וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלכס שולץ הוא המנצח הגדול ביותר של הריאליטי. לא היה דבר כזה בישראל

עודכן לאחרונה: 5.9.2021 / 8:47

כל מה שמצחיק ב"בואו לאכול איתי", תכנית בישול שעוקצת את מתחריה, הוא הפער בין הסיפור היומרני שלנו על עצמנו לבין מי שאנחנו באמת. בעונה שהייתה מהנה דווקא מפני שהתעלו בה מעל הבוז ההדדי, ארוחה מופרכת אחת הצליחה לעקוץ בחזרה וללעוג לכל שאנחנו מכירים על ריאליטי

פרומו "בואו לאכול איתי" עונה 5/כאן 11

אלכס שולץ אולי סיים במקום האחרון בשבוע "חיפה והקריות" שסגר את העונה החמישית של "בואו לאכול איתי", אבל מבחינתי הוא המנצח. אני מתכוון, המנצח של השבוע, העונה כולה ואולי ריאליטי הבישול בישראל אי פעם. לא היה בטלוויזיה הישראלית דבר כזה. ספק אם יהיה.

בתכנית המשעשעת, שבה כזכור חמישה אנשים שונים מאוד מארחים זה את זה בביתם לארוחת ערב ומקבלים ציונים מהאורחים, המשתתפים עושים כמיטב יכולתם כדי לנצח עם מנות מושקעות. שולץ הילדותי, שמארח בדירה שבה הוא גר יחד הוריו, לא ממש מבשל. במקום, הוא הזמין מרק והמבורגרים ממסעדות, והציג אותם לאורחים כאילו היו שלו. התוצאה הייתה קטסטרופלית, האורחים סבלו מאוד - אבל לא עלו על המזימה. בלי לבדוק בכלל, אני מרשה לעצמי לקבוע שזאת הייתה אחת הארוחות המופרכות ביותר שהציג אי פעם מישהו בטלוויזיה בישראל, אם לא המופרכת מכולן.

אלכס שולץ בואו לאכול איתי. כאן 11, צילום מסך
לא היה דבר כזה. שולץ/צילום מסך, כאן 11

לפי ההיגיון של שולץ, גם ככה מדובר בפרודיה על תכנית בישול. גם ככה כל מה שמצחיק כאן הוא הפער בין הסיפור היומרני שאנחנו מספרים על עצמנו לבין מה שאנחנו באמת. ואם כך, למה לעבוד קשה ולהתבזות בסוף כשאפשר לפשל גם בלעדיה? ואם גם ככה הסועדים לא מצליחים להבדיל בין אוכל ממסעדה לאוכל ביתי, אז מה זה בכלל משנה? הוא לא היה היחיד שעשה הצגה לאורחיו לאורך העונה - ולא היחיד שהציג כישורי מטבח רעים - וגם לא היחיד שגילה שזה לא מספיק. אבל איש לא הלך עם זה רחוק כמוהו.

התחמנות העצלה הזאת לועגת לכל מה שאנחנו מכירים על ריאליטי, הז'אנר שבו אנשים שמדברים על "האמת" שלהם, העבודה הקשה והדרך שהם מחויבים לה והכישרון שהם הולכים איתו מגיל חמש. ואם "בואו לאכול איתי" עשתה את שלה מעקיצה של המתמודדים שלה על הדבר הזה בדיוק, שולץ מפנה אותה בחזרה לתכנית ולז'אנר. זה כמעט כמו סלפסטיק של סרט מצויר: דמות זוממת משהו, התכנית לא הולכת כמתוכנן, וכולם מחליקים על הבננה. הוא אולי הציג ארוחה גרועה, אבל הוא שעשע היטב את כולם.

בעונה הזאת, שהתעלתה משמעותית על קודמותיה, ישבו זה לצד זו לא מעט מתמודדים שהתנהלו באופן מופרך. ההתנשאות ההדדית בראיונות הייתה לפעמים כה בוטה, בטח ביחס לנימוס הידידותי שאותן דמויות עצמן הפגינו פנים אל פנים. אמנם, ההיגיון של התכנית בשיבוץ המתמודדים נותר נבזי, ולעתים גם אכזרי, אבל מה שעבד הפעם ברוב השבועות היה דווקא היכולת של המתמודדים להתעלות רוב הזמן מעל הבוז ההדדי ולהעביר יחד שבוע של פחות או יותר כיף. זה לא נראה - שוב, רוב הזמן - כמו תאונת רכבת שמחכה להתרחש. תחמנים, חיים בסרט, בשלנים גרועים: העונה הזאת של "בואו לאכול איתי" הראתה שעם קצת צביעות בריאה כמעט כולם יכולים לשבת יחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully