וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים בחיפה: "ויהי בוקר" הוא הזוכה הגדול

עודכן לאחרונה: 26.9.2021 / 22:45

סרטו המהולל והטעון פוליטית של ערן קולירין הוא הזוכה הגדול של פסטיבל חיפה, עם פרסי הסרט, התסריט והשחקן הראשי. ריימונד אמסלם זכתה בפרס השחקנית על "הבית ברחוב פין"

קטע מתוך הסרט "ויהי בוקר"/פסטיבל קאן

פסטיבל הסרטים בחיפה יימשך עד מחרתיים, מוצאי החג, אבל היום בערב (ראשון) התקיים טקס חלוקת הפרסים בתחרות המקומית.

חבר השופטים והשופטות של התחרות העלילתית היה נדיב מאוד, וחילק פרסים כמעט לכל סרט שהשתתף בתחרות.

את הפרס הראשי קטף כצפוי "ויהי בוקר" של ערן קולירין, היחיד שהגיע לתחרות המקומית בחיפה מפסטיבל בינלאומי יוקרתי - קאן.

בהתבסס על ספרו של סייד קשוע, מציג הסרט את סיפורו של כפר פלסטיני הנתון למצור של צה"ל. בנימוקי הזכייה, כתב חבר השופטים: "סרט נפלא שפצע והרחיב את לבנו בו זמנית. בעת שהעלה בנו תחושות קשות נוכח המציאות הפלסטינית-ישראלית העגומה ונטולת הפתרון, שפע אהבת אדם ורגעי הומור רבים. הסרט נוגע בדילמות משפחתיות ופוליטיות בחברה הערבית, באומץ ובמקוריות. קולירין מצליח לשלב באופן מופלא סצנות ריאליסטיות ורגעים פיוטיים. אנסמבל השחקנים המרשים, אותו הוביל קולירין ביד בטוחה, הצילום והעיצוב האמנותי הם חלק בלתי נפרד מאיכותו של סרט משובח זה".

מתוך הסרט "ויהי בוקר". זיו עמר,
צוות "ויהי בוקר" חוגג את הפרס היום בחיפה/זיו עמר

צוות השחקנים והשחקניות מורכב ברובו מפלסטינים ופלסטיניות. אלה החרימו לפני כחודשיים את ההקרנה בקאן מסיבות פוליטיות, אבל הגיעו להקרנה בחיפה. בעוד שבוע יסתער הסרט על פרסי אופיר, בהם הוא מועמד ב-15 קטגוריות.

"ויהי בוקר" קטף גם את פרס התסריט והשחקן הראשי (איהאב אליאס סלאמי). ריימונד אמסלם זכתה בפרס השחקנית על הופעתה ב"הבית ברחוב פין". "תל אביב" של מרט פרחומובסקי זכה בסרט הביכורים ו"תוכנית א'" של יואב ודורון פז בפרס להישג אמנותי.

בפרס סרט הדוקו זכה "דיוקן" של יעל קיפר ורונן זרצקי. "הסרט פורש באופן נוקב ומרגש את סיפוריהן של נשים מכל חלקי החברה הישראלית שנרצחו על ידי בני זוגן", נימק חבר השופטים והשופטות. "הוא גם מתעד בזמן אמת את אותן שעלולות להיות הבאות בתור, נשים שחשופות לאלימות יום יומית, ללא הגנה נאותה מרשויות המדינה. גיבורת הסרט, כיפאיה עיאיטי, מחברת ביניהן דרך ציורי דיוקן. יחד הן מישירות מבט למצלמה ודורשות את הזכות לחיות- חופשיות מאיומים ומפחד".

בפרס לסרט עצמאי קצר זכה "הגיע זמן שתמותי כבר" ובפרס לסרט אנימציה קצר "מגלשה שחורה" של אורי לוטן.

מחפשים מה לראות ביומיים שנותרו לפסטיבל? הנה המדריך המלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully