וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחווה לרייכל ואחינועם ניני: כל מה שאסור לפספס בפסטיבל הג'אז באילת

יותם זיו

עודכן לאחרונה: 20.4.2021 / 0:28

מארק אליהו מארח את דיקלה, עומרי מור במופע שמוקדש לעידן רייכל ואחינועם ניני באלבום ג'אז ראשון: לקראת פסטיבל הג'אז באילת שחוזר אחרי המגיפה במהדורה חדשה על טהרת המוזיקאים הישראלים ועם יוסי פיין הוותיק כמנהל האמנותי חדש - אלו ההופעות שהכי כדאי לצפות להן

אלי דג'יברי. דן בלילטי,
מעביר את השרביט הלאה. דג'יברי/דן בלילטי

אחרי שמונה שנים כמנהל האומנותי של פסטיבל הג'אז הוותיק בישראל, יעביר הסקסופוניסט אלי דג'יברי את שרביט הניהול של פסטיבל ג'אז בים באילת, שייערך בין 22 ל-24 באפריל, למפיק ונגן הבס יוסי פיין.

הבחירה בפיין מסקרנת ומבטיחה טובות לעתיד, קודם כל בגלל שבקריירה המפוארת מאוד שלו הוא ניגן עם גיל אוונס (שותף בכיר ב-COOL JAZZ של מיילס דיוויס), לו ריד ודיוויד בואי, לצד הפקה מוזיקלית ונגינה עם בכירי המוזיקאים בישראל, בהם הדג נחש, שלום חנוך, עפרה חזה, מאיר בנאי, מיכה שיטרית, ועוד - אבל בעיקר, בגלל שאין כמעט תחום מוזיקלי שהוא אינו בקיא בו, מג'אז ועד למוזיקה אלקטרונית.

פסטיבלי ג'אז בכל העולם מציגים בעשור האחרון מגוון רחב של מוזיקאים ושלל סגנונות, וזה בדיוק מה שמחכה לנו בפסטיבל הנוכחי - ובעיקר בפסטיבלים הבאים. בפסטיבלים הבאים, מפני שהפסטיבל הנוכחי, הראשון אחרי תקופת הקורונה, יהיה על טהרת המוזיקאים הישראלים, בשל הקושי להזמין אמנים מחו"ל. למרות זאת, טביעת האצבע של פיין עצמו מתחילה להתגלות - והפסטיבל השנה מגוון יותר ופונה לקהל רחב בהרבה מקודמיו.

אמנם, הפקת הפסטיבל נדרשה למשוך קהל, משימה מורכבת בהרבה בעידן פוסט-קורונה כשניתן להסתמך רק על הכישרונות הישראלים. ועדיין, פסטיבל הג'אז הראשון שאחרי דעיכת המגיפה מסקרן מבחינת החיבורים שבו, ומבטיח הנאה רבה לאוהבי המוזיקה שיגיעו.

החשודים המידיים

מבחינת ג'אז, בין "החשודים המידיים" ואלו שתמיד מספקים את הסחורה אפשר יהיה למצוא בפסטיבל את אלי דג'יברי, שמשיק במופע הפתיחה של הפסטיבל את אלבומו השמיני והאישי, המוקדש להוריו, עם הרכב צעיר ונהדר שכולל תום אורן בפסנתר, אלון ניר בבס ואביתר סליבניק מאחורי התופים.

בנוסף, עומרי מור, אחד מטובי הפסנתרנים בעולם, מקדיש את המופע שלו לעידן רייכל שרשום כאמן אורח במופע, ביחד עם נגנים מוכשרים במיוחד: הפרקשניסט רוני עיברין, הבסיסט גלעד אברו והמתופף אמיר ברסלר.

עוד בוואלה!

"שמחתי לנגן מול נשיא ארה"ב, אבל יותר מרגש אותי לנגן עם הרבי הנקוק"

לכתבה המלאה

כוכב אחר שיופיע בפסטיבל הוא החצוצרן אבישי כהן, גם הוא מהטובים בעולם בתחומו, שממשיך לשתף פעולה עם הפסנתרן הישראלי והבינלאומי שמתגורר בצרפת, יונתן אבישי (השניים ניגנו יחד כבר בהרכב הישראלי המצליח "Third World Love") . בנוסף לאבישי, משתתפים בהרכב גם הסקסופוניסט יובל כהן (אחיו של החצוצרן), הצ'לנית הנפלאה מאיה בלזיצמן, הבסיסט ברק מורי (שניגן במשך כמה שנים עם אלי דג'יברי) והמתופף הצעיר והמבטיח אלון בנימיני.

וגם אחינועם ניני, ששירתה נטועה עמוק בג'אז, ושותפה ליצירה גילי דור - ישיקו בפסטיבל את אלבום ג'אז הראשון שלהם. בהרכב שלהם יופעיו גם שני ג'אזיסטים מובהקים: הבסיסט הוותיק אלי מגן, והפסנתרן הנפלא המתגורר בארצות הברית, רוסלן סירוטה.

וגם: אבטה בריהון, דניאל זמיר, רבע לאפריקה וספי ציזלינג

לצד הכוכבים האלו, לא מומלץ להחמיץ גם את הטריו של הפסנתרן הישראלי המבטיח, שאול עשת המתגורר בניו יורק בשבע השנים האחרונות. עשת ושותפיו, הבסיסט גיא לוי (שאחראי על כתיבת פס הקול לסדרה "חזרות") והמתופף שחר חזיזה, ינגנו את היצירות המקוריות ומרובות ההשפעות שלו.

מי שאוהב ג'אז עם מקצבים אפריקאים ולא מכיר עדיין את הסקסופוניסט והזמר אבטה בריהון - לא יכול להרשות לעצמו לדלג על הפרויקט "אדיס קן" ("יום חדש" באמהרית). להרכב הקבוע של המופע, הכולל את רועי מור (אחיו של עומרי מור) בפסנתר, דוד מיכאלי (מלהקת Shalosh) על הבס וניצן בירנבאום על התופים - יצטרף היישר מאתיופיה המוזיקאי הנפלא אדוניה גוואדה.

גם המלחין ונגן החצוצרה הנפלא ספי ציזלינג משלב ביצירה שלו לא מעט מוטיבים אפריקאים, וגם אותו ממש לא כדאי לפספס. במופע של ציזלינג, שהוציא עד כה שני אלבומי סולו וניגן בעבר עם קותימאן אורקסטרה, אלון עדר והאחים רמירז - תתארח זוגתו זמרת היפ הופ ואומנית מוכשרת בזכות עצמה, לילה מועלם.

מופע מסקרן נוסף הוא שיתוף הפעולה המבטיח של המלחין ונגן הקמנצ'ה הנהדר מארק אליהו (שכתב את פס הקול לסדרה "טהרן") עם הזמרת דיקלה, בעלת סגנון מיוחד משל עצמה.

ועוד בתכנית הפסטיבל: כדאי לשים לב גם להופעות של להקת Shalosh (שתשיק באילת אלבום חדש), דניאל זמיר (שיארח את הוד מושונוב), "רבע לאפריקה" (שיארחו עם רביד פלוטניק), לבסיסט והמולטי-אינסטרומטליסט, אדם בן עזרא, וכמובן לכוכבת הענקית שכובשת את העולם נגה ארז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully