וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דן שילון לא יתגעגע לבניין ערוץ 1 שנהרס: "זה היה צריך לקרות לפני 50 שנה"

עודכן לאחרונה: 22.6.2021 / 15:11

אחרי יותר מ-50 שנות פעילות, הבניין המיתולוגי של רשות השידור ברוממה שבירושלים נהרס היום לטובת פרויקט נדל"ן. דן שילון: "הוא היה הכול חוץ ממבנה לטלוויזיה". רבקה מיכאלי: "חבל שכל בניין ציבורי הופך לשיכון לחרדים". דוד ויצטום: "עצוב לראות בניין נהרס"

בווידאו: הריסת בניין הטלוויזיה המיתולוגי של רשות השידור ברוממה ירושלים/צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: רוני כנפו

אחרי יותר מ-50 שנות פעילות, הבניין המיתולוגי של רשות השידור ברוממה שבירושלים נהרס היום (שלישי) בצהריים. על חורבות המבנה ההיסטורי שממנו נולדה הטלוויזיה הישראלית ייבנה פרויקט מגורים, שיכלול שישה בניינים עם 308 דירות.

"זה בניין שהיה צריך להיהרס כבר לפני 50 שנה", אמר לוואלה! תרבות העיתונאי ואיש רשות השידור לשעבר דן שילון. "הוא נבנה כמלטשה של יהלומים, לא כבניין טלוויזיה. הוא היה הכול חוץ מאשר אחסון תחנת טלוויזיה. חמש קומות, מעלית שכמעט תמיד לא עבדה, והרבה מאוד אנשים שבחרו במקום הזה מבלי שהם בכלל ידעו מה לעשות. הגיעו אליו אנשים שלא מתחום העיתונות ולא מתחום התקשורת. לא הייתה כמעט טעות שלא נעשתה בשנים הראשונות, וזה השליך לשנים הבאות. אז אני ממש לא סנטימנטלי עם הריסת הבניין".

דן שילון בביתו בזכרון יעקב, ספטמבר 2020. ראובן קסטרו
לא סנטימנטלי. דן שילון/ראובן קסטרו

"הצער הוא שכל בניין ציבורי הופך לשיכון לחרדים, זה הדבר היחיד שמטריד אותי", הוסיפה רבקה מיכאלי בשיחה עם וואלה! תרבות. "הבניין הזה הוא אחד מאותם האתרים שאני לא מגיעה אליהם יותר. הגעתי אליו הרבה מאוד. הבניין הזה לא נבנה לטלוויזיה אלא כבית יהלומים. היו בו אולפנים שנעשו בהם דברים חשובים ויפים, אבל הוא לא היה אידיאלי. היה מי שהציע להפוך אותו למוזיאון, אבל אני לא בטוחה שצריך עוד מוזיאון שאף אחד לא יילך אליו".

עוד בוואלה!

מורשת מפוקפקת: הסיפור מאחורי כישלון סדרת הענק של נטפליקס

לכתבה המלאה
הריסת בבניין הערוץ הראשון ברוממה, ירושלים 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הריסת בניין רשות השידור בירושלים, 22 ביוני 2021/ראובן קסטרו

גם העיתונאי דוד ויצטום לא הביע צער על הרס הבניין המיתולוגי: "עצוב לראות בניין נהרס, אבל מה אפשר לעשות, החיים נמשכים. אף פעם לא הייתי נוסטלגי לבניין עצמו, ובשנים האחרונות של פעילות רשות השידור המקום הזה הפך לסוג של אי של ישראל הראשונה, כפי שאבישי בן חיים קורא לזה. כשבאנו לעבודה בשבתות וחגים היינו צריכים להקפיד, כי מסביבנו הפגינו חרדים, ואחרי זה הצטרפו לזה גם אנשי ימין שהביעו מחאה על הקו השמאלני של הרשות. הבניין ברוממה מלכתחילה לא התאים להיות בניין טלוויזיה. גורלו נחרץ כמעט מראש, זה רק היה עניין של זמן. צריך להגיד שהתאגיד שקם על חורבות רשות השידור עושה עבודה מצוינת ואני גאה לראות שישראל היא אחת המדינות שמחזיקות שידור ציבורי".

הריסת בבניין הערוץ הראשון ברוממה, ירושלים 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
הצצה לבניין רשות השידור הנטוש, רגע לפני תחילת הריסתו/ראובן קסטרו

"זה עצוב", אמרה לוואלה! תרבות בילי סגל גזליוס, מנהלת ארכיון התאגיד ועובדת רשות השידור לשעבר. "אני במהותי היסטוריונית וארכיונאית, וקשה לי לראות שהורסים מבנה שהייתה לו השפעה על התרבות הישראלית. זה סמל. אני חושבת שהיה צריך לשפץ ולעשות משהו אחר כמו מוזיאון. אבל הנדל"ן וחסידות גור מושלים בכיפה. זה עצוב. גם מאוד חורה לי שעשו טקס להריסה. מי עושה דבר כזה בכלל? אם בונים אז עושים טקס הנחת אבן פינה, אבל למה צריך לעשות טקס אם הורסים? זה מאוד אכזרי ומוזר. פנינו לעתיד, ובמסגרת התאגיד החדש, אני שמחה שהצלנו את הארכיון".

הריסת בבניין הערוץ הראשון ברוממה, ירושלים 22 ביוני 2021. ראובן קסטרו
עוד הצצה לבניין רשות השידור העזוב, הבוקר, רגע לפני הריסתו/ראובן קסטרו

הבניין, שמזוהה עם ראשיתה של הטלוויזיה בישראל, ממוקם ברחוב תורה מציון 17 ובו שכנו אולפני הטלוויזיה הישראלית ומשרדיו מאז הקמת הערוץ ב-2 במאי 1968 ועד לסגירת רשות השידור. הבניין הוחזר אל מנהל הדיור הממשלתי בנובמבר 2017. חברת אקה נדל"ן זכתה לפני כשנתיים במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית פרויקט מגורים על הקרקע, ולאחר הריסתו יחלו עבודות הבנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully