וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הסערה בקאן, "ויהי בוקר" יתחרה בפסטיבל חיפה

עודכן לאחרונה: 29.8.2021 / 15:35

לאחר שערך את בכורתו העולמית בריביירה, "ויהי בוקר" של ערן קולירין יככב בתחרות העלילתית של פסטיבל חיפה, וסביר להניח שהפעם כוכביו לא יחרימו את ההקרנה. בתחרות התיעודית: סרטים על חשפניות והחטיבה היהודית בשב"כ

קטע מתוך הסרט "ויהי בוקר"/פסטיבל קאן

2021 היא שנה יוצאת דופן בעולם פסטיבלי הקולנוע הישראלי: הקורונה גרמה לכך שפסטיבל ירושלים יתחיל מאוחר מהרגיל, והתזמון המוקדם של החגים גורם לכך שפסטיבל חיפה יתחיל מוקדם מהרגיל.

וכך, בעוד פסטיבל ירושלים נמצא כעת בעיצומו, גם ההכנות לפסטיבל חיפה מעלות הילוך - כמיטב המסורת, הוא יתקיים בסוכות, מה שאומר כי ייצא לדרך בעוד כשלושה שבועות- ב-19 בספטמבר.

היום, פירסמה הנהלת הפסטיבל את שמות המתחרים בתחרויות הישראליות שלו: חמישה סרטים בלבד בתחרות העלילתית, ולא פחות מתשעה בתחרות התיעודית.

את התחרות העלילתית אפשר לסכם במילים "לא כוחות". אחד המשתתפים בה הוא פייבוריט ברור: "ויהי בוקר" של ערן קולירין, על פי ספרו של סייד קשוע, שזכה ל-15 מועמדויות לפרס אופיר ונחשב מועמד מוביל לזכות בו, כך שהוא מן הסתם נהנה מאותו סטטוס גם בחיפה.

כזכור, את הבכורה העולמית שלו ערך הסרט לפני כחודש בפסטיבל קאן. צוות השחקנים והשחקניות שלו מורכב מפלסטינים ופלסטיניות, ואלה החרימו את ההקרנה בריביירה לאור הדרישה של הגופים המממנים בישראל כי הוא יוצג אך ורק כ"סרט ישראלי" ולא גם כ"סרט פלסטיני".

רוב הצוות הוא במקור מחיפה ומהסביבה, ויש להניח שלהקרנה בכרמל דווקא כן יגיע - מה שיהפוך אותה למרגשת.

בין ארבעת המתחרים האחרים אפשר למצוא שני סרטי ביכורים - "אבו עומאר" של רוי קריספל בכיכובו של קייס נאשף; ו"תל אביב" של מרט פרחומובסקי. בצידם, יתחרו גם "הבית ברחוב פין", סרטו השני של עמיר מנור אחרי "חיותה וברל" ו"תוכנית א'" של האחים יואב ודורון פז, שבעברם "הגולם" ו"ג'רוזלם", בין השאר.

ויהי בוקר. דורי מדיה,
מתןך "ויהי בוקר"/דורי מדיה

גם בתחרות התיעודית יש ערבוביה מסקרנת של שמות מוכרים ומתחילים. רותם זיסמן כהן ומוריס כהן, שעד כה היו ידועים בעיקר כשחקנים, יציגו סרט תיעודי בשם "בין חומות", על פלוגה ג' של משמר הגבול. השניים כבר הפסידו לאחרונה תפקידים בגלל סירובם להתחסן ולכל הפחות הם כבר הרוויחו את תואר מתנגדי החיסונים הבולטים בפסטיבל.

הצמד הוותיק יעל קיפר ורונן זרצקי, יציגו את "דיוקן", העוסק במאבק ההישרדות של כיפאיה עיאיטי (שחתומה עמם גם כבמאית), שבעלה האלים עומד להשתחר מהכלא.

ישרי הלפרן יציג את "הלאפ דאנס האחרון", המציג את המאבק לסגירת מועדוני החשפנות בתל אביב מנקודת המבט של החשפניות עצמן. ב"השיבה לברלין" של בובי לקס, הבמאי מגולל סיפור שעל הנייר לפחות נשמע מטורף, וכרוך במזוודות ישנות, סודות אפלים, וקשרים משפחתיים לסטנלי קיובריק ולוויט הרלן, הבמאי הנאצי החתום על יצירת התועבה "יהודי זיס". "מרגלים מבית" של איציק לרנר עוסק בחטיבה היהודית של השב"כ ו"קלון" של אבי מאור מרזוק בהתאבדותו של שר השיכון אברהם עופר, שהואשם בשחיתות. את התחרות ישלימו "שומרי ים המוות" של עידו גלס ויואב קליינמן, "הריין זורם לים התיכון" של עופר אבנון ו"על הסף" של יונתן חיימוביץ'.

עוד בוואלה!

אחרי כל הדרמות, הסרטים של ארי פולמן וערן קולירין עצרו את הנשימה של הקהל בקאן

לכתבה המלאה
הלאפ דאנס האחרון. ישראל הלפרן,
מתוך "הלאפ דאנס האחרון"/ישראל הלפרן

כעת, נותר לחכות להודעה על זהות סרט הפתיחה של הפסטיבל, וכמובן גם לחשיפת התפריט הבינלאומי שלו.

הפסטיבל יתקיים בין ה-19 בספטמבר ל-28 לחודש, ומכירת הכרטיסים תתחיל בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully