וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשים מתים בגלל מתנגדי החיסונים, ובחדשות ממשיכים ללטף להם את האגו

עודכן לאחרונה: 23.9.2021 / 13:27

בזמן שהרופאים בבתי החולים מזהירים מפני קריסה ואדם שלקה בלבו נפטר לאחר שלא נמצאה מכונת אקמו לטפל בו, במערכות החדשות עדיין מתקשים להגיד את המילים המפורשות: זה קורה בגלל אנשים שמסרבים להתחסן. מה כן שודר במהלך שעות החדשות בכל הערוצים? קצת פייק ניוז לנשמה

בווידאו: משלוח חדש של חיסוני פייזר במחסנים של חברת טבע/מערכת וואלה!
שעות על גבי שעות של מלל אינסופי. המון ידיעות לא חשובות, שיחות בטלות ודעות לא מבוססות שנפרסות על גבי שעות ויוצרות קקופוניה של מידע לא ערוך שנשפך אל הצופים דרך המסך בלי פילטרים ובלי שיקול דעת

המילה "חדשות" הפכה לשקופה לרובנו. אנחנו צורכים מהדורות אקטואליה יותר מכל מדינה שפויה, חלקנו מצדיקים התנהגויות מסוימות "בגלל שאמרו בחדשות", ונראה שאנחנו רוצים לדעת הכל על האנשים היפים שמופיעים על המסך שלנו במהדורה המרכזית. למעשה, הדבר היחיד שיותר מעניין את הישראלי הממוצע ממה שנאמר בחדשות, זה מה שקורה מאחורי הקלעים באולפן. מפה לשם, שכחנו שהמילה "חדשות" היא נגזרת של המילה "חדש". המטרה הבסיסית של המהדורות הבלתי נגמרות בשלל הערוצים והאתרים היא לחדש לנו. עניין קצת קשה בעידן האינסטנט עם הסמאטרפונים והפושים. כמה כבר אפשר לחדש?

ועדיין, גם בעידן הנוכחי נדיר לראות מקרה כמו שזה שקרה אתמול בפתח המהדורה המרכזית של חדשות 12. יואב אבן, כתב הבריאות של חברת החדשות פתח בדיווח על חולה לב שנפטר בבית חולים בצפון מכיוון שלא ניתן היה לעשות לו החייאה עם מכונת אקמו, שנתפסה על ידי חולי קורונה לא מחוסנים. עיתונאים אחרים היו יכולים לעשות מטעמים מהידיעה הזאת ולפזר הרבה רעל, אבל הדיווח של אבן היה ענייני ויבש בדיוק כפי שאנחנו מצפים מדיווחים על אדם שהלך לעולמו. אלא שאז, מיד אחרי הדיווח, הגיעה כתבה שהוכנה מבעוד מועד למהדורה על המחסור החמור במכונות האקמו בגלל מגפת הבלתי-מחוסנים, והחשש של צוותי הרפואה על כך שעלול להיווצר מצב בו חולה ימות בגלל שלא תהיה לו מכונה, בדיוק כפי שכבר נמסר לנו רגע קודם לכן על ידי אותו כתב.

זו לא הייתה תקלה, זו פשוט הייתה המציאות שהתערבבה לה והקדימה את העורכים החרוצים של המהדורה הנצפית בישראל. זו הייתה "חדשה" שהקדימה את ה"חדשות". זה קורה לפעמים. יש שיאמרו אפילו שזה מה שמרגש כל כך בעסק הזה.

אלא שבמהלך שעות החדשות שקדמו למהדורה המרכזית הייתה תחושה הרבה פחות מרגשת. כרגיל, יש לציין. שעות על גבי שעות של מלל אינסופי. המון ידיעות לא חשובות, שיחות בטלות ודעות לא מבוססות שנפרסות על גבי שעות ויוצרות קקופוניה של מידע לא ערוך שנשפך אל הצופים דרך המסך בלי פילטרים ובלי שיקול דעת. לא ברור למה צריך כל הרבה שעות אקטואליה ביממה, בטח כשהן מוגשות לציבור ככה.

ענבר טויזר. קשת 12, צילום מסך
ידיעה ישנה ולא מעודכנת שבכל זאת דווחה כחדשות. ענבר טויזר/צילום מסך, קשת 12

קחו לדוגמה את הדיווח של כתבות חדשות 12 ענבר טויזר אצל עודד בן עמי על ידיעה חדשותית בת שלושה שבועות, שהפכה ללא רלוונטית מאז, ומשום מה פורסמה אתמול בתוכנית אקטואליה. טויזר מחזרה טענות שעלו בימים האחרונים ברשתות החברתיות על ידי מתנגדי חיסונים, והציגה בפני בן עמי כעובדה שרוב המומחים של הצוות לטיפול במגפות טוענים שאין הצדקה רפואית לחייב מחלימים בחיסון נוסף, ולמרות זאת המדינה המרושעת החליטה להתנות קבלת תו ירוק בקבלת חיסון.

טויזר, ריפורטרית חרוצה בהחלט, אף טרחה והציגה בפני בן עמי צילום של סעיף מתוך הפרוטוקול של הוועדה שהתכנסה ב-2 בספטמבר, לפיו היה רוב נגד ההחלטה. וכך, מי שצפה אתמול בתוכנית "שש" הפופולרית, גילה שהמדינה דוחפת חיסונים בניגוד לדעת המומחים שמייעצים לה. יש בעיה אחת עם הדיווח הסנצסיוני הזה - מדובר בשקר.

האמת היא שכשבועיים אחרי אותו דיון, ב-15 בספטמבר, התכנסה הוועדה כפי שהוסכם מראש, והפעם הוצגו בפניה נתונים חדשים של מכון גרטנר בנוגע למחלימים. בעקבות הנתונים החדשים, העניין הובא להצבעה נוספת והפעם רוב המומחים היום בעד להתנות קבלת תו ירוק למחלימים בקבלת חיסון. המדינה אימצה את החלטות הוועדה (שפתוחות לציבור, וניתן לצפות בהם בלינק הזה), ואילו רק 18% מהמומחים מצביעים נגד ההחלטה. משום מה, את החדשה העדכנית יותר שכחה טויזר להנגיש לעודד בן עמי וצופיו. למעשה היא התעלמה מהם לחלוטין. וברצינות, מדובר בעניין בלתי נתפס. דמיינו כתב ספורט שמספר על משחק מצוין של קבוצת כדורגל מסוימת במחצית הראשונה, בלי לספר שהמשחק נגמר בתבוסה של אותה קבוצה.

למען הסר ספק, טויזר ידעה על המלצת המומחים המעודכנת שביטלה את ההחלטה הקודמת. למעשה, היא חתומה על כתבה שפורסמה שעות קודם לכן באתר N12 על כל העניין. הכתבה התבססה ברובה על הטענות שעלו בוועדה המוקדמת, והזכירה בקטנה, לקראת סוף הכתבה, שההחלטה שונתה לאחר שיקול של נתונים חדשים. איזו עריכה מוזרה, לתת את החדשות הטריות בסוף, ולפתוח את הכתבה עם המידע הישן והלא מעודכן. אגב, טויזר, שבעצמה החלימה מקורונה, הפכה עד שעות הערב לחביבת מתנגדי החיסונים ברשתות החברתיות, והגיעה למעמד שעד כה זכה לו רק ערד ניר.

עוד בוואלה!

גם מי שמתעב את עמית סגל חייב לקרוא את זה

לכתבה המלאה
הפגנת מתנגדי חיסונים בכיכר הבימה בתל אביב 21 באוגוסט 2021. אבשלום ששוני, מעריב, אתר רשמי
אנשים כבר מתים בגלל מתנגדי חיסונים. הפגנה בכיכר הבימה באוגוסט 2021/אתר רשמי, אבשלום ששוני, מעריב

טויזר היא לא היחידה שהשמיטה פרטים כדי להפוך ידיעות ליותר מסעירות. כך למשל ירון אברהם ועמליה דואק, שדיברו ביניהם על הדרכים להגברת הלחץ על המתחסנים. השיחה ביניהם הייתה כל כך נעימה וזורמת עד שלרגע נראה שהם שוכחים שמצלמים אותם, והם סתם מעלים אנקדוטות ודעות על הטיפול בקורונה, כאילו היו במטבחון והכינו קפה בכוס נייר ממותגת של חברת החדשות. בשיא השיחה המוזרה-אך-חמודה הזאת סיפר ירון אברהם על ימי הבידוד שעבר השנה עם ילדיו, ואף על "מסדר הזיהוי", שבו ניסה להראות לבנו את הילדה בגן שהכניסה את כל המשפחה לבידוד, בעוד הילד טען שהוא לא מכיר אותה. סיפור מתוק על תקופה מוזרה, האמת.

אלא שכחלק ממריחת הזמן הכללית, דואק ואברהם דיברו על ההצעה למנוע דמי אבטלה ממתנגדי חיסונים שפוטרו מעבודתם. אכן חדשה מרעישה, אם היא רק הייתה נכונה. האמת היא שאף אחד לא מתכנן לפגוע באגורה מדמי האבטלה של מתנגדי החיסונים, אלא רק להשוות את התנאים שלהם למי שבחר להתפטר מעבודתו. המשמעות היא שאם מישהו יסרב להתחסן ובנוסף יסרב לערוך בדיקות לפני הגעה לעבודה, בעצם יוכרז כמתפטר - בדיוק, אגב, כמו שיקרה למישהו שיחליט פתאום על דעת עצמו להפסיק להגיע לעבודה מכל סיבה אחרת. בערוץ המקביל, מתן חודורוב גם דיווח על המהלך השנוי במחלוקת, הביע נגדו ביקורת עניינית, אך הסביר במדויק את המשמעות בלי לעגל פינות ולנסות לייצר כותרות בכוח.

בינתיים, רופאים בכל הערוצים סיפרו כיצד הם קורסים בגלל "מגפת הלא-מתחסנים". מאיר מרציאנו דיווח בערוץ 13 על כך ש-98% מהמאומתים החדשים בקורונה לא חוסנו במנת הדחף. מנהלי בתי החולים סיפרו כיצד מכונות האקמו נתפסו על ידי לא-מחוסנים צעירים, שמקבלים עדיפות על מחוסנים מבוגרים, מכיוון שסיכויי ההחלמה שלהם טובים יותר. תחשבו על סבתא שלכם, שלא תקבל טיפול בגלל שמישהו ראה איזה סרטון ביוטיוב של נטורופת שהבטיח שכורכום יכול לרפא קורונה. המשמעות ברוב המקרים היא מוות. אתמול כבר הלך לעולמו אדם חף מפשע שלקה בלבו, ולא ניתן היה להגיש לו עזרה רפואית בזכות אותם פתיתי שלג מיוחדים. ייתכן כי הוא יכול היה לחיות היום.

אנשים ימותו בגלל מתנגדי החיסונים. אנשים כבר מתים. צריך להגיד את זה. אם הם היו פוגעים רק בעצמם, מילא - אבל מדובר בנהגים שיכורים שעולים על הכביש בטענה שלאף אחד אין זכות למנוע מהם לנסוע באוטו. במהדורות מפנים הרבה ביקורת, לא פעם מוצדקת, כלפי מקבלי ההחלטות בממשלה - אך הגיע הזמן להסתכל קצת במראה. זה לא הזמן לחפש סנסציות. זה לא הזמן לנסות ליצור איזונים מלאכותיים. זה לא הזמן ללטף את האגו של מתנגדי החיסונים. זה הזמן לספר את האמת: אי אפשר לנצח את הקורונה עם תוספי ויטמין C.

"אני לא רואה את הסוף", סיפר בייאוש דוקטור זיו רוזמן ממחלקת הקורונה בבית החולים וולפסון. הוא נראה מיואש. בקרוב מאוד, הוא מספר, הוא ייאלץ להחליט איזה מהחולים במחלקה שלו הוא ייאלץ לדון למוות, פשוט כי אי אפשר יהיה לטפל בהם. "אנחנו נמצאים בגל המכחישים. גל הלא מתחסנים. המחלה הזאת תגיע לכולם", הוא אמר לדואק, שמיהרה לעבור לפאנל שנזף בה על כך שכל הראיונות שלה מדכאים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully