וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן אלנה מיררה בבכי אחרי שעלתה לגמר: "זה בשבילכם, ישראל. אוהבת אתכם"

יניב דורנבוש, רוטרדם

עודכן לאחרונה: 19.5.2021 / 9:23

עדן אלנה העפילה לגמר האירוויזיון אחרי שנתנה הופעה נהדרת בחצי הגמר הראשון של אירוויזיון 2021 עם שירה Set Me Free. בסוף השיר הודתה לקהל בעברית, ערבית, אנגלית ואמהרית. מחוץ לאולם ברוטרדם התקיימה הפגנה פרו-פלסטינית. צפו בביצוע של עדן אלנה

הפגנה פרו פלסטינית מחוץ לחצי גמר אירוויזיון רוטרדם/צילום: יניב דורנבוש

הישג נפלא לעדן אלנה: ישראל בגמר האירוויזיון. אחרי שנתנה ביצוע נהדר לשיר "Set Me Free", העפילה עדן לגמר שיתקיים ביום שבת הקרוב. במסיבת עיתונאים שהתקיימה לאחר חצי הגמר התעטפה עדן אלנה בדגל ישראל ומיררה מרוב התרגשות בבכי. "אני אוהבת אתכם", אמרה בקול רועד. "תודה על התמיכה. אני אוהבת את המדינה שלי, אני אוהבת את כולם. זה בשבילכם, ישראל. תודה רבה על כל התמיכה שאני מקבלת".

מיד אחרי שהתבשרה על העפלתה לגמר אמרה עדן אלנה: "אני מאוד שמחה ומתרגשת. תודה לכולם על התמיכה בתקופה כל כך רגישה ומורכבת למדינה, אני מאושרת להביא גאווה לישראל, לעמוד על הבמה הגדולה בעולם עם דגל ישראל, זה ההישג האמיתי בשבילי. ישראל על המפה העולמית בצורה הכי חיובית שאפשר ועל זה אני גאה ומודה. אעשה את המקסימום לתת גאווה למדינה גם במשדר הגמר שייערך במוצאי שבת. חיבוק גדול לכולם".

מלבד ישראל עלו לגמר: נורווגיה, רוסיה, אזרבייג'ן, מלטה, ליטא, קפריסין, שבדיה, בלגיה ואוקראינה. לקראת סיום השידור בכאן 11 החל מטח כבד לעבר אשדוד ויישובי השפלה ולפיכך שידור חצי הגמר עבר לכאן חינוכית באפיק 80 ובמקום שידור האירוויזיון בכאן 11 שודר מבזק חדשות מיוחד.

צפו כאן בביצוע של עדן אלנה בחצי הגמר:

אחרי שארבעת המנחים ההולנדים הודו לישראל על האירוח ב-2019 - בשנה שעברה כאמור לא התקיים אירוויזיון בגלל התפשטות הקורונה - נפתחה התחרות. הביצוע הראשון היה של ליטא, אחריו עלתה נציגתה של סלובניה עם השיר "אמן" ולאחר מכן - רוסיה. המדינה הרביעית הייתה שוודיה, ואחריה אוסטרליה שנציגתה לא הופיעה פיזית באולם אלא שלחה וידאו של השיר בשל מגבלות הקורונה.

ואסיל ממקדוניה הצפונית היה הזמר השישי שהופיע ואחריו הופיעה הזמרת מאירלנד. המדינה השמינית הייתה קפריסין, ואחריה - הזמר טיקס מנורבגיה עם השיר "מלאך נופל". השיר העשירי הוא של אלבינה מקרואטיה עם שירה "טיק טוק". להקת הוברפוניק מבלגיה עלו כביצוע ה-11 ואחריהם עלתה עדן אלנה שלנו עם ביצוע נפלא שבסופו קראה "תודה! שוקראן!" לקהל הצופים. המדינה ה-13 הייתה רומניה, ואחריה עלתה אזרבייג'ן. אוקראינה הייתה המדינה ה-15 שהופיעה ואת חצי הגמר הראשון חתמה הופעתה של מלטה.

עוד בוואלה!

עדן אלנה הפגיזה, אך יש מי שחוששים שהתמונות מעזה יפגעו בסיכוייה

לכתבה המלאה
עדן אלנה אירוויזיון 2021. AP
בהצלחה. עדן אלנה/AP

לפני חצי הגמר התקיימה מחוץ לאולם הפגנה פרו-פלסטינית על רקע הלחימה בעזה. כמה עשרות מפגינים נשאו דגלי פלסטין ושלטים שעליהם נכתב "לשחרר את פלסטין". מפגינה הולנדית אמרה לוואלה! תרבות: "אני רוצה להיות לצד המדוכאים ולא עם המדכאים". מפגין פלסטיני הוסיף: "אנחנו רוצים להשמיע את קולנו על מה שקורה בעזה, בירושלים, אנחנו מאמינים שחייבים להפגין בזמן האירוויזיון. זו הבמה הגדולה שלנו". בהתייחסו למטח הרקטות שחמאס ממטיר על ישראל, אמר: "זה לא בא סתם כך, זה בא בתגובה למשהו. כשאנשים נמצאים תחת כיבוש הם חייבים לעשות משהו".

חלק מהמפגינים החלו לצעוק "שחררו את פלסטין, ישראל טרוריסטים" לאחר שגילו שאנחנו ישראלים, ולא הסכימו להתראיין. חלקם ביקשו מאיתנו בתקיפות לעזוב את המקום. שוטרים שהוצבו במקום לא נתנו להם לחצות את הכביש לכיוון הארנה.

(צפו למעלה בהפגנה)

עדן אלנה אירוויזיון 2021. EBU - ANDRES PUTTING,
זעקות אושר. עדן אלנה/EBU - ANDRES PUTTING

ביום חמישי ייערך חצי הגמר השני שבו נגלה אילו עשר מדינות נוספות יעפילו אל הגמר, שייערך במוצאי שבת הקרובה. עשרים המדינות הללו יצטרפו לחמש המדינות הגדולות שמקבלות כרטיס אוטומטי לגמר - איטליה, בריטניה, גרמניה, ספרד, וצרפת. מי שתשלים את תמונת הגמר היא כמובן המדינה המארחת, הולנד. כל המשדרים משודרים בכאן החל מהשעה 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully