וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התכנית מפוהקת. הפרופורציות מתו. רק נינט מסוגלת להציל את "הכוכב הבא"

עודכן לאחרונה: 2.6.2021 / 9:06

האלמנט המרכזי בעונה התשיעית של "הכוכב הבא" נטולת האירוויזיון הוא מות הפרופורציות. ששת המתמודדים שהופיעו בתכנית הפתיחה היו בסדר. בכל זאת, כמעט כל אחד מהם הוציא מהשופטים אוסף תיאורים חנפניים ומופרכים. ומי שעשויה לעשות את כל ההבדל העונה היא נינט טייב

פרומו לתכנית "הכוכב הבא" בקשת 12 שבו נראים נינט טייב, נטע ברזילי, רביב כנר, אלה לי להב ומרגי/קשת 12

"הכוכב הבא" (קשת 12) חוזרת השנה לנקודת האפס. ללא אירוויזיון, עם מיליון שקלים כפרס, הריאליטי המוזיקלי מנסה להבין מחדש מה הוא מחפש ואת מי הוא מתגמל, ובעיקר איך הוא נשאר אטרקטיבי עבור הצופים. מהפרק הראשון של העונה, לא בטוח שזה פוצח.

אין כאן הרבה חידושים: רוב הדברים המוכרים נמצאים כאן גם השנה, לרבות הדיאלוגים נטולי הפילטרים של רותם סלע ואסי עזר, תופעה שהפכה נגד כל הסיכויים לאחד המותגים הבולטים של העידן הטלוויזיוני הנוכחי. הפורמט הוא הרי אותו פורמט מוכר, הרכב השופטים הוא בעצם (כמעט) אותו הרכב, וזה בעצם רק הפרס שהשתנה. יחד איתו משתנה הפוקוס: אם הדוז פואה המדומיין שברקע הוביל לדיונים על מה צריך לייצג את ישראל ועל היתרונות של אקט לא צפוי, כעת השופטים מדברים על מניות והשקעה כספית. זה עוד לא הוכח - לא מבחינת הדיון של השופטים, לא מבחינת המתמודדים שפורחים בו - כהליך מעניין.

הכוכב הבא. קשת 12, צילום מסך
הכוכב הבא/צילום מסך, קשת 12

האלמנט המרכזי של העונה התשיעית של "הכוכב הבא" הוא מות הפרופורציות. ששת המתמודדים שהופיעו בתכנית הפתיחה היו בסדר. חלק טובים יותר, חלק טובים פחות, ואולי חלק מהם יהפכו לכוכבים גדולים בעתיד - אבל כבר ראינו בעבר אודישנים שהדהימו מדינה שלמה, וזה לא המקרה. ובכל זאת, כמעט כל אחד מהם הוציא מהשופטים אוסף תיאורים חנפניים ומופרכים ומחמאות משתפכות עד אין קץ.

יותר מכל זה מעיד על "הכוכב הבא": כשכל מתמודד מתואר כפנומן גם אם הוא לא - לצופים בבית רק מתבהר הפער ומתגלה כמה חיוורת ומפוהקת הייתה התכנית. מסתתר כאן גם משל כללי יותר על חוסר ביטחון: יותר מתמיד, הטלוויזיה חייבת להכריז בבהלה שכל צפייה בה היא אירוע חד פעמי, גם כשבעליל היא אינה כזאת, כדי שהצופים לא יברחו לשום מקום אחר.

כך מתערער גם האיזון, הקריטי כל כך לתחרויות טלוויזיוניות, בין המתמודדים החדשים לבין מעטפת המנחים והשופטים, שהופכים כאן ללב הסיפור. באופן מדהים, בשולחן השופטים ישבו אתמול יותר אנשים מאשר מתמודדים שנבחנו כל הבמה לאורך כל הערב. יחד עם אסי ורותם, זה כבר יותר מדי, והקרקס הזה מתחיל לעלות על גדותיו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נינט: "בחרתי בדרך ארוכה יותר מהשאר, אבל אני יודעת שאגיע"

בשיתוף מפעל הפיס
הכוכב הבא. קשת 12, צילום מסך
הכוכב הבא/צילום מסך, קשת 12

יש דבר אחד שנותר עדיין בסימן שאלה, ומעורר סקרנות אמיתית ביחס להמשך. שם בשולחן יושבת גם אחת, נינט טייב, שהשלימה סיבוב שלם, שמכירה היטב את המחירים והסיכונים. כמעט 20 שנה אחרי, התכנית לא עשתה בינתיים סיפור גדול מדי מההצטרפות שלה לצוות השופטים, אולי גם כי "הכוכב הבא" מכוונת גם לקהל שאפילו לא נולד אז.

בינתיים, טייב - דמות יוצאת דופן עם מסלול יוצא דופן, איך שלא מסתכלים על זה - נכנסת לתפקידה החדש כחלק מהמערכת הזאת במהירות יחסית. דווקא בגלל הדרך שעשתה, בתכנית ומחוצה לה, מרתק לבחון מה תעשה טייב לאורך העונה הזאת - על מה ומי היא תילחם, מה תאמר ברגעי האמת והאם תצליח לזהות ולעזור למי שייכנס או תיכנס לנעליה בסוף הדרך? עם חזרתה לזירה, המתמודדת החשובה בתולדות הז'אנר עשויה לעשות את כל ההבדל בעונה הזאת, ולכתוב פרק מעניין במיוחד גם במסע בין-כוכבים הפרטי שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully