וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סאטירה על תחלואי בי"ח, מלחמת אחים שהופכת למופע טלוויזיוני: העונה החדשה של תיאטרון באר שבע

עודכן לאחרונה: 4.7.2021 / 17:57

תיאטרון באר שבע הציג את העונה החדשה, שתכלול שמונה הצגות, ובהן סאטירה על תחלואי בית חולים שכתב גיא מרוז, הצגה על מלחמת אחים שהופכת למופע טלוויזיוני, וחזרת "אחד משלנו" לבמה. בנוסף, התיאטרון הציג את קבוצת הצעירים שעוברים לגור בעיר, בהם כרמל בין ("המפקדת")

העיבוד הבמתי לסרט "אחד משלנו" של תיאטרון באר שבע. תום גץ,
העיבוד הבימתי החדש להצגה "אחד משלנו" של תיאטרון באר שבע/תום גץ

תיאטרון באר שבע הציג את העונה החדשה, שתכלול שמונה הצגות ישראליות. בנוסף, התיאטרון הציג לראשונה את קבוצת צעירי באר שבע בהובלת הבמאי, מעצב התנועה והשחקן, אריאל נ' וולף, ותכלול שמונה שחקניות ושחקנים שעברו להתגורר בעיר באר שבע, בהם כרמל בין המוכרת מהסדרה "המפקדת" של כאן 11.

הרפרטואר החדש יכלול את ההצגות הבאות:

"אחד משלנו" - לסרט הקולנוע משנת 1989 של האחים ברבש קדמה הצגה באותו שם, שכתב בני ברבש ושהוצגה בבית ליסין שנה קודם. כעת עולה ההצגה בתיאטרון באר שבע בבימוי כפיר אזולאי, ושחר פנקס חתומה על הדרמטורגיה. בעיבוד הנוכחי, המחזה הותאם לשנת 2010 ומתרחש לאחר מבצע צוק איתן, ולעלילה נוספה חקירה - לאן נעלם החוקר שהגיע לחקור, כלומר במחזה מתרחשת חקירה בתוך חקירה. ישחקו בה בין השאר עמית רהב, תום גרציאני, אמיר קריאף ואימרי ביטון.

"גיבור" - אופרת ראפ מדע בדיונית, עליה חתום כבמאי, מלחין וכותב ראשי עמית אולמן. על הניהול המוזיקלי והעיבוד חתום אוריה ויצטום. ישתתפו בה בין השאר תום אבני, דניאל מנוחין, מולי שולמן, וזהר מידן. במרכז העלילה נתי, עובד צעיר במערכת חדשות, שבעקבות תאונת עבודה מסתורית מקבל כוחות על אנושיים, מה שמשנה את חייו המשמימים מקצה לקצה.

מתוך ההצגה "האחים" של תיאטרון באר שבע. תום גץ,
מתוך ההצגה "האחים" של תיאטרון באר שבע/תום גץ

"האחים" - מחזה חדש מאת שחר פנקס, בבימוי שיר גולדברג, שבו ישחקו תום אבני ואורן כהן. במרכזו סכסוך בין שני אחים ומנהיגים, שאינם מצליחים להניח בצד את השאיפות האישיות ומטעני העבר מאחוריהם. הסכסוך גורר מדינה שלמה למלחמת אחים. אחרי שהסכימו לשלוט ברוטציה, ובבוא המועד לחילופי השלטון, מסרב האח הבכור לפנות את כסאו למרות הבטחותיו ומאיים במלחמה. אימם של השנים, פוליטיקאית מנוסה, מצליחה לתווך ביניהם ומזמינה אותם להעביר את השלטון באולפן טלוויזיה אל מול פני האומה, ובכך למנוע מלחמת אחים.

"פיטר פאקינג פן" - מחזה המוגדר כפנטזיה ריאליסטית בשני פרקים, שעל הרעיון והבימוי שלו חתום אריאל נ. וולף, על כתיבתו חתומים עידו ריקלין ואייל וייזר, ומשתתפים בו בין השאר אמיר קריאף, קרלוס גרזוזי וזהר מידן. זוהי יצירה בימתית בהשראת ספרו של ג'יימס בארי הבוחנת את מורכבות הזהות של ילד אבוד בן זמננו. המחזה עוסק בדניאל, שרגע לפני יום הולדתו ה-30, בפרץ ספונטניות, מחליט לעצור את הזמן ולברוח מהמשפחה ומהחברה, לוקח את שתי רגליו - ועף. הסובבים אותו, ובראשם משפחתו, מוצאים את עצמם על רפסודה בים, ב"שומקום", ונאלצים להיאבק בו כדי להשיבו הביתה.

"קֶצֶר" - מחזה טראגי-קומי על זוגיות ועל מה שהשנים עוללו לה, מאת נועה לזר-קינן, בבימוי רוני ברודצקי ובהשתתפות אפרת ארנון ומולי שולמן, בני זוג גם במציאות. בהצגה הם יגלמו זוג הנשוי 15 שנה - הסופר בועז וחוקרת הפריון דפנה, שכתבה ספר ארוטי שזכה להצלחה גדולה. בועז משוכנע כי הספר שכתבה דפנה אינו בדיה וכי היא בגדה בו, דפנה מרגישה שכבר הרבה זמן אין לה על מי להישען. הזוג חוקר את גבולות הפנטזיה בזוגיות ומה המחיר, אם בכלל, שמשלמים בני הזוג על הצלחות בני זוגם.

עוד בוואלה!

סינמה פפריקו

לכתבה המלאה
מולי שולמן ואפרת ארנון בהצגה "קצר" של תיאטרון באר שבע. תום גץ,
בני זוג גם במציאות: מולי שולמן ואפרת ארנון בהצגה "קצר" של תיאטרון באר שבע/תום גץ

"המנקים" - מאת שחר פנקס בבימוי שיר גולדברג. מחזה דוקומנטרי שנוצר בעקבות עשרות ראיונות עם מנקי רחובות, משרדים ובתים, שהתקיימו לאורך השנה האחרונה, יציגו שחקנים את חוויית היום יום של המנקה בישראל, כולל הבירוקרטיה שבה הם נתקלים, הכסף השחור, והגזענות.

"טופס 17" - פארסה בירוקרטית עם שירים שכתב והלחין גיא מרוז. במרכז העלילה בית חולים מקומי ע"ש טרומפלדור בצפון הארץ, הנמצא על סף קריסה כלכלית. דוקטור ינקה, המנהל, ששכח כבר מזמן את שבועת הרופא, לא סובל את החולים. מעילות קטנות פה ושם הן עניין שבשגרה, והוא עסוק יותר במאהבת שלו, בחובותיו לשוק האפור ובתורם האמריקאי. בתוך כך מת חולה כתוצאה מרשלנות של רופא צעיר, ורב בית החולים מתעקש לסגור את חדר הניתוח מטעמי כשרות. מול הכאוס ניצב אזרח וחולה ישראלי מצוי, שנקלע לבית החולים ומנסה להילחם במערכת המושחתת, שמצדה עושה הכל כדי להשתיקו.

"מותרת לכל אדם" - דרמה על המאבק לחופש מאת איה קפלן ובבימויה. כאשר אפי מחליטה לסיים את נישואיה הלא מאושרים לבעז, השמיים מתהפכים עליה. בעלה, איש הייטק מכובד, מסרב בכל תוקף לשחרר אותה ולתת לה גט, ואפי מוצאת את עצמה נאבקת על חירותה בבית הדין הרבני, כאשר כל הישוב שבו היא חיה מתאגד נגדה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully