וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דחף לי לשון לפה": שחקניות וסדרניות טוענות כי השחקן אלון דהן הטריד אותן מינית

עודכן לאחרונה: 11.5.2021 / 14:23

אלון דהן הטריד מינית עשרות נשים וקטינות בתיאטרון ובקולנוע - כך נטען בתחקיר הארץ. יוצרת הקולנוע לין לאור: "באתי לאודישן בקאמרי. הוא נכנס איתי למעלית. בבת אחת דחף אותי לקיר ודחף לשון לפה שלי. הייתי מבועתת". דהן: "ביקשתי לקחת פסק זמן מפעילותי בקאמרי"

אלון דהן. ראובן קסטרו
נטען כי הטריד מינית. אלון דהן/ראובן קסטרו

עשרות עדויות שהגיעו לידי עיתון הארץ, טוענות כי השחקן אלון דהן הטריד מינית נשים וקטינות מתעשיית התיאטרון והקולנוע משנות התשעים ועד פרוץ הקורונה.

בתחקיר שפרסמה היום העיתונאית תמר קפלנסקי מובאת בין השאר עדותה של יוצרת הקולנוע לין לאור, בת 32, שנחשפת בשמה. לאור הכירה את דהן בתיאטרון, כשהיתה בת 19, ולדבריה היו "מיודדים בקטנה". שלוש שנים לאחר מכן, כשהייתה בת 22 פגשה אותו באודישן לקאמרי. "כשהגעתי פגשתי אותו, שאלתי איפה האולם והוא נכנס איתי למעלית. אני עומדת כולי נרגשת ולחוצה לפני אודישן, ובבת אחת הוא דחף אותי לקיר ודחף לשון לפה שלי ואת כל הגוף שלו עליי. הוא היה ענק, אני זוכרת את הגודל שלו. הייתי מבועתת. בהלם. דחפתי אותו מעליי ויצאתי רועדת ישר לאודישן שכמובן לא צלח. אין לי מושג מה עבר לו בראש. הרבה זמן אחר כך הייתי זהירה מאוד ליד גברים, לא להיות נחמדה או ידידותית. קצת אחרי המקרה התחלתי להתעסק עם האמנה למניעת הטרדה מינית בשח"ם".

עדות נוספת בתחקיר היא של ת', יוצרת תיאטרון בת 24. לדבריה, הכירה את דהן כשהחלה להתנדב בארכיון הקאמרי כשהייתה בת 15 והקשר ביניהם נמשך כמעט שלוש שנים. "תוך חודשיים הוא כבר חיבק בכל מפגש. בהתחלה הוא היה נכנס לארכיון ונותן חיבוק, 'מה העניינים'. אחר כך הוא הפסיק להיכנס, אבל כשיצאתי להפסקה או לשירותים או לצלם — הוא היה צץ ומחבק. לא ממש חיבקתי בחזרה (...) משבוע לשבוע החיבוקים יותר ארוכים, יותר קרובים, יותר חונקים". בהמשך, לטענתה, הוא החל גם לנשק אותה. "נשיקה על הלחי או על המצח. פתאום ביציאה מהחיבוק הוא מתחכך לי בצוואר עם הפנים. פתאום הידיים שלו יותר משוטטות. פתאום הוא לוחש לי באוזן, קרוב, 'אני שמח לראות אותך', 'את מדהימה'".

בתחקיר מופיעה גם עדותה של ש', בת 24, שנתקלה לראשונה בדהן גם כשהייתה בת 15, הגיעה לקאמרי לעשות כתבה על "קברט" לעיתון בית ספר, וצפתה בהצגה. "מתישהו במהלך ההצגה אלון התיישב לידי בחושך ופתאום הוא שם לי יד על הירך, והיד מתחילה לעלות במסלול שאני כבר מנחשת לאן הוא מוביל".

אלון דהן. ניב אהרונסון
"חיבוקים יותר ויותר ארוכים". אלון דהן/ניב אהרונסון

דהן, בן 49, שיחק בעבר בתיאטראות הבימה ובית ליסין, ובמשך שנים רבות משחק בתיאטרון הקאמרי, בין השאר בהצגה "גאון בכלוב" שהייתה אחת משתי הראשונות שעלו בתיאטרון לאחר השבתת הקורונה. הוא שיחק גם בסדרות "שמש", "הפיג'מות", "האמת העירומה", "זינזאנה" ו"סברי מרנן", ובקולנוע ב"סימה וקנין מכשפה", "סיפור גדול" ו"שליחותו של הממונה על משאבי האנוש".

תחקיר הארץ מגלה עוד כי נ', שהחלה לעבוד כסדרנית בקאמרי בגיל 18, התלוננה על דהן להנהלה. "עמדתי עם סדרן אחר בפואייה, כשאלון צץ והתחיל לשאול שאלות: 'מה השעה? איזו הצגה יש פה? מתי ההפסקה?'" היא נזכרת. "ותוך כדי, הוא מסתובב סביבי בהילוך איטי ובוחן אותי מלמטה למעלה, במין סקרנות מגעילה. בסוף הוא ויתר והלך. אני זוכרת שהסדרן השני שאל בדאגה אם אני בסדר".

בעקבות המקרה, התלוננה בפני הממונה על הטיפול בהטרדות מיניות בקאמרי באותו זמן. "הבנתי שהן מנסות לאסוף עדויות. כשפניתי לממונה כבר ידעתי שעוד שתי סדרניות התלוננו, אחת מהן סיפרה לי בעצמה שאלון ליטף אותה. הממונה אמרה שהיא תדבר איתו, מתישהו קיבלתי מכתב שהעניין מטופל ולא שמעתי ממנה שוב. המנהלות במחלקה כן אמרו שאסרו עליו לפנות לסדרניות או להיות במבואה, אבל כמה זמן הנחיה כזו מחזיקה? אם גם כשמתלוננים לא קורה כלום, לא מפתיע שהוא ממשיך". בתחקיר נטען עוד כי הופסקה עבודתו של דהן בסדרת נוער בשנים האחרונות, ובוטלה השתתפותו בסרט סטודנטים בסוף 2019, כששחקנית צעירה התלוננה על הטרדה מינית.

עוד בוואלה!

"ההתנהלות של משה איבגי הייתה שיטתית במשך עשרות שנים. אני מאמין לקורבנות שלו"

לכתבה המלאה
אלון דהן, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
"גם כשמתלוננים לא קורה כלום". אלון דהן/ראובן קסטרו

אלון דהן מסר בין היתר בתגובה להארץ: "בעקבות הפרסום ב'הארץ' פניתי להנהלת התיאטרון וביקשתי לקחת פסק זמן מפעילותי בו, עד אשר יסיים לברר לעומק את כל הטענות שהוצגו נגדי בכל דרך שיבחר לעשות זאת, לרבות עירוב הרשויות הרלוונטיות. גם אם מדובר בטענות כלליות שקשה מאוד להתייחס אליהן באופן ענייני ורציני, חשוב לי להדגיש כי אני לוקח אחריות מלאה על כל מעשיי. כל אחת אשר טוענת שנפגעה בעבר מהתנהגותי, אני מזמין אותה לפנות למשטרה או לכל רשות שתבחר על מנת לברר לעומק כל טענה ותלונה. אוסיף שאני כמובן מתנצל מעומק לבי על אמירות או התנהגויות שלא היו הולמות, בפני כל אחת ואחת".

מתיאטרון הקאמרי נמסר בתגובה להארץ: "תיאטרון הקאמרי הוא מוסד ציבורי אשר פועל תמיד בגבולות החוק ומגנה בתוקף כל עבירה והטרדות מיניות בפרט. כנדרש בחוק, לתיאטרון ממונה על נושא הטרדות מיניות, שמטפלת ביסודיות, אחריות וברגישות בכל תלונה. נציין כי לפני כמה שנים הוגשו שתי תלונות בטענה להתנהגות בלתי הולמת מצד דהן, בעקבותיהן התיאטרון חייב אותו בטיפול שיקומי. בהחלטה משותפת עם אלון אנו מקפיאים את פעילותו עד אשר נברר לעומק את הטענות והתלונות כנגדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully