וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שולמית לבנת, "זמרת המחתרות" ואמה של לימור לבנת, הלכה לעולמה

עודכן לאחרונה: 23.6.2021 / 16:08

לבנת, אמה של שרת החינוך והתרבות לשעבר לימור לבנת, התפרסמה בגיל 20 כשחקנית וזמרת עם השירים "שיר התופסת" ו"נערת תפוחי הזהב". בשנות ה-80 הקליטה שירי מחתרות, ביניהם "עלי בריקדות". בנט: "תרמה רבות לבניין הארץ". לימור לבנת: "יפה הייתה במותה כבחייה"

בווידאו: "זמרת המחתרות" שולמית לבנת שרה בכנס פלוגה ד' של הפלמ"ח בשנת 1996./צילום: ארכיון משרד הביטחון

הזמרת שולמית לבנת, אמה של השרה לשעבר לימור לבנת ומי שזכתה לכינוי "זמרת המחתרות", הלכה היום (רביעי) לעולמה בגיל 91. בנוסף להיותה זמרת, הייתה שולמית לבנת גם פעילה פוליטית ואשת ציבור. הלוויתה תתקים היום ב-16:45 בבית העלמין ירקון.

בתה, השרה לשעבר לימור לבנת, ספדה לה: "אמא שלנו היקרה והאהובה, 'זמרת המחתרות', שולמית לבנת הסתלקה מאתנו הלילה בשיבה טובה, באצילות, ברכות ובמיעוט ייסורים. יפה הייתה במותה כבחייה".

ראש הממשלה, נפתלי בנט, ספד לה: "לבנת, אשת ארץ ישראל השלמה, הייתה זמרת נפלאה שגם תרמה רבות לבניין הארץ. עם פרוץ מלחמת העצמאות היא התגייסה לפלמ"ח כלוחמת, ובהמשך הצטרפה ללהקת הכרמל, לצ'יזבטרון וללהקת חיל הים. פעילותה הענפה, יחד עם אנשי דור המחתרות הרבים, תיזכר כנכס צאן ברזל בתרבות הישראלית לעד. אני שולח תנחומים וחיבוק גדול לבתה, השרה לשעבר לימור לבנת, ולכל בני המשפחה. יהי זכרה ברוך".

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ספד אף הוא: "שיריה וקולה של שולמית ז"י נכנסו לפסקול התרבות הישראלית ולא יצאו ממנו לעולם". שר המשפטים גדעון סער הוסיף: "הצטערתי מאוד לשמוע על פטירת זמרת המחתרת שולמית לבנת. אישה עם אופי חזק, קול נדיר ומחויבות לערכי הציונות. תמיד התעקשה בכל מצב להשתתף מדי שנה באזכרות למפקד הלח"י אברהם (יאיר) שטרן ולשיר את 'חיילים אלמונים'. תנחומי למשפחתה וחברתי לימור לבנת".

לבנת נולדה ב-1929 בווינה לאב שהיה ציר בקונגרס הציוני. בגיל 6 עלתה לישראל עם משפחתה ובגיל צעיר סולקה מבית הספר בעקבות השתייכותה לתנועת נוער ימנית. היא החלה להופיע כשחקנית ובמלחמת העצמאות התגייסה לפלמ"ח. את הקריירה כזמרת החלה שולמית בגיל 20 כשפגשה את עזריאל לבנת שחיפש זמרים לתיאטרון. השניים התחתנו והיא החלה להופיע בלהקת כרמל, הצ'יזבטרון ובהרכב של חיל הים.

בשנות ה-50 התפרסמה בשירים כגון "שיר התופסת", "נערת תפוחי הזהב", "סתיו בחלונות ובלבבי" ו"תל אל קאדי". בשנות השמונים זכתה לכינוי "זמרת המחתרות" לאחר שהקליטה שירי מחתרות, ביניהם "עלי בריקדות" ו"חיילים אלמונים" שכתב אברהם (יאיר) שטרן שהפך להיות להמנון האצ"ל והלח"י. לבנת טענה שהוחרמה על ידי תעשיית המוזיקה ולפיכך מצאה עצמה מופיעה בעיקר מול ותיקי המחתרות. החל משנת 1985 ניהלה את המדרשה על שם רנה מור שבמצודת זאב.

שולמית לבנת הייתה נשואה לעזריאל לבנת עד שנפטר ב-2015. היא אמה של שרת החינוך והתרבות לשעבר לימור לבנת. נכדה, בן יוסף, נרצח בקבר יוסף בשכם בידי שוטרים פלסטינים ב-2011.

עוד בוואלה!

דן שילון לא יתגעגע לבניין ערוץ 1 שנהרס: "זה היה צריך לקרות לפני 50 שנה"

לכתבה המלאה
שולמית לבנת, הלווית עזריאל לבנת, 30.04.2015. יותם רונן
יהי זכרה ברוך. לבנת/יותם רונן

בריאיון שהעניקה למעריב לפני כשנתיים דיברה שולמית לבנת על הקריירה הפוליטית של בתה: "לדעתי, לימור עזבה בזמן את הפוליטיקה, כשהרגישה שמיצתה ולא נאחזה בקרנות המזבח. במקום להיות בכנסת, היא עושה רבות במקומות אחרים, במיוחד בקרן למען ניצולי השואה ומאושרת מאוד בחייה עם בן זוגה, מיקי ירושלמי. אף אחד לא יחלוק עלי שבתור מי שנשלחה הביתה בתיכון כדי שתלך ללמוד להיות תופרת, היא הגיעה רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully