וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי האמבוש מכתבת אל-ג'זירה, עדן אלנה לא רוצה לדבר פוליטיקה: "גאה לייצג אתכם"

יניב דורנבוש, רוטרדם

עודכן לאחרונה: 13.5.2021 / 8:58

בריאיון לוואלה! תרבות מספרת נציגת ישראל לאירוויזיון 2021 על האהבה שהיא חווה מאנשים מסביבה. על פוליטיקה היא מסרבת לדבר ורק אומרת: "אני הנציגה של ישראל ואני גאה בזה". ואיך היא שומרת על הקול שלה?

ריאיון של יניב דורנבוש עם עדן אלנה/צילום:יניב דורנבוש

כשהתחלנו לתכנן את סיקור האירוויזיון ברוטרדם, חשבנו שהסיפור החדשותי הגדול יהיה על עיר שמנסה להתאושש מגל קורונה שלישי קשוח שעוד לא הסתיים, תוך כדי שהיא מארחת את תחרות המוזיקה הגדולה בעולם, אירוע בין-לאומי אדיר שמארח משלחות מ-37 מדינות (לא כולל הולנד המארחת, ואוסטרליה שנשארה בבית). אף אחד מאיתנו, בוודאי שלא חברי המשלחת הישראלית, לא דמיין שאירוויזיון 2021 יהפוך לדבר שאולי הכי פחות מעניין את הישראלים, כשהבית בוער.

קשה לחלץ מעדן משפט שמתייחס למצב. אתמול היא עוד אמרה לנו שהיא חושבת על קרוביה וחבריה, "לא יכולתי שלא לחשוב על הקרובים אלי ועל העם שאותו אני מייצגת", אבל היום היא כבר לא רצתה לדבר על זה בכלל. אי אפשר להאשים אותה, ילדה בת 21 שרוצה להגשים חלום על במת האירוויזיון. במקום לשאול אותה "איזה שיר את מעדיפה, פקר ליבי או Set Me Free, כתבת של אל-ג'זירה באנגלית עושה לה מארב במסיבת העיתונאים ושואלת על פוליטיקה.

צפו למעלה בראיון המלא עם עדן אלנה

עדן אלנה בחזרה השנייה:

עדן אלנה חזרה שנייה/צילום: יניב דורנבוש

גם איתנו עדן נראית נסערת כשאנחנו שואלים על הבית, וזה מובן כשהמשפחה והחברים שלה שם, גם בן הזוג, אף אחד מהם לא יכול לבוא לראות את האירוויזיון בגלל הגבלות הקורונה. "אני הנציגה של ישראל כי זה התפקיד שלי", אמרה עדן אלנה לוואלה! תרבות במרכז העיתונות של האירוויזיון. עדן מתגאה בישראליות שלה גם בראיונות לתקשורת הבין-לאומית ומדגישה: "I'm the representative of Israel, אני ישראלית ואני גאה בזה".

כשמדברים איתה על קהל חובבי האירוויזיון ועל מוזיקה, העיניים שלה בורקות: "לא קיבלתי אהבה בכמות כזאת, אהבה כזאת חזקה וגדולה בחיים שלי. לא בכוכב הבא, לא באקס פקטור. הם כל כך אהבו אותי, זה מטורף". גם את זה אפשר להבין. כל מי שעומד מול עדן מתאהב. היא גידלה לעצמה כריזמה, באופן שבו היא זזה, בצורה שבה היא עונה. כמעט אין לה פילטרים, היא לא מתביישת להתפקע מצחוק, או לשלב "נו וזה" וצקצוקים עם הלשון.

עוד בוואלה!

"חושבת על קרוביי בישראל": עדן אלנה סיימה חזרה שנייה ברוטרדם - ומוצלחת הרבה יותר

לכתבה המלאה
עדן אלנה, חזרה ראשונה לקראת אירוויזיון 2021. EBU / Thomas Hanses,
עדן אלנה, חזרה ראשונה לקראת אירוויזיון 2021/EBU / Thomas Hanses

"מה עשיתי? קרעתי את הישבן"

עדן אלנה לא הגיעה לרוטרדם כדי לנוח. הביקורות שהגיעו על החזרה הראשונה שנערכה ביום ראשון לא נפלו על אוזניים ערלות, אבל הצוות לא היה צריך את הביקורת כדי לראות ולהבין מה צריך לתקן. "קרעתי את הישבן", עונה עדן לשאלה מה עשיתם כדי לשפר את הנאמבר. לעדן יש בקבוק אדים עם תמצית אקליפטוס וספריי לגרון כדי לשמור על הקול ולהצליח להגיע ל-Whistle note. בנוסף עדן מתאמנת בכל הזדמנות על ריקוד ושירה ביחד כדי לא להגיע חסרת אוויר בסוף השיר, כפי שקורה למשל בשיר של רומניה.

אחרי שהצוות הישראלי צפה בחזרה הראשונה בחדר הצפייה, הם הבינו לראשונה איך דברים נראים על המרקע. "ראינו איך הכתר תופס, והחלטנו לשים אותו כבר מהתחלה", לאחר שבחזרה הראשונה כתר הצמות הוצמד לראשה רק בסיום השיר. גם צבעי הבמה שונו, אחרי שההפקה ההולנדית תכננה עיצוב דומה מדי לשיר הקרואטי שמתחרה כמעט ראש בראש מול עדן על כרטיס לגמר.

"אני קמה ב-9:00 בבוקר, חימום קולי חצי שעה, לאחר מכן חצי שעה של ספורט-שירה, ואז מתארגנים לארנה". כדי "להרכיב" את עדן, תוספות השיער והאיפור המשגע שלה, צריך ארבע שעות. עדן מנסה להצליח ליהנות מאירוויזיון שהוא רק חצי אירוויזיון, בלי מסיבות, בלי אירועים, בלי הופעות, והיא מצליחה. לפחות בקרב המשלחות האחרות אין עוינות כלפי המשלחת הישראלית: "עכשיו ראיתי את הנציג של בלגיה והוא ממש הרים לי", גם עם נציגות אזרבייג'ן ורומניה היא התיידדה, "יש כאן הרבה אנשים מתוקים שאני מתה לשבת איתם ולשתות כוס יין", אמרה.

עדן אלנה, חזרה ראשונה לקראת אירוויזיון 2021. EBU / Thomas Hanses,
בלי מסיבות ובלי אירועים. עדן אלנה/EBU / Thomas Hanses

חצי גמר אירוויזיון 2021 בהשתתפות ישראל ישודר בכאן 11 ביום שלישי 18 במאי בשעה 22:00, בתקווה שלא ייאלץ להיקטע לטובת גל פתוח. אנחנו ממשיכים ללוות את עדן אלנה ומקווים שהיא תספק לנו את מנת האסקפיזם עד הסוף, ותעפיל לגמר האירוויזיון שישודר בשבת 22 במאי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully