וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדן אלנה בריאיון מיוחד לוואלה! תרבות: "בא לי שיראו את ישראל באור אחר"

רגע לפני הגמר הגדול שאליו העפילה, הנציגה שלנו באירוויזיון מדברת על ההתרגשות לפני ההופעה בחצי הגמר ("אחד הרגעים המלחיצים בחיי"), השאלות על ישראל ("אנשים צריכים להבין שצריך להפריד לשנייה בין מוזיקה ופוליטיקה"), ועל רגע העלייה ("הרגשתי שניצחנו הכול"). מיוחד

בווידאו: ראיון עם עדן אלנה לפני הגמר/מערכת וואלה!

הלילה ב-22:00 יתקיים חצי הגמר השני של האירוויזיון והקהל הישראלי יכול לצפות בו ברוגע, מפני שעדן אלנה כבר הבטיחה את מקומה של ישראל בין 26 הפיינליסטיות שיעלו לבמת המוזיקה הגדולה בעולם במוצאי השבת הקרובה. נפגשנו עם הדיווה בהתהוות אחרי המחמאות האדירות שזכתה להן, ואחרי שניצחה את כל הפוליטיקה, האיומים, וההפגנות נגד ישראל. בריאיון מיוחד לוואלה! אומרת אלנה כי היא מקווה שבזכות ההופעה שלה באירוויזיון העולם יוכל לראות את ישראל באור אחר.

כולנו ראינו אותך מתפוצצת על הבמה. איך זה הרגיש לך ברגע שעלית לשיר את "Set Me Free"?

"זה היה אחד הרגעים הכי מלחיצים בחיים שלי. שכחתי את המילים, היד שלי הייתה חצי רדומה. אבל ברגע ששמעתי את המוזיקה הייתי בתוך זה והרגשתי כאילו באמת השתחררתי, היה לי 'Set Me Free' על הבמה", היא מספרת.

סיפרנו לה על צוות הפרשנים של רשות השידור היוונית, שאמרו: "זה מראה שהפוליטיקה לא משפיעה. אי אפשר להכחיש שלעדן אלנה יש נוכחות בימתית וקול מדהימים". בתגובה למחמאות, היא השיבה בסיפוק. "שמעתי את זה אחרי ההופעה והתרגשתי ברמות. זה לא מובן מאליו, אנחנו עובדים פה כל כך קשה, באמת, גם אני, גם הרקדנים, גם כל הצוות שפה. זה מרגיש שבסוף רואים את הפירות של העבודה הקשה", אומרת אלנה.

ריאיון עם עדן אלנה, 19 במאי 2021. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
"היה לי 'Set Me Free' על הבמה". אלנה ברוטרדם/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

קיבלת מחמאות גם בטוויטר הרשמי של ה-BBC, גם בטלוויזיה הגרמנית, גם מעיתונאי לבנוני. איך את מסבירה את זה שהצלחת לגעת בכל כך הרבה אנשים?

"זה היה החלום שלי שנים, היה לי חלום להצליח לגעת ולרגש. כל בן אדם שפוגש אותי וכל בן אדם שאני שרה אליו אני פשוט… מבחינתי זה חלום שמתגשם. ממש בא לי שיראו את ישראל באור אחר, שיבינו שיש עוד כל כך הרבה דברים. כמו שיש לעדן אלנה עוד כל כך הרבה דברים לתת, ככה גם לארץ שלנו ולאנשים שלנו, ואני כל כך שמחה. זה הכי מרגש אותי, שהצלחנו לגעת באנשים שלא בהכרח היינו. לא ידעתי על זה, איזה כיף".

אין עוד אמן באירוויזיון שמתמודד עם שאלות פוליטיות כמוך. רוב האמנים נשאלים על השיער, הבגדים, הציפורניים. ורק נציגי ישראל נשאלים על פוליטיקה. איך את מנקה את רעשי הרקע ומצליחה להתרכז בהופעה?

"ההולנדים עושים עבודה מאוד טובה בלא לתת לפוליטיקה לעלות. פעם אחת נשאלתי על ידי אל ג'זירה אבל ההולנדים השתיקו אותה מיד, אף אחד מהמשלחת לא היה צריך להתערב. אני באתי לפה מהתחלה כדי לעבוד ולעשות את השיר הזה. אצלי בראש התחרות הזאת לא קשורה לשום דבר פוליטי, אז כשאצלי זה לא קשור, אז לא משנה מה יגידו לי. זה מוזיקה, זה פוליטיקה - אלו שני דברים שונים. אנשים צריכים להבין שצריך לעשות לשנייה את ההפרדה הזו".

עוד בוואלה!

"זה מראה שהפוליטיקה לא משנה": בעולם עפים על הביצוע "האדיר" של עדן אלנה

לכתבה המלאה
ריאיון עם עדן אלנה, 19 במאי 2021. יניב דורנבוש, מערכת וואלה!
"היה לי חלום להצליח לרגש ולגעת". אלנה ברוטרדם/מערכת וואלה!, יניב דורנבוש

נראה שהצופים באירופה ובאוסטרליה עשו את ההפרדה. אני רוצה לקחת אותך לעוד רגע בחצי הגמר. המנחים אומרים "והעולה השנייה היא...", ואז יש הפסקה ארוכה - ואז "Israel". מה עובר לך בראש?

"אני לא זוכרת. אני רק זוכרת את הרגע שהתמוטטתי אחורה בספה, אני לא זוכרת כלום. זה היה רגע מרגש, רגע מטורף. באותה השנייה הרגשתי שניצחנו הכול".

היית מאוד אמוציונלית במסיבת העיתונאים.

"בטח, אני תמיד אמוציונלית, זאת אני. תמיד אומרים לי שיש לי הרבה אנרגיות. זה כל האמוציות שבתוכי. הכול אצלי בחוץ. אני פותחת את עצמי בפני כל מי שרוצה, בפני הקהל שצופה, אני מאמינה שזו הדרך להגיע אליהם. אני הכי אמיתית כשאני עולה לבמה, הכי אמיתית בריאיונות".

הלילה: תמונת העולות לגמר תושלם

בשעה 22:00 יתקיים חצי הגמר השני בהשתתפות המדינות הבאות, על פי סדר ההופעה: סן מרינו, אסטוניה, צ'כיה, יוון, אוסטריה, פולין, מולדובה, איסלנד, סרביה, גאורגיה, אלבניה, פורטוגל, בולגריה, פינלנד, לטביה, שוויץ, ודנמרק. עשר מתוכן יצטרפו לעדן אלנה, לתשע המדינות הנוספות שהעפילו מחצי הגמר הראשון, ולשש המעפילות אוטומטית. בנוסף יוצגו קטעים מהשירים של צרפת, בריטניה, וספרד.

איסלנד לא תופיע בלייב אלא בהקלטת החזרה שבוצעה ב-13 במאי, לאחר שאחד מחברי הלהקה אובחן כחיובי לקורונה. דאדי, סולן ההרכב שקרוי על שמו, מצייץ הרבה נגד ישראל ומפרסם פוסטים נגדה באינסטגרם.

נכון לזמן כתיבת שורות אלה, ישראל מדורגת במקום ה-18 בסיכויי הזכייה באירוויזיון 2021 על פי סוכנויות ההימורים. ייתכן שכשאתם קוראים זאת המיקום השתנה, וכמעט בוודאות יהיה שינוי הלילה מעט לאחר חצות, עם תום חצי הגמר השני. במהלך הלילה בין חמישי לשישי הפקת האירוויזיון ברוטרדם תקבע את סדר השירים הסופי, ואז תוכלו לעדכן את חבריכם באירופה לאיזה מספר שיר עליהם להצביע, כדי לסייע לאלנה לסיים במקום כמה שיותר גבוה. ישראל כבר הוגרלה לחלק הראשון של גמר האירוויזיון, כלומר: "Set Me Free" יכול להיות משובץ לכל מיקום בין שיר מספר 1 לשיר מספר 13.

אם תורידו את אפליקציית האירוויזיון, תוכלו גם להשתתף בתרועות לאמנים ולהגביר את עוצמת מחיאות הכפיים במהלך השיר הישראלי. גמר האירוויזיון ישודר במוצאי השבת הקרובה בשעה 22:00 בכאן 11 ובחינוכית 80. תכינו הרבה כיבוד, המשדר יימשך עד 01:45 לפחות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully