וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאווה ישראלית: המנצח דן אטינגר ינהל את אחד מבתי האופרה החשובים באירופה

עודכן לאחרונה: 29.6.2021 / 10:29

המנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית, התזמורת הסימפונית של ראשון לציון והתזמורת הפילהרמונית של שטוטגרט יכהן החל מ-2023 גם כמנהל המוזיקלי של תיאטרון סן קרלו - בית האופרה הוותיק ביותר בעולם שממשיך לפעול באותו מבנה

דן אטינגר, המנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית והתזמורת הפילהרמונית של שטוטגרט, יקבל לידיו החל משנת 2023 עבודה יוקרתית נוספת: הניהול המוזיקלי של בית האופרה סן קרלו בנאפולי, מבתי האופרה החשובים והוותיקים בעולם - כך הוכרז השבוע.

המוסד, שהחל לפעול בשנת 1737, נחשב לבית האופרה הפעיל הוותיק ביותר שפועל באותו מבנה. בעבר ניהלו אותו מלחינים חשובים כג'ואקינו רוסיני וגאטנו דוניצטי, ובתחילת האלף ניהל את המוסד גם המוזיקאי חתן פרס ישראל גארי ברתיני, שכיהן בתפקיד עד מותו בשנת 2005.

דן אטינגר, חזרה בבית האופרה על האופרה "העטלף". ראובן קסטרו
מינוי יוקרתי. אטינגר/ראובן קסטרו
בית האופרה סן קרלו בעיר נאפולי. ShutterStock
תיאטרון סן קרלו בנאפולי/ShutterStock

אטינגר, כבן 50, נולד בחולון, למד ב"תלמה ילין", והצטרף בגיל צעיר למקהלת האופרה כזמר בריטון. את קריירת הניצוח שלו התחיל בגיל מאוחר יחסית, כשהוא בן 28. למרות שלא למד ניצוח באופן מסודר, הוא קיבל את ההזדמנות לעבוד עם המאסטרו הישראלי דניאל ברנבוים בברלין, ומאז כוכבו דרך. הוא ניצח בבתי האופרה הגדולים ביותר והפך לאורח כבוד ברחבי העולם. לפני כשלוש שנים חזר לעבוד בישראל, ואז התמנה למנהל המוזיקלי של האופרה הישראלית, ובנוסף גם למנהלה המוזיקלי של תזמורת הבית שלה, הסימפונית של ראשון לציון.

בריאיון לוואלה! תרבות שטח לאחרונה אטינגר את תפיסת עולמו ואמר כי לתפיסתו, זאת טעות להתייחס לאופרה כתרבות אליטיסטית. "אני ממש לא מסכים עם הסטיגמה הזאת", אמר בריאיון לעמית סלונים, "אופרה זה תרבות אליטיסטית? אופרה נכתבה לעם! זה שהמנטליות ותחומי העניין והמודה השתנו, זה לא הופך את זה לאליטיסטי. אני ממש לא מסכים עם ההגדרה הרווחת הזאת. נכון, אופרה זו אמנות יקרה, אבל היא עולה הרבה כסף בגלל שיקר להפיק אותה. זה לא בגלל שהזמרים הם מיליונרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully