויזיון אוטומטי (אמן, הללויה, We're glorious) ולא נראה שלעדן יש מה לחשוש מהסלובנים, שסוכנויות ההימורים מדרגות במקום האחרון בחצי הגמר. אגב, באירוויזיון השנה יש שני שירים שנקראים אמן, של סלובניה ושל אוסטריה. של מי האמן הכי טוב? של ליאורה.

רוסיה - Manizha - Russian Woman

גמרים: 10/11 - 90.9%
טופ 10: שבע פעמים (5 בטופ 3)
הכי גבוה: זכייה (2008)


הרעש המגניב שהיה אמור לייצג את רוסיה בשנה שעברה הפך לרעש פחות נעים לאוזן באירוויזיון 2021. לא ממש אפשר להבין מתי מניז'ה שרה ברוסית ומתי באנגלית, ונראה שלא מעט אנשים מבלבלים בין "עדכני" ל"מה זה הרעש הזה". ובכלל, מתי "עדכני" הפך להלחמה של לפחות שלושה שירים שונים? סוכנויות ההימורים לא מאוד מתרשמות מעבר למרכז הטבלה, אבל נראה שהשיר הזה יגיע לגמר בוודאות וכבר נצברו לו יותר מ-7 מיליון צפיות ביוטיוב של האירוויזיון. ויש כאן אפילו זווית ישראלית.

שוודיה - Tusse - Voices

גמרים: 11/12 - 91.7%
טופ 10: שמונה פעמים
הכי גבוה: זכייה (2012, 2015)


בכל מה שקשור להפקת קדם אירוויזיון כהלכתו, נראה שהשוודים כבר שכחו את מה ש"כאן" לעולם לא ילמדו. נכון, גם כאן יש קלישאות למכביר, ונכון, גם השיר הזה נשמע כאילו היה כזה כבר, אבל השיר מצליח איכשהו כן לגעת במקומות הנכונים. גם השנה שוודיה תגיע לגמר וגם הפעם הם יסיימו במקום טוב בעשירייה, למרבה הצער עדן והצוות הישראלי לא יכולים לסמוך על פדיחה סקנדינבית במקרה הזה.

אוסטרליה - Montaigne - Technicolour

גמרים: 5/5 - 100%
טופ 10: ארבע פעמים
הכי גבוה: מקום שני (2016)


אוסטרליה היא אחת המדינות שהחליטו לשלוח את אותה הזמרת שהייתה אמורה להישלח לאירוויזיון בשנה שעברה. ראיתי אירוויזיון או שניים בחיים שלי, אבל הפעם באמת שאין לי מושג מה האוסטרלים מנסים להשיג בתחרות. אולי אי העפלה היסטורית ראשונה מאז הצטרפותם לאירופה? סוכנויות ההימורים מדרגות את אוסטרליה מתחת לישראל בחצי הגמר הראשון, ללא ספק מדובר בשיר הרבה פחות טוב מ-Set Me Free, אבל משהו בי מתקשה להאמין שייתנו לאוסטרליה להישאר בחצי הגמר.

צפון מקדוניה - Vasil - Here I Stand

גמרים: 2/12 - 16.7%
הכי גבוה: מקום 7 (2019, תל אביב - מקום ראשון אצל השופטים)


אם כבר הזכרנו מחוללי קלישאות, אז בצפון מקדוניה לקחו את זה לכיוון של דיסני. הבעיה היא שגם דיסני היו מתעלמים מהשיר הזה. בסוכנויות ההימורים מדרגים אותו במקום הלפני אחרון בסיכויי ההעפלה מחצי הגמר הראשון, ואין לכם סיבה אמיתית להקליק על הסרטון הזה.

אירלנד - Lesley Roy - Maps

גמרים: 5/12 - 41.7%
הכי גבוה: מקום 8 (2011)
מקום אחרון בחצי הגמר בתל אביב, מקום אחרון בגמר 2013.


אירלנד, לשעבר מעצמת אירוויזיון ובהווה אשפית התחתית, שולחת שיר שלראשונה מזה שנים אני מסוגל להאזין לו מההתחלה ועד הסוף ולא רק עבור כתיבת הטור הזה. מה שנקרא - I didn't hate it. האם זה מספיק כדי להעפיל לגמר? כשחובבי האירוויזיון מדרגים את השיר בתחתית וסוכנויות ההימורים לא נותנות ללסלי סיכוי להגיע לגמר, נראה שלא. עדן יכולה לרשום עוד שיר שהיא יכולה לעקוף בקלות.

קפריסין - Elena Tsagrinou - El Diablo

גמרים: 7/11 - 63.6% - מחזיקה ברצף של חמישה גמרים בשנים האחרונות.
הכי גבוה: מקום שני (2018)


קפריסין היא מדינה נטולת כל גאווה לאומית באירוויזיון. אחרי שב-2018 ו-2019 ייצגו אותה אזרחיות יוון שנולדו באלבניה ובגאורגיה בהתאמה, ב-2020 היה אמור להישלח זמר יליד גרמניה בן לאם יווניה ואב אמריקני. השנה הם חזרו לחפש נציגים ביוון, לקחו כמה שירים של ליידי גאגא, תיבלו בריטה אורה, ושלחו עוד שיר פופ גנרי במקום הרמה ים-תיכונית.

נורווגיה - TIX - Falling Angel

גמרים: 10/12 - 83.3%
הכי גבוה: זכייה (2009), מקום ראשון בהצבעת הקהל ב-2019 בתל אביב
מקום אחרון ב-2012.


זוכרים את קיינו, ההרכב שזכה במקום הראשון בהצבעות הקהל באירוויזיון בתל אביב וקיבל 10 נקודות מהצופים בישראל, אבל נפל בחיסול שביצעו השופטים שלא ראויים לעסוק במוזיקה בשארית חייהם? גם השנה הם ניסו את מזלם בקדם הנורווגי, ולמרבה ההלם והאכזבה סיימו במקום השני. מה ניצח? הדבר המוגזם הזה. אם תעצמו את השיניים מסתתר כאן שיר דווקא די סביר. אבל כל ההופעה מוגזמת עם שואו שמסכם את כל מה שרע באירוויזיון המודרני. לפי סוכנויות ההימורים השיר הזה בגמר, למרות שעדן הרבה יותר טובה ממנו.

קרואטיה - Albina - Tick-Tock

גמרים: 4/10 - 40%
הכי גבוה: מקום 13 (2017)


הקרואטים זרקו את הזמר עם הבלדה המשמימה של 2020 והחליפו אותו בשיר פופ זול עוד יותר מהתחפושות שקניתם לילדים בעלי אקספרס. כשאלבינה צווחת במהלך השיר Oh No אני מסכים איתה, כשהיא זועקת Don't Go כבר מאוחר מדי, הלכתי. עדן לגמרי אמורה לעקוף את הדבר המיושן הזה.

בלגיה - Hooverphonic - The Wrong Place

גמרים: 5/12 - 41.7%
טופ 10: ארבע פעמים.
הכי גבוה: מקום רביעי (2015, 2017)


הוברפוניק הנהדרים שכבר הופיעו בישראל היו אמורים לייצג את בלגיה כבר בשנה שעברה. בשנה שחלפה מאז הם נפרדו מהסולנית שהייתה אמורה להופיע איתם באירוויזיון 2020 והחזירו את גייקה ארנרט, הסולנית המיתולוגית שהופיעה עם הלהקה בין 1998-2008. בזמן הזה הלהקה זכתה להצלחה אדירה עם הלהיט Mad About You ומרגש לראות זמרת כזאת על במת התחרות. לפי סוכנויות ההימורים בלגיה גבולית מאוד בסיכויי העלייה לגמר, למרות שלגמרי מגיע לבלגיה לעלות.

ישראל - Eden Alene - Set Me Free

גמרים: 8/12 - 66.7%
טופ 10: שלוש פעמים.
הכי גבוה: מקום ראשון (2018)


מה אנחנו יכולים להגיד אחרי מה שהחובבות הבין-לאומיות האלו כבר אמרו? אמנם השיר עבר שדרוג משמעותי מאז המשדר הכל כך חיוור לבחירתו, אבל סוכנויות ההימורים עדיין לא מתרשמות ומדרגות את Set Me Free במקום ה-12 בסיכויי ההעפלה. יש לעדן סיכוי אבל הוא גבולי מאוד. החובבים האדוקים יזמרו את המנטרה "הכל תלוי בהופעה בלייב" ולא ישכחו להזכיר שגם את פואגו של אלני פוריירה אף אחד לא ספר עד תחילת החזרות. אז האם ישראל תהיה אחת המדינות הבודדות שמצליחות לעלות לגמר אירוויזיון שישי ברציפות, או שהפעם נשארים בחצי הגמר? בעוד פחות מחודש וחצי נדע.

רומניה - Roxen - Amnesia

גמרים: 9/11 - 81.8% - בשנתיים האחרונות לא עלתה לגמר אחרי רצף של תשעה גמרים.
הכי גבוה: מקום שלישי (2010)


עד 2017 אם הייתם צריכים לשים את חייכם על השאלה "האם רומניה תעלה לגמר", היה מדובר בהימור בטוח. אבל בשני האירוויזיונים האחרונים הגלגל התהפך ובחירותיה הגרועות של הטלוויזיה הרומנית עפו גמר בחצי הגמר, ובצדק. בשנה שעברה הרומנים בחרו זמרת צעירה בוועדה פנימית והשנה הוחלט לשלוח אותה שוב עם שיר שיגרום לכם להתגאות בדרכון הרומני שלכם, מקומה בגמר מובטח.

אזרבייג'ן - Efendi - Mata Hari

גמרים: גמרים: 11/12 - 91.7%
טופ 10: שש פעמים
הכי גבוה: זכייה (2011)


גם אזרבייג'ן שולחת את אותה זמרת שהייתה אמורה לפזז באירוויזיון 2020. וממש כמו בשנה שעברה, גם הפעם חובבי התחרות מקבלים את כל מה שהם אוהבים - פופ עלק אתני זול זול זול, מסוג השירים שאין להם שום זכות קיום מעבר לתחרות. השיר הזה יעלה לגמר ואין לעדן שום סיכוי לתפוס את מקומו.

אוקראינה - Go_A - SHUM

גמרים: 10/10 - 100%
הכי גבוה: זכייה (2016)


מי שעקב אחרי הטור שלי בשנה שעברה גילה כמה תיעבתי את השיר שההרכב הזה שלח בשנה שעברה. גם השנה הם שולחים רעש שעלול להעיק, אבל משום מה אני מוצא שיש פה קטע וייחודיות, בניגוד לאזרבייג'ן הזולה. נראה שהשיר הזה ישמור על 100% הצלחה בהעפלה לגמר אירוויזיון של אוקראינה.

מלטה - Destiny - Je Me Casse

גמרים: 6/12 - 50%
הכי גבוה: מקום 8 (2013)


היא עוד לא בת 19 וכבר דסטיני נראית כמו מאמא מאיזו כנסיית גוספל. ממש כמו TOY, גם השיר הזה מדבר על העצמה נשית ודימוי גוף חיובי גם אם את לא דוגמנית. ממש כמו נטע ברזילי, גם דסטיני מככבת בצמרת טבלאות הדירוגים. לפי סוכנויות ההימורים, בשנה הבאה ניסע בפעם הראשונה בתולדות האירוויזיון לוולטה.

אז ישראל בגמר או לא?

בין המדינות שאפשר לשים את הכסף על כך שהן בוודאות בגמר אפשר למנות את מלטה, שוודיה, קפריסין, ליטא, אוקראינה, אזרבייג'ן, רומניה, ורוסיה. אלו הן שמונה מדינות שקשה להאמין שימצאו את עצמן אורזות בחזרה הביתה ביום רביעי בבוקר שאחרי חצי הגמר. אם תהמרו על אירלנד, סלובניה, מקדוניה, וקרואטיה שדווקא כן יארזו, כנראה שלא תפסידו הרבה. זה משאיר אותנו עם נורווגיה, בלגיה, אוסטרליה, וישראל נאבקות על שני הכרטיסים הנותרים. הופעה קולית טובה ובימוי סוחף עשויים לשפר את הסיכויים.

אם מסתכלים על הסטטיסטיקה היבשה - היא בעדנו. מבין 16 המדינות שמתמודדות על עשרת הכרטיסים לגמר הגדול ישראל מדורגת במקום השמיני בהשתתפויות בגמר האירוויזיון. אנחנו כמובן נהיה פטריוטים לאורך כל המסע של עדן לרוטרדם, ונאחל לה לגרום לאכול את הכובע.

1. אוקראינה - 100%
2. אוסטרליה - 100%
3. שוודיה - 91.7%
4. אזרבייג'ן - 91.7%
5. רוסיה - 90.9%
6. נורווגיה - 83.3%
7. רומניה - 81.8%
8. ישראל - 66.7%
9. קפריסין - 63.6%
10. ליטא - 58.3%
11. מלטה - 50%
12. בלגיה - 41.7%
13. אירלנד - 41.7%
14. סלובניה - 41.7%
15. קרואטיה - 40%
16. מקדוניה הצפונית - 16.7%

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully