וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוששים מבידוד, מקליטים זמרים מראש: כך ייראה האירוויזיון הכי חריג בהיסטוריה

עודכן לאחרונה: 21.4.2021 / 13:43

לאור ההחלטה לקיים את אירוויזיון 2021 ויהי מה - הוצגו ארבעה תרחישים אפשריים לקיום התחרות. אז מה יקרה אם אחד הזמרים יידבק בקורונה בתחרות בהולנד? ומה יקרה אם אחד הנציגים לא יוכל להגיע? כך זה צפוי להיראות

עדן אלנה - הקליפ הרשמי של שיר האירוויזיון/צילום קליפ: מישה קמינסקי, צילום סטילס: אוהד קב

שנת 2020 הייתה השנה שבה העולם נכנס לסגר. לא משנה באיזה חלק של העולם אתם גרים, הסתגרתם בבתים. כל האירועים, קטנים וגדולים כאחד, בוטלו, כולל שניים שלא האמנו שאפשר לבטל - המשחקים האולימפיים שנעצרו בעבר רק בתקופות מלחמות עולם, ובפעם הראשונה בהיסטוריה בוטלה גם תחרות הזמר של האירוויזיון. AHOY, הארנה שהייתה אמורה לארח את התחרות ברוטרדם, הוסבה לבית חולים לחולי קורונה, בהולנד שבה מספר החולים הלך וגדל.

אם שנת 2020 הייתה שנת הביטולים, 2021 היא השנה שבה מבינים שצריך לחיות לצד המחלה, גם במקומות שבהם המספרים נותרו גבוהים, כפי שקורה בימים אלה באירופה. כבר בספטמבר אשתקד הודיע איגוד השידור האירופאי (EBU) שלא משנה מה, אירוויזיון יהיה גם יהיה. הפעם היה זמן להתארגן מראש, וב-EBU הכינו מראש ארבעה תרחישים לקיום התחרות.

בתרחיש A חובבים מכל העולם מציפים את רחובות רוטרדם בדגלי כל המדינות ומתקיים אירוויזיון גדול ורגיל כמו שאנחנו מכירים ואוהבים. לפני כחודשיים, עם עליית מספר המקרים והמתים בהולנד ובאירופה כולה, התרחיש הזה ירד מהפרק. נותרו שלושה תרחישים: תרחיש B הוא אירוויזיון עם קהל עד 80% מתפוסת האולם בריחוק חברתי וכל האומנים או רובם מופיעים ברוטרדם; תרחיש C אומר אירוויזיון עם קהל מצומצם בריחוק חברתי ללא אירועים בעיר המארחת כשהאומנים לא מופיעים ברוטרדם, ותרחיש D - אירוויזיון תחת סגר, אף משלחת לא מגיעה להולנד, האירוויזיון יורכב מהופעות גיבוי מוקלטות מראש ללא קהל.

האם הקלטת הגיבוי של עדן תהיה ההופעה באירוויזיון?

כדי להיערך לתרחישים C ו-D כל המשלחות נדרשו לצלם מראש את הופעת הגיבוי שלהם עד סוף מרץ, למקרה שתרחיש B לא יתקיים. המשמעות: כבר עכשיו בהפקת האירוויזיון מחזיקים בהקלטות של 39 השירים המתחרים במה שעשוי להפוך לתחרות האמיתית. בין ההקלטות הללו, כמובן, גם גם הביצוע של עדן אלנה שמייצגת את ישראל עם Set Me Free. ייתכן מצב שהאירוויזיון אכן יתקיים במתכונת חיה ברוטרדם, אבל אחד האומנים יידבק בקורונה בזמן השהות בהולנד ויידרש לבידוד. גם במצב כזה ישתמשו בהקלטת הגיבוי.

אם עוברת לכם כעת בראש המחשבה "רגע רגע רגע רגע, זה לא הוגן, בטח יש מדינות שינסו לרמות ולהכניס קולות מוקלטים או לשפר את הסאונד", אז נרגיע אתכם ונאמר שכל ההקלטות עברו פיקוח הדוק של ה-EBU. כל מדינה קיבלה חלון זמן של שעה אחת להקליט את השיר שלה. במהלך 60 הדקות האומנים ביצעו את השיר שלוש פעמים, ולאחר מכן כל משלחת הורשתה לבחור בעצמה באיזה משלושת הטייקים להשתמש.

בתום הזמן המוקצב, המשלחות נדרשו להעלות מיד את הגרסה הסופית בת שלוש הדקות של הנאמבר. כדי לוודא שלא נעשו דברים לא כשרים, איגוד השידור האירופאי חייב את המשתתפות להעלות בנפרד את כל קובצי הקול ואת כל זוויות הצילום מכל המצלמות. אגב, ההופעה באירוויזיון עצמו יכולה להיות שונה מהופעת הגיבוי המוקלטת.

עוד בוואלה!

15 מתחרות לישראל, חלקן חזקות: מה הסיכויים של עדן אלנה להעפיל לגמר?

לכתבה המלאה
עדן אלנה. שי פרנקו,
הוקלטה מראש כגיבוי. עדן אלנה/שי פרנקו

זמרי הליווי מוקלטים מראש, מעט עיתונאים

אחד מכללי הברזל באירוויזיון הוא שהשירה עצמה, כולל המלווים והמלוות, חייבת להיות לגמרי בלייב. מפיקי אירוויזיון 2021 החליטו לאפשר הפעם להקליט את קולות הליווי שיהיו חלק מהפלייבק. כל מדינה תוכל לבחור אם להשתמש במלווים בלייב, בהקלטה, או בשילוב של השניים. עדיין יתאפשר להופיע עם עד שישה אנשים על הבמה, אך הפעם הם יוכלו להיות רקדנים ורקדניות ולהפוך את המופע לצבעוני יותר. אין יותר צורך לחפש רקדנים שהם גם זמרים ולהיפך. בשלב זה לא מדובר בכלל קבוע, והדבר ייבחן מחדש לקראת האירוויזיון הבא.

מדי שנה מתגאים ב-EBU על רמת העניין שהאירוויזיון מייצר, עם כ-1,500 עיתונאים ובלוגרים שמגיעים מכל העולם, כולל ממדינות שאינן משתתפות בתחרות. השנה המספר יצומצם משמעותית. אם מפיקי התחרות ילכו על תרחיש B, יורשו להגיע להולנד 500 עיתונאים לחדר עיתונות שיהיה בשליש מהתפוסה. כ-1,000 עיתונאים נוספים יקבלו גישה מרחוק לחדר עיתונות דיגיטלי. אם יוחלט לבסוף על תרחישים C או D, לא ייפתח חדר עיתונות כלל והגישה תהיה רק מרחוק. בשנים קודמות בשלב הזה כבר ניתנו כל האישורים הנדרשים לעיתונאים לסיקור התחרות, לעומת השנה שכחודש וחצי לקראת התחרות, עדיין לא ידוע מי יורשה להגיע, מתי, ובאלו תנאים.

מה קורה בהולנד בימים אלה?

כמו שאר מדינות האיחוד האירופאי, גם בהולנד מבצע החיסונים מתנהל בעצלתיים ומספר מקרי הקורונה המאומתים גבוה. במדינה בת כ-17.5 מיליון התושבים מאובחנים מדי יום בין 7,000 ל-8,000 מקרים חדשים, ומניין המתים נע בין 15 ל-30 ביממה.

נכון לכתיבת שורות אלה מותר להסתובב בחוץ עד שני אנשים ממשקי בית שונים וישנו סגר לילי בתוקף מהשעה 22:00 עד 04:30. מסעדות, בתי קפה, ומועדונים סגורים, ניתן להזמין טייק אווי או משלוחים. מכירת אלכוהול אסורה לאחר השעה 20:00, וחלה חובת עטיית מסכות במקומות ציבוריים.

בתחילת אפריל החליטו הרשויות בהולנד לאפשר את קיום האירוויזיון עם קהל של עד 3,500 משתתפים בכל אחד מהמופעים והחזרות. לפי המתווה, כדי להיכנס לארנה יש להציג בדיקת קורונה שלילית. אמנם לא נמסר אם הכניסה תותר לקהל מקומי בלבד או גם לתיירים, אבל אם יש לכם רק דרכון ישראלי אתם יכולים להשאיר אותו בינתיים במגירה. על פי ההגבלות בהולנד, חל איסור כניסה למי שאינו תושב מדינות האיחוד או שנגן. אם אתם מבני המזל שכבר הוציאו דרכון אירופאי, תוכלו להגיע עם בדיקת קורונה שלילית, אך יש בידוד בן עשרה ימים עם הכניסה למדינה. ניתן לקצר את הבידוד לחמישה ימים על ידי בדיקת קורונה שנייה. כרגע בהולנד כלל לא ששים לראות תיירים, וכשנכנסים לאתר הממשלתי כדי לראות מהן הדרישות לפני טיסה, תתקבלו במשפט "אל תבואו להולנד".

קורונה או לא, רוטרדם או תל אביב, עדן בלייב או עדן בהקלטת גיבוי - שום דבר לא יעצור אותנו מלהביא לכם את כל החדשות לקראת האירוויזיון יוצא הדופן ביותר שהיה עד היום. עדן אלנה תשתתף בחצי הגמר הראשון (יום שלישי, 18 במאי, שידור חי בכאן 11 החל מ-22:00), ואנחנו נרים לה כל הדרך אל הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully