וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחנך את דיווי: "אמת או חובה" עדיין מתוקה ועדיין מתסכלת

עודכן לאחרונה: 19.7.2021 / 14:57

דרמת ההתבגרות הקומית של נטפליקס מלאה ברגעים כנים וכובשים, אבל גם נכנעת למתכונת שמכשילה אותה פעם אחר פעם. כל פעם שמבצבץ תחילתו של קו עלילה נוסף מהסוג הזה, אפשר לנחש בדיוק לאילו כיוונים הוא יתפתח, ועל פי רוב ההשערה תתברר כמדויקת. המבנה הזה חדגוני ומתיש

טריילר לעונה השנייה של "אמת או חובה" ("Never Have I Ever")/נטפליקס

לקראת העונה החדשה של "אמת או חובה" ("Never Have I Ever"), הדרמה הקומית של מינדי קיילינג שחוזרת היום (חמישי) לנטפליקס, שוחרר סרטון סיכום ותזכורת רשמי מועיל ומומלץ של אירועי העונה הראשונה. מטבען של תמציות כאלה, הן מדגישות בעיקר את רגעי הדרמה הבומבסטיים ולא את העדינות שמאזנת אותם. במילים אחרות, הסרטון הזה הוא מין תצוגת תכלית למשיחות המכחול הגסות של "אמת או חובה": דמויות המסתירות סודות שמתפוצצים ברעש, משפילות את עצמן בפני כל החברים באירועים גרנדיוזיים, מלהטטות בין משולשים רומנטיים, מריבות ענק, נפילות לבריכה וכן הלאה.

העונה החדשה היא המשך ישיר לקודמתה בכל מובן, גם בגישה המוגזמת הזו וגם בפרטי העלילה, שמתחילה ממש עם סיומה של הקודמת: דיווי (מייטריי רמאקרישנן) ובן (ג'יירן לואיסון) מתנשקים במכונית אחרי שהסיע אותה לפגוש את משפחתה כדי לפזר בים את אפרו של האב. בהמשך העונה דיווי ממשיכה להתחבט בינו לבין פקסטון החתיך (דארן בארנט), חושדת שאמה (פורנה ג'גאנאת'אן המצוינת תמיד) מנהלת רומן עם דרמטולוג יריב (קומון בתפקיד אורח), ומקנאת באניסה (מייגן סורי), נערה הודית יפה ומוצלחת שמגיעה לבית הספר.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

אמת או חובה (Never Have I Ever) עונה 2. איזבלה ב' ווסמיקובה/Netflix,
משיחות מכחול גסות. "אמת או חובה" עונה 2/איזבלה ב' ווסמיקובה/Netflix

הסיפורים אמנם חדשים, אבל הכל בעונה השנייה נראה מוכר יתר על המידה. כל סוד - ויש הרבה יותר מדי מאלה - סופו להיחשף, וקרוב לוודאי שבאופן הכי בומבסטי שניתן להעלות על הדעת. שוב ושוב לאורך העונה דיווי מובכת בדרכים כאלה ואחרות, בין אם כי אחרים עלו על מה שהיא מסתירה ובין אם כי היא עצמה נכנעה לנקיפות מצפונה וחשפה זאת. מתישהו במהלך העונה היא אפילו שואלת בפירוש: "יכול לעבור יום אחד בלי שאשפיל את עצמי לגמרי?". שאלה מצוינת.

כל פעם שמבצבץ תחילתו של קו עלילה נוסף מהסוג הזה, אפשר לנחש בדיוק לאילו כיוונים הוא יתפתח, ועל פי רוב ההשערה תתברר כמדויקת. כך שלא זאת בלבד שהמבנה הזה חדגוני ובהתאם מתיש, הלכה למעשה הוא מייתר דקות רבות מההתרחשויות בסדרה.

עוד בוואלה!

העונה האחרונה של "לא טיפוסי" ממשיכה להציג מציאות מכילה, אוהבת וגם טיפה משעממת

לכתבה המלאה
אמת או חובה (Never Have I Ever) עונה 2. איזבלה ב' ווסמיקובה/Netflix,
קנאה בין חברות. "אמת או חובה" עונה 2/איזבלה ב' ווסמיקובה/Netflix

זה סממן לכתיבה מאוד שטחית וזולה, והוא עומד בסתירה מתמיהה למרכיבים אחרים ויפים ב"אמת או חובה". יש בה כל כך הרבה חן שנובע מהכנות שלה, מנשמתה הגדולה, מליהוק כובש שבראשו התגלית רמאקרישנן, ומסיפור ששוליו הטראגיים - אובדן אב במפתיע - עוטפים הכל בנשמה ובתכלית. הסדרה מיטיבה ללחוץ על הכפתורים, יודעת לרגש בקלות ולרקום רגעים מחממי לב. הקאסט הרב-תרבותי שלה מזריק לה המון עניין, פנים ועומק, ו"אמת או חובה" מיטיבה לנצל את המורשות הללו כל הזמן. דיווי, על אף מגרעותיה הרבות, מעוררת הערצה באופן שבו היא לעולם לא מתבטלת בפני אף אחד.

אבל לאורך העונה השנייה של "אמת או חובה" תהיתי לא פעם אם זה מספיק. עד מתי יצליחו הרגעים המתוקים לפצות על תבנית שבבסיסה מעייפת ונעדרת תחכום במפגיע? לפעמים סודות יכולים לא להיחשף אלא סתם לתסוס בקרביה של הגיבורה בלי שתשפיל את עצמה שוב. גם מדברים כאלה הדמויות יכולות לצמוח, כנדרש ביצירה מעין זו, וגם מהם אפשר להניב דרמה הרבה יותר חכמה ולא פחות מבדרת. בסופו של דבר, קשה להימנע מהמחשבה שסדרת ההתבגרות הזו צריכה קצת להתבגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully