וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התקשורת האמריקאית לעגה להם באנטישמיות": טרנטינו הצדיע לגולן וגלובוס

עודכן לאחרונה: 26.8.2021 / 22:24

הבמאי האמריקאי טרנטינו הוא אורח הכבוד של פסטיבל ירושלים, ומציג את המחווה לסרטי קאנון, חברת ההפקה ההוליוודית של מנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס. "התקשורת האמריקאית לעגה להם באנטישמיות", אמר. בפסטיבל יוצגו 8 סרטים שטרנטינו אצר מתוך הקטלוג של קאנון בעותקי פילם

קוונטין טרנטינו מתארח בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים במחווה למנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס/סטילס: איתמר גינזבורג, וידאו: יח"צ

ערב מחווה לסרטי קאנון, חברת ההפקה ההוליוודית של המפיקים הישראלים מנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס, בהופעה באופן מקוון, ובשיתוף הבמאי האמריקאי זוכה האוסקר קוונטין טרנטינו, נערך בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים 2021. בפסטיבל יוצגו שמונה סרטים שטרנטינו אצר מתוך הקטלוג של קאנון, כולם בעותקי פילם.

פסטיבל הקולנוע ירושלים נפתח שלשום (שלישי), וטרנטינו חזר אליו חמש שנים לאחר שהתארח בו לראשונה. המחווה תציג סרטים משני הסוגים - מ"עכבר הברים", על פי התסריט הסמי-אוטוביוגרפי של הסופר והמשורר צ'רלס בוקובסקי ועד "משאלת מוות 4" בכיכובו של צ'רלס ברונסון. כמו כן, טרנטינו בחר שני סרטים עם זיקה למזרח התיכון, שתיהן הפקות הוליוודיות דוברות אנגלית עם שלל שחקנים ישראלים - "השגריר" ו"מחץ הדלתא".

קוונטין טרנטינו ואשתו דניאלה פיק עם ד״ר נועה רגב, מנהלת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים, באירוע קבלת הפנים של הפסטיבל. איתמר גינזבורג,
קוונטין טרנטינו ואשתו דניאלה פיק עם ד״ר נועה רגב, מנהלת פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים, באירוע קבלת הפנים של הפסטיבל/איתמר גינזבורג

גלובוס וגולן הובילו את קאנון בין סוף שנות השבעים לשלהי שנות השמונים. בהובלתם, החברה התמחתה בשני סוגי עשייה: מצד אחד, סרטי ז'אנר סוג ב'; ומצד אחר, סרטים אמנותיים של טובי הבמאים שהיו אז בנמצא, רבים מהם אירופאיים.

הערב החל בקבלת פנים לכבודם של טרנטינו ואשתו דניאלה פיק, שבה השתתפו ד"ר נועה רגב, מנהלת פסטיבל הקולנוע ירושלים, ודני מימראן יו"ר הוועד המנהל של סינמטק ירושלים. בהמשך הערב התקיים פאנל בהשתתפות טרנטינו, במחווה לסרטי קאנון, עם מפיק הקולנוע יורם גלובוס בהשתתפות מקוונת, והבמאית והתסריטאית הילה מדליה. מנחה הפאנל הוא הבמאי נבות פפושדו.

עוד בוואלה!

מנחם גולן ידע שקולנוע זה משהו ששווה להתאבד בשבילו: פרידה מהקולנוען האגדי

לכתבה המלאה
קוונטין טרנטינו מתארח בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים במחווה למנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס. איתמר גינזבורג,
קוונטין טרנטינו מתארח בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים במחווה למנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס/איתמר גינזבורג

"התקשורת האמריקאית והעיתונות בהוליווד נהגה לצחוק עליהם, למרות שהם הרוויחו סכומי כסף אדירים", אמר טרנטינו בפאנל. "'וראייטי' אף פעם לא הרוויח את כמות הכסף ש'קאנון' הרוויחו. אבל הקהילה בהוליווד נהגה לצחוק עליהם ולא לקחת אותם ברצינות. באופן אנטישמי אמרו 'מי לעזאזל שני הג'וקרים הישראלים האלה חושבים שהם?!'. היה יחס כזה לגביהם"

עם זאת, טרנטינו הזכיר גם ביקורות חיוביות על חברת קאנון, בין השאר מצד השחקן, הבמאי והתסריטאי האמריקאי ג'ון קסאווטס, שהיה מועמד לשלושה פרסי אוסקר, וביים בשנת 1984 את הסרט "נחשולי אהבה" ("Love Streams"), שהפיקו גולן וגלובוס. "קסטווטס אמר, הייתי רוצה ש'קאנון' תנהל את התעשייה כולה. אני חושב שהחבר'ה האלה נהדרים", אמר טרנטינו. הוא הוסיף בחיוך: "עד הסרט 'ג'קי בראון' (סרט שביים טרנטינו עצמו - ש"ב), הם יצרו העיבוד הקולנועי הכי טוב שמבוסס על ספר של אלמור לנארד". טרנטינו התכוון לסרט "מלכודת 52" שביים ג'ון פרנקנהיימר והפיקו גולן וגלובוס. "כל מעריצי אלמור לנארד חיכו לסרט טוב המבוסס על ספר של לנארד וקודם זה לא קרה, עד לסרט 'מלכודת 52'".

מנחם גולן ויורם גלובוס. ארנולד גרוקי,
מנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס/ארנולד גרוקי
קוונטין טרנטינו מתארח בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי ירושלים במחווה למנחם גולן ז"ל ויורם גלובוס. איתמר גינזבורג,
"התקשורת האמריקאית לעגה להם באנטישמיות". טרנטינו על יורם גלובוס ומנחם גולן/איתמר גינזבורג

זהו אירוע תרבות ישראלי שני בתוך יומיים שבו מופיע טרנטינו, לאחר ששלשום כיבד בנוכחותו בקהל את טקס פרסי אקו"ם בעקבות זכיית חמותו, הפזמונאית מירית שם אור, שזכתה בפרס על מפעל חיים. בשיחה עם וואלה! תרבות אמרה שם אור: "ברור שהוא יגיע. הוא מקבל פרס מפעל חיים ברומא בעוד חודש, אז הוא גם הזמין אותי לבוא". בתשובה לשאלת וואלה! תרבות מה הסיכוי ששיר שלה יופיע בסרט של טרנטינו, אמרה: "לא. הוא לא יעשה את זה. כי הוא לוקח לסרטים שלו שירים אמריקאים מאוד מוכרים. הוא יכול לקחת גם שירים ספרדיים. אבל במאה אחוז הוא ייקח שיר של דניאלה לסרט שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully