וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רואים ישראלי אחר, מאצ'ו צעיר ואירופאי": העולם הערבי נדהם מ"פגע וברח"

עודכן לאחרונה: 15.8.2021 / 16:25

שבוע אחרי עלייתה, הסדרה החצי-ישראלית של נטפליקס כבשה את המקום הראשון העולמי בדירוג התכנים הפופולריים. בין היתר היא מככבת בפסגה של שוודיה, הולנד, הודו, ג'מייקה, כוויית, לבנון, מרוקו ועוד. בתוך כך, במצרים פורסם מאמר תחת הכותרת "ליאור רז והאופי הישראלי"

טריילר לסדרה "פגע וברח"/נטפליקס

הסדרה "פגע וברח" עושה חיל בנתוני הצפייה של נטפליקס, כך על פי האתר Flix Patrol, שמנטר את הדירוגים ברשימת הסדרות הפופולריות של נטפליקס (ושירותי סטרימינג נוספים) בכל מדינה, ומחלק אותם לסרטים וסדרות. על פי האתר, "פגע וברח" היא הסדרה הפופולרית ביותר של נטפליקס בשבוע שהסתיים אתמול, 14 באוגוסט.

כזכור, הכלי של נטפליקס בודק פופולריות של כותר על פי צפייה של שתי דקות בו. תחת המדד הזה, "פגע וברח" נכנסה לרשימת עשרת התכנים הפופולריים ב-66 מדינות (מתוך 190 שבהן נטפליקס זמינה). לאורך השבוע הראשון היא כבשה את הפסגה בארצות כמו בריטניה, אירלנד, דנמרק, שוודיה, הולנד, ספרד, לוקסמבורג, הונגריה, רומניה, פולין, רוסיה, אוקראינה, ארגנטינה, צ'כיה, קפריסין, יוון, מלטה, ניו זילנד, הודו, ג'מייקה, טורקיה, לבנון, מרוקו, עומאן, ערב הסעודית, איחוד האמירויות וניגריה.

כמו כן מככבת "פגע וברח" במקומות הגבוהים במדינות כמו ארצות הברית וירדן, בשתיהן היא בקביעות במקום השלישי, וכן השתקעה במקום השני בכוויית, קטאר, פקיסטן, נורווגיה, איסלנד, שוויץ, פורטוגל, איטליה, סרביה, סרי לנקה ורבות אחרות.


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

דירוג הסדרה "פגע וברח" בנטפליקס בארצות שונות. Flix Patrol, צילום מסך
חלק מהדירוג של "פגע וברח" בארצות שונות/צילום מסך, Flix Patrol

בתוך כך במצרים, שם הסדרה דורגה כמעט בקביעות במקום החמישי במצעד הסדרות הפופולריות, פרסם אתמול העיתון א-דוסתור מאמר תחת הכותרת "ליאור רז והאופי הישראלי", אשר בדק כיצד "פגע וברח" ו"פאודה" הצליחו לשנות את תפיסת הערבים באשר לאופי הישראלי. "אנחנו לא באמת מכירים אותם", כתבה סארה שריף, כותבת המאמר. "כל אלה שטוענים שהם מכירים אותם - מגיע הרגע שהם מגלים שהם טועים. הם מכירים אותנו יותר טוב משאנחנו מכירים אותם. במשך שנים חיינו עם סטריאוטיפ עליהם, כמעט מאוחד, בדרמה ובקולנוע הערבי. הישראלי והיהודי הוצג לנו כאדם מכוער, ערמומי, רמאי, קמצן. תמיד הוא חבש כיפה ולא היו לו רגשות או תחושות. מסתבר שגם זה רחוק מהמציאות".

"לא ידענו את כל זה כי לא פגשנו מעולם ישראלים", מוסיפה שריף. "היום אנו רואים את הישראלי החדש. מאצ'ו צעיר, אירופאי למראה, עם אנגלית שוטפת, המתייחס לבת זוגו באלגנטיות. הוא קליל, מדלג במיומנות מעל בניינים, בעל אינטליגנציה יוצאת דופן, ויכולת למגע אנושי".

מותחן האקשן "פגע וברח", שיצרו בין היתר ליאור רז ואבי יששכרוף, עלה בנטפליקס ביום שישי ה-6 באוגוסט. הסדרה עוקבת אחר שגב (רז), לוחם לשעבר שאשתו האמריקנית נהרגת בתאונת פגע וברח. עד מהרה הוא מגלה שזו לא הייתה תאונה כלל. כאשר הוא יוצא לחקור את הנושא ולאתר את האשמים, הוא מוצא את עצמו בלבה של קנוניה גאופוליטית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully