וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר גרבוז: "מגיע לי פרס ישראל על נאום מנשקי הקמעות"

עודכן לאחרונה: 30.6.2021 / 9:52

האמן יאיר גרבוז מתארח הערב בתוכנית "פגישה עם רוני קובן" בכאן 11 ומצהיר שמגיע לו פרס ישראל על נאום הקמעות, אפילו יותר מאשר על האמנות שלו. "יותר ויותר אנשים באים אלי לאחרונה ואומרים 'סליחה'", הוא אומר. צפו

יאיר גרבוז מתארח בתוכנית "פגישה עם רוני קובן"/כאן 11

הצייר והפובליציסט יאיר גרבוז מתארח הערב (רביעי) בתוכנית "פגישה עם רוני קובן", ומתייחס אל אותו נאום שנוי במחלוקת מ-2015 בכיכר רבין, לקראת הבחירות. בדבריו אז טען גרבוז שקבוצות בעלות השפעה שלילית, לגישתו, כמו "מנשקי קמעות ועובדי אלילים", השתלטו על המדינה.

"אמרו לנו, ורצו שנאמין, שהאיש המתועב שרצח את ראש הממשלה, בא מתוך קומץ של אנשים הזויים. ואמרו שהוא הושפע מרבנים מנותקים, ושהוא שייך לשוליים המטורפים", אמר גרבוז בנאומו אז. "אמרו לנו שצהובי החולצות ושחורי הסמל, אנשי 'כהנא צדק' וצורחי 'מוות לערבים', הם קומץ. הם רק קומץ.

"ועוד החציפו ואמרו שהגנבים ולוקחי השוחד גם הם רק קומץ. ושהמושחתים והנהנתים החזיריים הם לא יותר מקומץ. מחריבי הדמוקרטיה - קומץ. החושבים שדמוקרטיה היא עריצות של הרוב - קומץ. מנשקי הקמעות, עובדי האלילים והמשתחווים ומשתטחים על קברי קדושים - קומץ. אם כל אלה רק קומץ, איך זה שהקומץ שולט בנו? איך זה שבאין מרגיש ובאין מפריע, הוא, הקומץ, נעשה לרוב?".

יאיר גרבוז בעצרת "ישראל רוצה שינוי" בכיכר רבין, מרץ 2015. ראובן קסטרו
חולל סערה. יאיר גרבוז בנאום בכיכר רבין/ראובן קסטרו

נאומו של גרבוז זכה מיד למתקפה וביקורת מצד פוליטיקאים ואנשים מן השורה - מכל קצוות הקשת הפוליטית, כולל מהמחנה של גרבוז עצמו. בשיחה עם קובן, האמן עומד מאחורי דבריו מלפני שש שנים. "על הנאום הזה מגיע לי פרס ישראל... אפילו יותר מאשר על האמנות שלי", אומר גרבוז. "הוא נכון, הוא מדויק, ואתה יודע מה? יותר ויותר אנשים באים אלי בחודשים האחרונים ואומרים 'סליחה', ואומרים 'טעינו'. ואומרים: 'הנאום שלך ניבא את העובדה שהכהניזם חזר לפרונט הישראלי, אל תוך הכנסת".

צפו למעלה בקטע מתוך הריאיון.

עוד בוואלה!

במשך דקות ארוכות עמדה נערה על במת "הכוכב הבא" וחיכתה שהמבוכה תיגמר

לכתבה המלאה
seperator

"פגישה עם רוני קובן" שמארח את יאיר גרבוז תשודר הערב (רביעי) בכאן 11 ב-22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully