וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לנדנד בדייט על סקס זה לא לעניין. בטח כשזה מול כל המדינה ב"חתונמי"

אם בארוחת הערב של בן ומנור היה זה הוא שפולט "לא שכבנו" למלצרית ההמומה, היינו קובעים (טוב, קובעות) שהוא דוש, אבל זו הייתה היא שחצתה את הגבול. זה לא קשור לאיזה מוסר כפול שדורש מנשים להיות חסודות, אלא להתנהגות לא מקובלת בדייט, בטח אם הוא משודר בזמן צפיית שיא

פרומו "חתונה ממבט ראשון"/קשת 12

זוג שלא מכבר הכיר, יושב לשולחן ארוחת הערב באחד הדייטים הראשונים שלהם. זה לא ה-דייט הראשון שלהם. הם כבר הספיקו להכיר מעט ובסך הכול נראה שיש ביניהם כימיה ועניין הדדי. הם גם חצו כבר את מחסום המגע הראשוני, כבר יצא שהתנשקו והתחבקו, אך ניכר שהכול עוד בשלביו הבוסריים. הם עוד לא מרגישים בנוח זה עם זו.

מלצרית ניגשת אליהם. התפריטים עוד לא הספיקו לנחות על מפת הבד הצחורה שמכסה את השולחן. היא מבקשת לשאול אותם שאלה - אולי איזה יין הם מעדיפים, אולי רצתה לברר האם יש משהו שהם לא אוכלים, אלרגיות? "לא שכבנו" - יורה אליה אחד מבני הזוג. המבוכה ניכרת גם על שפת גופה של המלצרית וגם על בן הזוג השני, שמתכווץ בכיסאו, אבל לפחות המלצרית יודעת שבעוד חצי דקה היא כבר תוכל להיחלץ מהסיטואציה הלא נוחה הזאת, מה שאי אפשר לומר על בן הזוג. בדקות הספורות שיחלפו בין עזיבתה של המלצרית ושובה עם בקבוק יין וחולץ פקקים (אולי להגנה עצמית?) האפשרות של יחסי מין תועלה, ולא בעדינות או במרומז עוד פעמיים או שלוש.

אני בכוונה מנסה לתאר את הסיטואציה באופן עמום, למרות שלפי נתוני הרייטינג של חתונמי, סביר שרוב הקוראים צפו בסצינה הזאת ויודעים שמדובר בזוג מנור ובן וגם יודעים לומר מי האקטיבי ומי הפסיבי בה. המובים האגרסיביים של מנור, שמראש היה ברור שהטמפרמנט שלה הוא בערך שבע רמות יותר אינטנס מזה של בן הזוג ששידכו לה (וארבע רמות מעל הטמפרמנט הממוצע), יצרו סיטואציה קרינג'ית לצפייה. אבל איכשהו יצאתי מהפרק בתחושה שלפטור את זה בקרינג' זה לא ממש הוגן או מספיק.

מנור ובן, מתוך "חתונה ממבט ראשון". צילום מסך, קשת
סיטואציה קרינג'ית לצפייה. הדייט של מנור ובן/קשת, צילום מסך

אם התפקידים המגדריים היו הפוכים בסצינה הזאת, והגבר היה זה שזורק את הבדיחה הלא מוצלחת של "לא שכבנו" למלצרית ההמומה, היינו מיד קובעים (טוב, קובעות) שהוא דוש. וכשהוא היה מדבר מפורשות על סקס ולמה לא עשינו סקס עדיין ומתי נעשה כבר סקס??? בדקות הבאות, כבר היה לנו ברור שקורה כאן משהו מאוד לא ראוי, על גבול ההטרדה.

עוד בוואלה!

הכלה כולה פרפרים ודרקונים, אבל לא נעים לומר - נראה שבן לא בעניין

לכתבה המלאה

יישור קו

יש אמנם שתי נסיבות מקלות שעומדות לזכותה של מנור: הראשונה היא בן הזוג ששודך לה - גנן עם התמחות בחינוך מיוחד. אדם שמורגל בהתמודדות עם קהל שאינו יודע לדחות סיפוקים ויודע להציב להם גבולות. השנייה היא אוניברסלית יותר ונוגעת לעובדה שאת ההשוואה בין התנהגות מינית לא נאותה של גברים ונשים אי אפשר לעשות בערך מוחלט, בלי להתייחס גם לפערי כוחות וחוסר שוויון היסטוריים בכל תחום כמעט. ככלל, גברים מאוימים מינית מנשים פחות משנשים מאוימות מינית מהם.

האבינג סד דאט, כמו שאומרים - ראוי בהחלט להציב את הגבול הזה בפני מנור ובפני כל מי שיש לו או לה ספק שהפעלת לחץ כזה היא לא התנהגות מקובלת, לא בדייט ולא בפריים טיים. וטוב עשה בן כשהתייחס לזה בו במקום. גם אם בעדינות מופלגת.

קל לראות שבשידוך הספציפי הזה, מנור, הצלע הנשית, היא הכוח המניע. הקצב שלה מהיר יותר, הרגשות שלה עזים יותר, וניכר שהיא אישה שיוזמת ועושה והולכת על דברים בלי פחד. זה אחלה. זה כיף לראות, כלומר זה היה כיף לראות עד לנקודה שבה זה חצה גבול. זה לא קשור למיניות שלה או לאיזה מוסר כפול שדורש מנשים להיות צנועות וחסודות ולהתנהג כאילו סקס זה משהו שהן משתכנעות לעשות ולא משהו שהן אוהבות, נהנות ממנו ויוזמות בעצמן. להיפך, זה יישור קו של גבול מוצדק שאומר מה קול ולא קול לעשות בדייט.

חתונה ממבט ראשון, מנור ובן. קשת 12, צילום מסך
קצב אחר. החתונה של מנור ובן/צילום מסך, קשת 12

אם מנור הייתה מסתכלת על הפנים ועל התגובות של בן זוגה בתשומת לב, היא הייתה יכולה לראות את סימני אי-הנוחות. היא אגב ראתה אותם באיזשהו שלב, והרגיעה קצת את הלחץ. היא התייחסה לזה גם בטסטה (הקטע הזה שהיא כאילו מדברת למצלמה ומפרשנת בדיעבד את הסצינות שבהן היא עצמה מופיעה), ואמרה שהיא רגילה לקצב הזה והיא רוצה דברים בקצב שלה והיא יודעת שהיא תצטרך להתאים את עצמה לקצב של בן הזוג.

זו התחלה טובה. אבל יותר טוב היה להתייחס לזה בצורה יותר ישירה ולהגיד, "וואו הגזמתי. סליחה שגרמתי לך להרגיש לא בנוח. זה לא בסדר, ואני ממש אשתדל שזה לא יקרה שוב". מעבר לזה שלנדנד למישהו לעשות סקס זה בערך הדבר הכי לא מחרמן בארץ, בסיטואציות מסוימות זה יכול להיות ממש מטריד. מתי למשל? סימן טוב לזה הוא אם הדייט שלכם משודר בשעת צפיית השיא ועל ספות בכל רחבי הארץ אנשים מתקרנג'ים למוות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully