וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלעד כהנא יאלתר, מופע בהשראת "מעשה בחמישה בלונים": מה צפוי בפסטיבל הג'אז בירושלים

עודכן לאחרונה: 24.5.2021 / 12:53

פסטיבל הג'אז הבינלאומי בירושלים יתקיים ביוני בלי אף אמן בינלאומי זר בשל הקורונה. בפסטיבל, שמנהל אמנותית החצוצרן אבישי כהן, יכלול בין השאר מופע בו גלעד כהנא בו יאלתר סביב סיפור משפחתו של עמוס עוז, ומופע של מאיה בלזיצמן ומתן אפרת בהשראת "מעשה בחמישה בלונים"

החצוצרן אבישי כהן. Johan Jacobs,
החצוצרן אבישי כהן, המנהל האמנותי של פסטיבל הג'אז בירושלים/Johan Jacobs

פסטיבל הג'אז הבינלאומי ה-7 בירושלים יתקיים בין 22-24 ביוני בגן הפסלים של מוזיאון ישראל. הפסטיבל הוא בניהולו האמנותי של החצוצרן אבישי כהן ומבית היוצר של פסטיבל ישראל, בשיתוף מוזיאון ישראל. למרות שהאירוע נקרא פסטיבל הג'אז הבינלאומי לא יהיו בו אמנים זרים בינלאומיים כבעבר, להוציא כמה ישראליים שמצליחים גם מעבר לים. זאת בעקבות משבר הקורונה שלא מאפשר אירוח אמנים זרים.

במסגרת רצועת "קשרי רוח", פרויקט דגל של פסטיבל ישראל המצדיע ליצירה הישראלית, יופיעו בין השאר בני הזוג לחיים וליצירה, הצ'לנית מאיה בלזיצמן והמתופף מתן אפרת, במופע בהשראת סיפור הילדים "מעשה בחמישה בלונים" של מרים רות; הפסנתרן שי מאסטרו והטריו שלו במופע בעקבות הרומן "שתיים דובים" של מאיר שלו; גלעד כהנא במופע מיוחד וחד פעמי, "חתירה אל ההווה" שמו, בו יאלתר על ביטים של המוזיקאי והמפיק גיא מוזס, בליווי המתופף נדב לוזיה על סט אלקטרוני, סביב סיפור משפחתו של עמוס עוז בספר ובסרט "סיפור על אהבה וחושך", בו שיחק כהנא.

מאיה דוניץ. דודו חסון,
מאיה דוניץ/דודו חסון

במסגרת רצועת הלייב-ויזואל "הסיפור שלא סופר", יועלו בין השאר מופעים של הבימאית בילי לוי-נובלמן וההרכב שעטנז של תמיר מוסקט ואורי קפלן (בלקן ביט בוקס), עם איתמר ציגלר על בס ואורי בראונר כינרות על הגיטרות ביצירת וידיאו סביב עבודת אניש קאפור; מופע של הבמאי עדן כליף והצמד רד אקסס המשלב אלקטרוניקה ואנימציה בשילוב ובהשראת יצירות מתוך תערוכת האמן יעקב קאופמן, "1001 דמויות"; ומופע של הבמאי גיא נחום לוי והמוזיקאי שוזין המשלב מוזיקה וסרט.

בנוסף, יועלו מופעים של מאיה דוניץ טריו, לרגל יציאת האלבום "Free the Dolphin", הבסיסט ברק מורי והמתופף אמיר ברסלר שיארחו את אבישי כהן בחצוצרה ודוד למואן בקול, חגי ביליצקי וההרכב Tarabass, רביעיית ניגון, אביתר סליבניק ואלכסנדר לוין, הלל סאלם ואסף יוריה, רביעיית יונתן וולצ'וק, ההרכב Rosa and the Salmons, ההרכב אפיפרה, סיון טלמור, גל דה פז שתארח את הפיראטיות, יוסי פיין שיארח את אורית טשומה ועופר מזרחי טריו.

עוד בוואלה!

איפה היית ילדי תכול העין

לכתבה המלאה
גלעד כהנא. זיו טולדנו,
יאלתר בפסטיבל הג'אז. גלעד כהנא/זיו טולדנו

תחת הכותרת "Jazz Talk" יארח הסקסופוניסט מתן צ'פניצקי מוזיקאים שהוא אוהב לשיחה על החיים ועל המוזיקה, שתועבר בבלוג המצולם שפתח.

המנהל האמנותי אבישי כהן מסר: "בתקופה מאתגרת וקשה זו, רקחנו פסטיבל שכולי תקווה שיהווה נקודת אור בתוך החושך ששורר מסביב. דווקא מתוך הכאוס שמסביבנו, יצאו האמנים ליצור משהו חדש ומיוחד, התכנסות פנימה שלא הייתה יכולה לקרות במציאות אחרת. מתוכנן לנו פסטיבל שונה מאד מכל מה שהיה בעבר, הכולל הפקות מקור, מופעי וידאו, קשרי רוח ועוד הופעות של מיטב נגני הג'אז של ארצנו, ביניהם אלה השוהים עתה פה במקום להסתובב על מיטב הבמות ברחבי העולם".

כרטיסים ניתן לרכוש כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully