וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן מורדי גרשון הושעה מהבימה כי סרב להתחסן או להיבדק לקורונה

עודכן לאחרונה: 22.8.2021 / 8:42

פרסום ראשון: השחקן מורדי גרשון הושעה מהבימה והוצא משלוש הצגות כי סרב להתחסן ולהיבדק לקורונה. מנכ"ל הבימה: "קיבלנו פניות רבות של שחקנים, מלבישות ומאפרות, שביקשו שלא להשתבץ עמו בהצגות, מפאת סרבנותו בעניין הקורונה. הבימה לא תוותר בעניין ההנחיות והבדיקות"

השחקן מורדי גרשון. אור דנון,
סרב להיבדק - הושעה מהתיאטרון הלאומי והוצא משלוש הצגות. השחקן מורדי גרשון מתוך ההצגה "בקשתה האחרונה של רווקה"/אור דנון

השחקן מורדי גרשון הושעה מתיאטרון הבימה והוצא משלוש הצגות של התיאטרון הלאומי מכיוון שסרב להתחסן וגם סרב להיבדק לקורונה על פי הנחיות משרד הבריאות, כך נודע לוואלה! תרבות. הבימה אינו מאלץ את שחקניו להתחסן, אבל בהתאם למצב הנוכחי שחקן שאינו מחוסן נדרש לערוך בדיקות קורונה ולקבל תוצאה שלילית כדי שיוכל להמשיך לפעול בתיאטרון. מורדי סרב גם להיבדק, ולכן ויתר על שלושה תפקידים ויצא לחופשה.

מורדי יעזוב את ההצגה "זרים מושלמים" על פי סרטו של פאולו ז'נובזה, שעיבד ותרגם ארז דריגס וביים נתן דטנר; ייפרד מההצגה "בקשתה האחרונה של רווקה" שכתב נעם גיל וביים יגאל זקס; ולא יצטרף כמתוכנן לתפקיד משמעותי בהצגה "זורבה היווני" על פי רב המכר של ניקוס קאזאנצאקיס, שעיבדו שחר פנקס ומשה קפטן וביים נתן דטנר.

מנכ"ל הבימה, נעם סמל, אישר את הפרטים ומסר בתגובה לוואלה! תרבות: "הבימה החליטה בעניין מורדי גרשון, לאחר שפנתה אליו מספר פעמים להתחסן או להיבדק על פי הנחיות משרד הבריאות, ולצערנו מורדי סרב. בהתייעצות עם עורכי הדין של הבימה, והתייעצות עם נאמני בית המשפט המחוזי על הבימה, החלטנו להשעותו, וזאת לאחר שגם קיבלנו פניות רבות של שחקנים, עובדי במה, מלבישות ומאפרות, שביקשו שלא להשתבץ עמו בהצגות, מפאת סרבנותו בעניין הקורונה. מורדי ימשיך לקבל שכר על חשבון ימי החופשה שנצברו לזכותו. הבימה לא תוותר בעניין הנחיות התו הירוק ובדיקות הקורונה, ואני כמנכ"ל מחויב לשמור על בריאות הקהל, השחקנים והעובדים של הבימה. לכן הבאתי בשבוע שעבר מבדקה של קורונה לתוך הבימה ונבדקו רוב השחקנים והעובדים".

טרם התקבלה תגובתו של גרשון.

נועם סמל בריאיון על מורדי גרשון ב-103FM

השחקן, הכותב והבמאי מורדי גרשון, בן 47, אחיו הגדול של כדורגלן העבר שמעון גרשון, משחק מעל ל-20 שנה בתיאטראות רפרטואריים. הוא למד בסטודיו למשחק של ניסן נתיב בתל אביב, ולאחר מכן שיחק בין השאר בתיאטראות הקאמרי ("קרום", "כטוב בעיניכם", "אמא קוראז'"), בית ליסין ("יחפים בפארק", "סוף שבוע עם תום", "תקלה קטנה", "בחורים טובים" - על תפקידו בהצגה היה מועמד לפרס התיאטרון הישראלי לשחקן הטוב ביותר), והבימה ("עושה כרצונו", "סיפור אהבה בשלושה חלקים" ועוד). כמו כן ביים והיה שותף לכתיבת המחזה "השעשואום" בפסטיבל עכו עליו זכה בפרס הבמאי, כתב וביים את ההצגה "דור 3.5" בתיאטרון הנפש, וביים את ההצגה "פרק ב'" של ניל סיימון בתיאטרון הספרייה. בנוסף שיחק בסדרות ילדים ונוער כמו "אליפים", "החממה" ו"שכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully