וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

DMX, "ג'וני קאש של ההיפ הופ", הלך לעולמו בגיל 50

עודכן לאחרונה: 9.4.2021 / 21:01

הראפר שזכה להצלחה אדירה החל מסוף שנות ה-90, התמוטט כתוצאה מהתקף לב, שעל פי דיווחים התרחש לאחר שנטל מנת יתר של סמים. הוא הותיר אחריו 15 ילדים, ולצד הישגים מרשימים ולהיטים כמו "Party Up (Up in Here)" ו-"X Gon' Give It To Ya" - הסתבך שוב ושוב עם החוק

הראפר DMX בהופעה בניו יורק, 2016. Noam Galai/Getty Images, GettyImages
הותיר אחריו 15 ילדים. DMX/GettyImages, Noam Galai/Getty Images

הראפר והשחקן ארל סימונס, הידוע בשמות DMX או Dark Man X, הלך היום (שישי) לעולמו בניו יורק - כך דיווחו כלי התקשורת בארצות הברית. זאת, בעקבות התקף לב במהלך מה מה שתואר בדיווחים של כלי תקשורת כמנת יתר של סמים. הוא היה בן 50 והותיר אחריו 15 ילדים.

בין להיטיו הגדולים של הזמר היו "Party Up (Up in Here)" ו-"X Gon' Give It To Ya". אך יחד עם זאת, הקריירה שלה היו רצופה בהתנגשויות עם החוק ומעצרים שונים.

DMX גדל ביונקרס, ניו יורק, ונטל את שם הבמה שלו ממכונת תופים השתמשו בה בשירי ראפ. בריאיון שהעניק בעבר לסדרה דוקומנטרית ששודרה ברשת BET, סיפר כי כשהיה בן 14, ראפר מבוגר שהיה לו כמנטור הוביל אותו לעישון קראק. "הוא יצר מפלצת", הוא אמר, "קוקאין כמעט נטל את חיי בכמה הזדמנויות".

אלבום הבכורה שלו משנת 1998, "It's Dark and Hell is Hot", היה הראשון מתוך חמישה ברצף להעפיל למצעד ה-200 האלבומים המצליחים של בילבורד בארצות הברית. הוא היה הראפר היחיד עם ההישג הזה, על פי כתבת פרופיל שנערכה עליו במגזין GQ בשנת 2019. DMX אמר לאותו מגזין כי למד את כתבי הקודש והיה מתפלל לפני ואחרי כל הופעה. "להופיע בפני אנשים זה מעבר להיי שסם כלשהו יכול לייצר", הוא אמר.

השירים האינטנסיביים של הראפר הציגו סיפורים על "חטאים ברחובות" של דמויות מורכבות, נכתב עליו בביוגרפיה באתר Allmusic, שתיארה את DMX בתור "ג'וני קאש של ההיפ הופ".

אלבומו, "…And Then There Was X", היה המצליח ביותר שלו, במה שהוגדר כפלטינה מחומשת. בסך הכול שחרר DMX שמונה אלבומים והיה מועמד שלוש פעמים לפרס הגראמי. במקביל השתתף ביותר מ-40 סרטים וסדרות, ולעתים תרם לפסקול שלהם.

עוד בוואלה!

זה אלבום הפופ הטוב של השנה. לא בארץ, בעולם

לכתבה המלאה

לפני שמת, אשתו לשעבר טאשרה סימונס, אמם של ארבעה מילדיו, השתתפה בהתכנסות לכבודו מחוץ לבית החולים, כשמאות מעריציו רקדו לשיריו. "האהבה היא אמיתית", היא כתבה באינסטגרם.

בשנת 2017, DMX הודה בבית משפט פדרלי בהתחמקות מתשלום מסים בגובה 1.7 מיליון דולר בין השנים 2000 ל-2005, על ידי העברת כספים בין חשבונות של מנהלים ויועצים. הוא נידון לשנת מאסר אחת.

לפני כן הוא נעצר בגין אכזריות לבעלי חיים, נהיגה בפזיזות, החזקת סמים, עבירות נשק והפרות של תנאי שחרור. בעקבות זאת, הוא ישב בבתי כלא במדינות אריזונה וניו יורק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully