וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעקו 'אתם אנטישמיים שמאלנים' והכו באגרופים": הוגש כתב אישום נגד תוקפי צוות כאן 11

עודכן לאחרונה: 18.5.2021 / 12:00

הפרקליטות טוענת כי יוסף פרץ ויוסף מעטוף תקפו את העיתונאי יואב זהבי והצלם רולאן נוביצקי, וכי מעטוף אף הטיח קסדה בראשו של נוביצקי וגרם לו חבלות של ממש בגופו. בתוך כך, צעיר מהמרכז נעצר בחשד להטרדה ואיומים על דנה ויס: "אמר שהוא מתכוון לפגוע בבני משפחתה"

צוות של כאן חדשות הותקף בשכונת התקווה/כאן 11

הפרקליטות הגישה הבוקר (שלישי) לבית המשפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד תוקפי צוות כאן 11 - העיתונאי יואב זהבי והצלם רולאן נוביצקי. שני התוקפים, יוסף פרץ ויוסף מעטוף, מואשמים בתקיפת עובד ציבור בנסיבות מחמירות, גניבה בנסיבות מיוחדות ועבירת איומים.

על פי כתב האישום שהוגש על ידי עו"ד רותם נוימן וסרמן, ביום שהותקפו נוביצקי וזהבי הופצו קריאות ברשתות החברתיות ובווטסאפ להגיע לשכונת התקווה בתל אביב כדי לתקוף ערבים. התוקפים התבקשו להצטייד באלות, בסכינים, ברובים ובגז מדמיע. זהבי ונוביצקי הגיעו למקום כדי לסקר את ההתרחשות אולם בעת שהם נערכו לשידור, התוקפים צעקו לעברם: "למה אתם מצלמים פה? אל תצלמו פה. לך תצלם ברמלה לוד איפה שאנשים יורים. לא פה שיהודים שרים", תוך שהוא דוחף את המיקרופון שאחז יואב בידו. צוות התאגיד החל להתרחק בעוד שפרץ ממשיך לצעוק לעברו.

בכתב האישום נכתב עוד כי פרץ קרא לאנשים שהתקהלו במקום: "חבר'ה זה הכתבים של ערוץ 13 האנטישמים האלה. אלה כתבים של ערוץ 13". לאחר שרולן הבהיר לו כי הם מכאן 11, ענה לו פרץ: "11 גם אנטישמים, שמאלנים אתם, אתם שמאלנים אתם, יא מנאייק". בתגובה, התרחק צוות התאגיד וחצה את הכביש לצדו השני של הרחוב. בזמן זה פרץ יצר קשר טלפוני עם מעטוף ואמר לו: "בוא לפה מהר, משדרים פה מערוץ 11".

בכתב האישום נכתב עוד כי בעת שצוות התאגיד שהה ברחוב תקפו הנאשמים את רולן מאחור ובהפתעה, מעטוף היכה בראשו באמצעות קסדה וכן פגע במצלמה שאחז בידו, והיא נפלה מידיו והתרסקה על המדרכה. מיד לאחר מכן, בעט פרץ ברולן ותקף אותו באגרופים. במהלך ניסיונו להתגונן מהתקיפה, מעד רולן ונפל לאחור. בעודו מתרומם, מעטוף הטיח את הקסדה בראשו. כתוצאה מכך נגרמו לרולן חבלות של ממש בין היתר בפנים, בקרקפת, בצוואר והוא נזקק לטיפול רפואי.

בבקשה למעצר עד תום ההליכים ציינה עו"ד נוימן וסרמן: "העובדה כי מדובר בתקיפה מכוונת, במסגרתה הציבו המשיבים את צוות התאגיד כמטרה לתקיפה אלימה, ללא כל התגרות מצדם, ועל רקע ביצוע תפקידם, מעידה כאלף עדים על מסוכנותם. דבריו של פרץ לאורכו של כל האירוע, המגלים את עמדתו כלפי צוותי תקשורת, מעידים כי מדובר במעשים שבוצעו על רקע אידאולוגי של ממש. לכך מצטרפים דבריהם של המשיבים עם מעצרם לפיהם הם נכונים לחזור על המעשים".

עוד בוואלה!

תיעוד: עיתונאי וצלם של כאן 11 הותקפו באלימות קשה בתל אביב

לכתבה המלאה

צעיר נעצר בחשד להטרדה ואיומים על דנה ויס

בתוך כך, צעיר בשנות ה-20 לחייו, תושב המרכז, נעצר הלילה בחשד להטרדה ואיומים של כתבת חדשות 12 דנה ויס. בהודעה מקשת נטען כי החשוד "איים על ויס בשבת האחרונה בעקבות דברים שאמרה במהלך השידורים האחרונים ואמר שעוד באותו יום הוא מתכוון לפגוע בכל בני משפחתה". טרם התברר אם המשטרה תבקש להאריך את מעצרו.

דנה ויס וייס חדשות 12. קשת 12, צילום מסך
הוצמדה לה אבטחה. ויס/צילום מסך, קשת 12

אתמול פורסם כי הוצמדה לויס, כמו גם לרינה מצליח, גיא פלג ויונית לוי, אבטחה בעקבות איומים על חייהם ברשתות החברתיות לאורך ימי מבצע "שומר החומות".

במהלך המהומות וההסלמה הביטחונית של הימים האחרונים עיתונאים רבים הותקפו על ידי מתפרעים יהודים בעת שצילמו כתבות ודיווחים מהשטח. בין היתר, אילה חסון וצוותה מחדשות 13 הותקפו באבנים בלוד, וכתב חדשות 13 עומרי מניב הותקף ברכבו ורוסס בגז פלפל במהלך הפרות הסדר האלימות ביפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully