וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב המכר הישראלי הפך לסרט נוצץ, עטור כוכבים, מדובר - ומגוחך

אבנר שביט, קאן

12.7.2021 / 8:06

"שלוש קומות", סרטו של הבמאי האיטלקי המוביל נני מורטי על פי ספרו של אשכול נבו, ערך את הבכורה העולמית שלו בפסטיבל קאן, ועורר פרצי צחוק בקרב התקשורת הבינלאומית. הוא יתנחם בכך שככל הנראה ישבור קופות, וגם בזכייה האיטלקית ביורו

טיזר הסרט "שלוש קומות"/פסטיבל קאן

680 סרטים עולים לאקרנים מדי שנה בצרפת, ועשרים אחוז מהם מבוססים על ספרים. מתוך הסרטים שמוכרים יותר מחצי מיליון כרטיסים, ארבעים אחוז מתגלים כעיבודים לרומנים. הנתונים האלה הופיעו השבוע בכתבה בעיתון הצרפתי המוביל לה מונד, והם התפרסמו לכבוד פסטיבל קאן, שגם בו, לאן שלא תסתכלו תראו סרט המבוסס על מקור ספרותי.

"איפה אנה פרנק" של ארי פולמן הוא דוגמה לכך מן הסתם, וגם "ויהי בוקר" של ערן קולירין, המבוסס על ספרו של סייד קשוע. ואם כל זה לא מספיק, אתמול הצטרף לרשימה גם "Tre Piani" של הבמאי האיטלקי נני מורטי, עיבוד ל"שלוש קומות" של הסופר הישראלי אשכול נבו, המעתיק את עלילתו לרומא. ועוד קצת סטטיסטיקה: בצרפת, הספר יצא בהוצאת גלימאר, שיש לה השנה בתחרות הרשמית לא פחות מתשעה סרטים, כולל עם עיבודים לספרים של פיליפ רות' ועמנואל ברנהיים.

נני מורטי. אנדריאס רנץ, GettyImages
הצוות של "שלוש קומות" במהלך הבכורה בקאן/GettyImages, אנדריאס רנץ

עד כאן החדשות הטובות. ועכשיו לחדשות הרעות: למרבה האכזבה, הסרט התגלה כאחד החלשים השנה בתחרות הרשמית. בהקרנת העיתונאים בה נכחתי, הקהל אף התפרץ בצחוק מלא בוז לא פעם. בלה מונד, אם לחזור אליו, העניקו לביקורת על הסרט את הכותרת הבאה: "איך אומרים 'אוקיי בומר?' באיטלקית". ואכן, הוא נראה כאילו הופק בשנות התשעים, לכל היותר. עוד כותרות אפשריות מבחינתי: "קומת קרקע", "המעלית נתקעה" או "הסרט הזה נראה כמו הפנדלים של האנגלים".

עוד בוואלה!

אחרי כל הדרמות, הסרטים של ארי פולמן וערן קולירין עצרו את הנשימה של הקהל בקאן

לכתבה המלאה
שלוש קומות. פסטיבל קאן,
קומת קרקע. מתוך "שלוש קומות"/פסטיבל קאן

בתום הפרמיירה והקרנות אחרות שנערכו במקביל, התאספו אלפי אנשים בפאבים, במסעדות וברחובות של קאן, כדי לצפות בגמר היורו. רובם התגלו כאוהדי איטליה, וזה היה הלילה שלהם. לא ברור מי יזכה בדקל הזהב, והאם יש סיכוי לסרט הישראלי של נדב לפיד או לסרט האיטלקי על פי אשכול נבו, אבל בתחרות החשובה באמת כבר יש לנו מנצחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully