וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הקולנוע הישראלי מסב לנו גאווה עצומה": הנשיא הרצוג פתח את פסטיבל הקולנוע ירושלים

עודכן לאחרונה: 25.8.2021 / 9:20

לאחר הפסקה של שנתיים, פסטיבל הקולנוע ירושלים יצא לדרך בהקרנת בכורה חגיגית של "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן. "תעשיית הקולנוע היא תעשייה חיונית. לא נפסיק לצרוך תרבות", הצהיר הנשיא הרצוג, אורח הכבוד המרכזי בטקס הפתיחה

טריילר הסרט "איפה אנה פרנק"/פסטיבל קאן

חודש בלבד לאחר שערך את בכורתו העולמית בפסטיבל קאן, "איפה אנה פרנק" של ארי פולמן הוציא הערב (שלישי) לדרך את פסטיבל הקולנוע ירושלים. הוא עשה זאת בהקרנה חגיגית בבריכת הסולטן, מול קהל של אלפי אנשים - שמחאו כפיים בהתרגשות הן לסרט הגאוני והן לפסטיבל עצמו, שחזר להתקיים במתכונת פיזית לאחר הפסקה של שנתיים.

ההקרנה התקיימה במעמדם של פולמן, ראש עיריית ירושלים משה ליאון, שר התרבות חילי טרופר ונשיא המדינה יצחק הרצוג. "תעשיית הקולנוע, ותעשיית התרבות בכלל, היא תעשייה חיונית. זה לא חסד, אנחנו לא עושים להם טובה. הם עובדים קשה כדי לייצר תרבות ישראלית, שאנחנו צורכים אותה. תרבות שמעשירה אותנו, שבלעדיה הנפש קמלה, נובלת. תרבות וקולנוע שמסבים לנו גאווה ישראלית עצומה על הבמות הגדולות והחשובות ביותר, בכל רחבי העולם", אמר הרצוג בנאום הפתיחה.

"הקולנוע יודע להפעיל את כל בלוטות הרגש, להיכנס אל נבכי הנפש. אין כמוהו כדי לעורר געגוע או אהבה; אין כמו הקולנוע כדי לספר לנו מחדש היסטוריה שחשבנו שהכרנו", המשיך. "'תעשיית הקולנוע הישראלית', הוא מונח חשוב ויוקרתי מאוד, אבל היו גם כאלה שהפכו אותו כמעט לשם גנאי בעיני מי שמדמיינים את חיי היומיום של העוסקים בתחומי האמנות כמסיבות בלתי נגמרות על שטיחים אדומים. תקופת המגפה דווקא הבליטה את הכבוד ואת החשיבות של הכינוי הזה - תעשייה. הרי כדי ליצור סרט אחד דרוש כפר שלם של פועלים ופועלות. לכל אחד מהם תפקיד, מאחורי כל אחת מהם שעות עבודה ארוכות, והם מפרנסים את עצמם, את משפחותיהם ואת ילדיהם. רובם נותרים מאחורי הקלעים, כמעט או לגמרי אנונימיים".

"באופן מעשי, חשוב שנכיר בכך שעולם התרבות זקוק להכרה בנזק שגרמה לו המגפה. המוני משפחות מתפרנסות בזכות העבודה הקשה של עובדות ועובדי עולם התרבות. והפרנסה שלהן, היא בזכות מוחות יצירתיים ועבודה קשה מאוד. לא נפסיק ליהנות מהקולנוע לסוגיו, לא נפסיק לצרוך תרבות", חתם הרצוג את נאומו.

הנשיא יצחק הרצוג. חיים צח/ לע״מ,
הנשיא יצחק הרצוג בטקס הפתיחה הערב/חיים צח/ לע״מ

פולמן, כזכור, חתום בין השאר גם על "ואלס עם באשיר", שפרץ דרך בכל הקשור לייצוג המלחמה על המסך. ב"איפה אנה פרנק" הוא משנה את הכללים בכל הקשור לייצוג של היומן, שכבר זכה לשלל עיבודים.

בניגוד לעיבודים הקודמים, פולמן בוחר הפעם נקודת מבט חדשה - זו של קיטי, חברתה הדמיונית והטובה ביותר של כותבת היומן. הסרט מעתיק את מרבית העלילה לימינו, ובמקום לשמר את הפולחן של אנה פרנק כפי שהוא, ממציא אותו מחדש כדי לשאול מה אנחנו יכולים ללמוד ממנו כדי לשמר את המורשת של הילדה שכל כך אהבה לחיות. התשובה: המסר ההומניסטי שלה יכול וצריך לכוון אותנו בהתמודדות עם משבר הפליטים באירופה.

את כל זה, כהרגלו, מבצע פולמן עם אנימציה עוצרת נשימה ושימוש מפעים במוזיקה, אותה כתבה קארן או. קל להבין למה "איפה אנה פרנק" זכה לתשואות רמות בקאן ולביקורות משתפכות ברחבי העולם.

עוד בוואלה!

היה שווה לחכות: ההמלצות הלוהטות לפסטיבל הקולנוע ירושלים

לכתבה המלאה
איפה אנה פרנק. ארי פולמן,
מתוך "איפה אנה פרנק" של ארי פולמ/ארי פולמן

"כבן לשני הורים ניצולי שואה שהגיעו לאושוויץ בשבוע שבו הגיעה משפחת פרנק, הסרט הזה הוא ללא ספק פרויקט חיי", מסר הבמאי לפני ההקרנה בקאן. "מטרת הסרט, לה שותפים כל האמנים שהשתתפו בהפקתו, היא להגיע לכמה שיותר ילדים ברחבי העולם". לפני ההקרנה בעיר הבירה, הוא הוסיף - "אני שמח ונרגש להקרין את הסרט בירושלים. ארבעים אמנים ישראלים עמלו על הסרט במשך ארבע שנים, ומחלקת העיצוב שכנה כל אותו זמן מרחק הליכה מבריכת הסולטן. אני מקווה שההקרנה תהפוך לאירוע בלתי נשכח".

פסטיבל ירושלים יימשך עד שבת הבאה, ויקרין את הסרטים הבולטים של השנה בהקרנות בכורה מקומיות. מבט באתר הרשמי שלו מגלה כי מכירות הכרטיסים מתקדמות בקצב מרשים - הוכחה שלמרות הנטפליקס והקורונה, הקולנוע חי ובועט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully