וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר חשוד באיומים על דנה ויס; הוצמדה אבטחה גם ליונית, רינה מצליח וגיא פלג

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 20:19

המשטרה עצרה צעיר מהמרכז החשוד שאיים בשבת על כתבת חדשות 12 בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים ואמר שעוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה. במקביל הוצמדה אבטחה לה, לרינה מצליח, ליונית לוי ולגיא פלג

דנה ויס חדשות jb jewelers. יח"צ,
איומים. דנה ויס/יח"צ

בעקבות איומים על חייהם - לארבעה מעיתונאי חדשות 12 הוצמדה אבטחה - מגישת המהדורה המרכזית יונית לוי, הפרשנית המדינית ומגישת מהדורת סוף השבוע דנה ויס, מגישת "פגוש את העיתונות" רינה מצליח, וכתב ופרשן המשפט גיא פלג. גורמים בחדשות 12 אישרו את הפרטים. האבטחה הוצמדה לארבעתם בעקבות איומים שנשמעו עליהם ברשתות החברתיות לאורך ימי מבצע "שומר החומות".

הלילה (שלישי) עצרה המשטרה חשוד בהטרדה ואיומים של דנה ויס. החשוד איים על ויס בשבת האחרונה בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים ואמר שעוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה. בעקבות חקירת משטרה שנפתחה שלשום נעצר הלילה חשוד תושב המרכז בשנות ה-20 לחייו ובתום חקירתו יוחלט אם לבקשת מבית המשפט להאריך את מעצרו.

גיא פלג בטקס אבירי ואבירות איכות השלטון, 8 בדצמבר 2020. ראובן קסטרו
כבר פעם שנייה. פלג/ראובן קסטרו

במהלך המהומות וההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים עיתונאים רבים הותקפו על ידי מתפרעים בעת שצילמו כתבות ודיווחים מהשטח, ובהם אילה חסון וצוותה מחדשות 13 שהותקפו על ידי יהודים באבנים בלוד, כתב חדשות 13 עומרי מניב שהותקף ברכבו ורוסס בגז פלפל על ידי צעירים ערבים במהלך הפרות הסדר האלימות ביפו, והכתב יואב זהבי והצלם רוליק נוביצקי מכאן 11 שהותקפו על ידי פעילי ימין יהודים בשכונת התקווה בתל אביב. מחר בבוקר יוגש לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד החשודים בתקיפת צוות כאן 11.

בעקבות כך, יו"ר ארגון העיתונאים, יאיר טרצ'יצקי, מסר: "בשבועות האחרונים הותקפו עשרות עיתונאים וצוותי שידור בעת מילוי תפקידם. מדובר בתוצאה ישירה של הסתה פרועה וחסרת רסן נגד עיתונאים, שמבצעים את תפקידם בתנאים בלתי אפשריים תוך סיכון אישי. מגיפת האלימות וההסתה חייבת להיפסק באופן מיידי. אנו דורשים מהמשטרה לשמור על בטחונם של העיתונאים ולטפל ביד קשה בגילויי האלימות, ומאישי הציבור והפוליטיקאים שמובילים את ההסתה - לעצור זאת באופן מיידי, בטרם יישפך דם".

זו לא הפעם הראשונה שבה מוצמדת אבטחה לגיא פלג. באוגוסט 2019 החליט מנכ"ל חדשות 12 אבי וייס להצמיד מאבטח לפרשן המשפטי בעקבות איומים רבים ונאצות קשות שקיבל ברשתות החברתיות. בין יתר הודעות ההסתה שקיבל פלג: "כמה שאתה שקרן ומסית נגד ביבי, אלוהים ישלם לך בקרוב", "גיא פלג הוא מחבל תקשורתי באירגון הפשיעה השמאלני משפטי של יוצאי קרן וקסנר" ו-"גיא פלג דמבו ממשיך להפיץ תרעלת ופייק ניוז".

עוד בוואלה!

אירוויזיון 2021: צפו בחזרה הגנרלית המצוינת של עדן אלנה

לכתבה המלאה

"לדווח על תוכן פוגעני"

בתשובה לשאלה האם בכוונתה להסיר תוכן המסית נגד עיתונאים, מפייסבוק נמסר בתגובה: "אנחנו לא רוצים שאף אחד ירגיש מאוים או מוטרד בפלטפורמה שלנו. בזמן שאנחנו מאפשרים ביקורת של אישיות ציבוריות, אנחנו לא מאפשרים לאנשים לאיים או להטריד אותם - ואנחנו מסירים את התוכן הזה ברגע שאנחנו רואים אותו. עוד אנחנו מסירים תוכן הכולל פרטים אישיים, לרבות מספרי טלפון של עיתונאים. אנחנו מעודדים את כל מי שרואה תוכן פוגעני לדווח על כך על מנת שנוכל להשאיר את הקהילה שלנו בטוחה".

seperator

בהכנת הכתבה השתתף מייקי לוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully