וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלמז מנגיסטו: פרצו לי לבית והמשטרה התמהמהה, ברהנו טגניה הציל את חיי

עודכן לאחרונה: 8.8.2021 / 8:48

העיתונאית שיתפה כי הבחינה בשעה מאוחרת בניסיון לפרוץ לביתה, אך לדבריה, למרות 3 ניסיונות לפנות למוקדנים - רק לאחר שפנתה לכתב הפלילים הגיעו הכוחות: "מפחיד להיות אישה ומפחיד יותר כשזאת המשטרה". המשטרה: "העובדות שונות לגמרי. כטגניה התקשר הניידת כבר הייתה שם"

עיתונאית חדשות 12 אלמז מנגיסטו שיתפה בטוויטר כי גבר ניסה לפרוץ אמש (שישי) לביתה בשעה מאוחרת, וכי התקשרה למשטרה שלוש פעמים ללא הועיל. לדבריה, רק לאחר שפנתה לקולגה ברהנו טגניה, כתב הפלילים של חדשות 12, הגיעו הכוחות - 26 דקות מתחילת האירועים.

בפוסט, שלו נתנה את הכותרת "26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי", כתבה מנגיסטו כי בשעה 22:30 בלילה התעוררה משינה בגלל ניסיונות הפריצה, וסיפרה כי רצה לדלת והדפה אותה כדי למנוע מהניסיון להצליח - אך הפורץ האלמוני המשיך במעשיו "תוך שהוא צועק, מקלל ומאיים על חיי".

"ידעתי שאם הוא מצליח לפרוץ - זה הסוף שלי. שיש אפשרות שאסיים כאן את חיי או אעבור תקיפה, כל התרחישים הכי נוראיים רצו לי בראש", הדגישה, וסיפרה כי במשך שלוש פעמים ניסתה ליצור קשר עם מוקדני המשטרה. בפעם הראשונה, נטען, אמרה לה המוקדנית כי השוטרים יבואו תוך כמה דקות וכי "הניידת כבר בדרך", אך לאחר עשר דקות מבלי שאירע דבר היא התקשרה שוב, ואז לטענתה אמרה לה המוקדנית כי "שלא נפתחה בכלל קריאה, ואין פרטים של האירוע. שוב אני מוסרת את הפרטים בלחץ, המוקדנית צועקת בכעס: 'תחליטי כבר כניסה מצד ימין או שמאל?'".

אלמז מנגיסטו. צילום ראובן קסטרו, ראובן קסטרו
"26 דקות של סיוט ואימה". אלמז מנגיסטו/ראובן קסטרו, צילום ראובן קסטרו

לדבריה, לאחר עשר דקות נוספות התקשרה למוקד בשלישית, ואז קושרה לשוטר "שטוען שהוא בדרך אליי, ומה שיש לו לשאול זה: 'תגידי הוא עוד שם? זה קרה כבר פעם? את מכירה אותו?'. כל זה בזמן שאני נלחת לבד בשארית כוחותיי בגבר הזה שמאיים עליי מחוץ לדלת".

"הבנתי שעזרה מהמשטרה כנראה לא תבוא בקרוב - עם כל הלחץ, חייגתי לכתב הפלילים של חדשות 12 ברהנו טגניה - בתוך שניות הוא הקפיץ כוחות על הרגליים. פתאום באורח פלא תוך כמה דקות בלבד אני שומעת את השוטרים עוצרים את הגבר המאיים בחדר מדרגות", כתבה מנגיסטו בפוסט.

עוד בוואלה!

הטראומה של אנגלמאיר: "השוטרים הפשיטו אותי ברחבת השירותים, לא ישנתי הרבה לילות"

לכתבה המלאה
ברהנו טגניה בהלווית רוני דניאל, בית העלמין קריית שאול. ראובן קסטרו
"הציל את חיי". ברהנו טגניה/ראובן קסטרו

"רק אחרי 26 דקות שאני זועקת לעזרה ונלחמת על חיי השוטרים הגיעו. 26 דקות של סיוט ואימה. 26 הדקות הכי ארוכות בחיים שלי. כל דקה שחלפה הייתי בטוחה שלא אצא מזה בחיים", הוסיפה.

"לא המשטרה, לא מוקד 100 - ברהנו טגניה הציל את החיים שלי. אני רק חושבת איך האירוע הזה היה נגמר אם לא היה לי קולגה לשעת צרה, זמין אתמול בלילה. מפחיד להיות אישה ומפחיד יותר כשזאת המשטרה", כתבה.

מנגיסטו, כבת 29, עזבה בחודש נובמבר האחרון את חדשות 13, שם שימשה ככתבת משפט ותחקירים, ועברה לחדשות 12, שם הפכה למגישה של מבזקי הבוקר ולכתבת במהדורה המרכזית של החדשות. היא החלה את דרכה העיתונאית בגלי צה"ל. ביום העצמאות האחרון הייתה בין מנחי טקס פרס ישראל.

המשטרה: פרטים שגויים ומעוותים

במשטרת ישראל הכחישו את הטענות מכל וכל, והאשימו כי "הכתבה בחרה לעוות ולפרסם פרטים שגויים תוך השתלחות חסרת אחריות במשטרה, שעה שהעובדות המתועדות, לרבות השיחות המוקלטות אל מוקד החירום 100 ומוקד המידע 110, רישומי תנועת ארבע הניידות שהגיעו למקום, דוחות הפעולה של השוטרים והנסיבות שונות לחלוטין מהמתואר".

"למען הסר ספק נבהיר, כי השיחה התקבלה במוקד 100 בשעה 22:35 ותוך שתי דקות שוגרה ניידת שהגיעה אליה כעבור 16 דקות בלבד. אגב, השיחה עם הכתב ברהנו טגניה בוצעה לאחר שהניידת כבר היתה במקום. פנייתו של טגניה טופלה על ידי קצין משטרה, אך אז התברר שהניידת כבר הגיע קודם לכן אל הכתבת", אמרו במשטרה.

עוד נבהיר, כי הדיווח היה על השכן שככל הנראה שתה ודופק על הדלת, כאשר מהבירור עלה כי מדובר בסכסוך שכנים על רקע תשלום חשבון החשמל, והוא עוכב לחקירה לבירור האירוע בהתאם. צר לנו על תחושותיה הקשות ומבינים את המצוקה בשעת האירוע, עם זאת, מצפים מהכתבת לתקן את הפרסום השגוי שנכתב לאחר מכן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully