וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שיהודה משי זהב ניסה להתאבד: ב"עובדה" עדיין מתלבטים אם לשדר את התחקיר עליו

עודכן לאחרונה: 22.4.2021 / 11:07

לאחר שיו"ר זק"א ניסה לשים קץ לחייו לפני שידור תחקיר "עובדה" עליו הערב, בקשת 12 טרם התקבלה החלטה אם לשדר את התכנית. אילנה דיין סיפרה אתמול: "לא זוכרת שעבדתי על סיפור כזה בהיקף כזה של פגיעות ונפגעים"

בווידאו: יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו, מצבו אנוש/צילום: רוני כנפו ודוברות בית החולים שערי צדק

לאחר שיו"ר זק"א יהודה משי זהב ניסה לשים קץ לחייו והוא כרגע מטופל בבית החולים במצב אנוש - במערכת "עובדה" ובקשת 12 מתלבטים האם לשדר הערב (חמישי) את התחקיר עליו. התחקיר היה אמור לעסוק בתקיפותיו המיניות ובמנגנון ההשתקה שניהל מול המשטרה.

בריאיון שהעניקה אתמול לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm אמרה מגישת "עובדה" אילנה דיין: "לאט לאט מתברר כמה אנשים ידעו. אני לא זוכרת שעבדתי על סיפור כזה בהיקף כזה של פגיעות ונפגעים". דיין סיפרה כי התחילו את הכתבה על משי זהב עוד לפני שידעו על מעשיו, בעקבות זכייתו בפרס ישראל. "אני מולו ואני לא יודעת כלום, ובדיעבד אני מבינה שהוא ידע שהפרשה עומדת להתפוצץ בעיתון הארץ. הוא כבר ידע שיש אנשים שמצליחים לפורר את קשר השתיקה סביבו. פתאום אני מבינה למה באותו לילה כשנסעתי איתו באוטו הוא לא מסכים בשום אופן להיכנס איתי למאה שערים. כי הוא יודע שבשכונות החרדיות במשך שנים ידעו".

"אחד הדברים שאנחנו חושפים בכתבה זה את עומק הקשר עם המשטרה ועוצמת הקשרים שהיו לו", הוסיפה דיין. "אני לא יכולה להגיד לך אם הוא קיבל מהמשטרה חסינות הרמטית. אנחנו יודעים שהיה קשר עמוק, ויודעים שחקירות עליו נכשלו והתמסמסו, מכל מיני סיבות. כשמבינים את הפחד של אנשים לדבר, גם אז וגם היום. איש צעיר יושב מולי בפנים חשופות ומסביר לי איך לא עלה בדעתו לספר אפילו להוריו".

"אחד הדברים שריתק אותי בדמות שלו זה העבר האלים שלו כקמב"צ של העדה החרדית. האיש שהבעיר את רחוב בר אילן, וההפגנות בירושלים ומשמרות הצניעות, והיום אני מסתכלת על העבר האלים הזה אחרת".

הריאיון המלא עם אילנה דיין

שכנו של יו"ר זק"א לשעבר סיפר היום כי הוא חשש מאד מהתוכנית שתשודר עליו ב"עובדה". "בשבת האחרונה הוא היה בבית כנסת למרות שבשבתות האחרונות הוא התחיל להיעדר. יצא פרומו על התוכנית ב"עובדה", והדבר הזה הצית בו רגשות. הוא היה נראה מכונס ואמר שהולכים לגמור אותו לקראת הפרסום הערב. זה לא בן אדם רגיל. זה בן אדם שאני רואה אותו יום-יום. לא מצדיק את המעשים, אבל הוא בחור טוב".

עוד בוואלה!

נתניהו אמר שבנט מפר התחייבות. אפילו יונית לא הצליחה להסתיר את החיוך

לכתבה המלאה
אילנה דיין עובדה. קשת 12, צילום מסך
"לא זוכרת סיפור בהיקף כזה של נפגעים". דיין/צילום מסך, קשת 12

במרץ 2021 משי זהב נבחר לחתן פרס ישראל על תרומה מיוחדת לחברה ולמדינה. לאחר ההודעה על בחירתו, פרסם עיתון "הארץ" עדויות של מי שתיארו כי תקף אותם מינית. משי זהב הכחיש את הפרטים, אך השעה את עצמו מראשות זק"א וגם ויתר על קבלת פרס ישראל.

עוד בטרם נפתחה חקירה רשמית, משי זהב הגיע מיוזמתו למשרדי היחידה על מנת להשיב על החשדות נגדו, אולם במשטרה דחו את בקשתו. התחקיר חשף שש עדויות על תקיפה וניצול מינית מצדו, ומאז הצטברו עדויות רבות נוספות.

העדויות מפרטות כי משי זהב נהג, לכאורה, לנצל את מעמדו באופן שיטתי לאורך שנים ארוכות כדי לכפות את עצמו על הקורבנות. לפי התחקיר, אנשי משמרות הצניעות בחברה החרדית ידעו על המעשים, וכך גם המשטרה - שהתקשתה לשכנע את הנפגעים והנפגעות להעיד נגדו. כשבוע לאחר פרסום התחקיר, גבר שטוען כי הותקף על ידי זהב בעת שהיה קטין הגיש את התלונה הראשונה נגדו למשטרה.

seperator

בהכנת הכתבה השתתף יקי אדמקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully