וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל חדשות 13: תגובת בן חיים ליאיר נתניהו - לא עיתונאית ולא קולגיאלית

עודכן לאחרונה: 10.4.2021 / 22:10

ישראל טויטו שלח לעובדי החברה הודעה בעקבות השעיית הפרשן לכמה ימים, לאחר שהגיב מבלי להתנער לציוץ שבו כונו הערוצים 12 ו-13 "ערוצי תעמולה" ו"ערוצי תועבה", ובה כתב: "עיתונאים הם עיתונאים גם כשהם כותבים ברשתות חברתיות". בן חיים: תודה לתומכים, מגבים אותי במערכת

אבישי בן חיים, 27 בפברואר 2019. ללא, פלאש 90
אבישי בן חיים/פלאש 90, ללא

מנכ"ל חברת חדשות 13 שלח הערב (שבת) מכתב לעובדי החברה, ובה הסביר כי ההחלטה להשעות את הפרשן אבישי בן חיים לכמה ימים נבעה מכך שתגובתו ליאיר נתניהו הייתה "לא עיתונאית ולא קולגיאלית", אך הדגיש כי בערוץ קיים חופש עיתונאי. בן חיים ננזף על ידי החברה והושעה משידור מיום רביעי ועד לראשון, לאחר שבעוד נתניהו כינה את הערוצים 12 ו-13 במילים "ערוצי תעמולה" ו"ערוצי תועבה", בן חיים לא התנער מהעלבונות, ואף הילל אותו. בעקבות ההשעיה התעוררה סערה ציבורית.

"במהלך השבוע בעקבות תגובה שבעיניי הייתה לא עיתונאית ולא קולגיאלית של אבישי בן חיים לציוץ שהכפיש עיתונאים ואת הערוץ בו אנו עובדים, החלטתי לנזוף בו ולהשעות אותו לארבעה ימים. לגיטימי לדון בעוצמת הסנקציה, אבל אי אפשר להתווכח על החופש העיתונאי בחדשות 13", כתב טויטו לעובדי החברה, ברקע האשמות הערוץ ב"סתימת פיות", למשל מכיוונו של השר אריה דרעי שהגיב אף הוא לפרשה. "מי שמדבר על פגיעה בחופש העיתונאי ובחופש הביטוי, לא צפה בחדשות 13 בשנתיים האחרונות. זה המקום היחידי שבו מותחים את גבולות החופש העיתונאי ככל האפשר. זה המקום היחידי בו יש הקפדה על מגוון קולות בדיוק כמו מגוון הקהלים שפוקדים את הערוץ".

"במסגרת הרצון למתוח את גבולות השיח העיתונאי, משודרים לא פעם אייטמי דעה שמעצם היותם כאלה מעוררים תגובות מסוגים שונים, שאפשר להכניס אותם תחת קטגוריות של תמיכה או התנגדות. זה אף פעם לא מעיד על עמדתה של המערכת, אלא מאפשר הצצה ושיקוף של אופן המחשבה של עיתונאי המערכת. בבמה הזו שניתנה לעיתונאים מתנהל שיח יומי בין העורכים לכתבים ובין הכתבים לבין עצמם על התכנים, הניסוחים וגבולות השיח. לא תמיד יש הסכמה. לעיתים חוסר ההסכמה מקבלת פומביות ומייצרת אירוע תקשורתי סביבה. כעורך ראשי אני גאה לשלם מחירים כאלו עבור מתיחת גבולות השיח", המשיך.

טויטו הדגיש במכתב את הערכתו לבן חיים. "גם לאבישי בן חיים, במסגרת עבודתו כעיתונאי חדשות 13 ניתנת הבמה הזו. כפי שמעולם לא ניתנה לו, כך הוא מעיד. אני חושב שהוא מייצג קול של רבים ומובן מאליו שיביע את דעתו העיתונאית. לבמה הזו ולתפקיד העיתונאי יש זכויות רבות אך גם חובות", כתב.

ואולם, בדבריו הוא הבהיר כי גם כשעיתונאי החברה כותבים בחשבונותיהם הפרטיים ברשתות החברתיות - הם עדיין מייצגים את הערוץ. "עיתונאי חדשות 13 צריך לזכור שהוא קודם כל עיתונאי, ולפני הכל עיתונאי שמייצג את חדשות 13. זה תקף גם לרשתות החברתיות. לכל אמירה שלנו יש משקל שנובע מעצם היותנו עיתונאים בכלי תקשורת מרכזי. תזכרו שלכל ניסוח יש משמעות ולעיתים גם בחוסר אמירה יש אמירה. מכאן תגזרו את גבולות השיח גם ברשתות החברתיות. עיתונאים הם עיתונאים גם כשהם כותבים ברשתות החברתיות. הם עדיין עובדים ומייצגים את החברה בה הם עובדים גם כשהמצלמה כבויה".

בן חיים: החברים במערכת חדשות 13 נפגעו בצדק

בן חיים הגיב אמש לסערה בחשבון הטוויטר שלו, הודה על התמיכה שקיבל אך הדגיש כי הוא זוכה לגיבוי במערכת, ושחבריו נפגעו בצדק.

"תודה מחדרי הלב לתומכים הרבים. מבקש להדגיש בשביל ההגינות והישרות ובשם מידת האמת: מנכ"ל חדשות 13 ישראל טויטו, עורכים וחברים במערכת חדשות 13 שנפגעו מכך שלא הסתייגתי מהביטוי 'ערוץ תועבה', בצדק, מאפשרים לי ומגבים אותי במשך תקופה ארוכה בהבאה למסך של סדרות, פרשנויות, דעות וקולות מודרים", כתב בן חיים.

בציוץ המקורי של יאיר נתניהו מיום שלישי נכתב: "איך לא קם ב-5 השנים האחרונות אפילו אמיל זולא אחד בערוצי התעמולה 13 ו-12 שיצא בהצהרה 'אני מאשים'?!", והוסיף בציוץ נוסף: "טעות שלי. רק אחד קם וזעק בערוצי התועבה, וזה אבישי בן חיים. ואני חושב שכל מחנה הימין צריך להודות לו ולהעריך את אומץ לבו". אבישי בן חיים השיב לו אז, בין היתר: "א. הלוואי והייתי ראוי לתודה הזו. לא עשיתי מספיק. ב. אתה בטח לא צריך להודות לי, אבא שלך והמאבק למען אבא שלך, הוא שלנו לא פחות משלך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully