וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני מרגיש שהמקצוע בחר בי כדי שאוסיף יופי בעולם. זה תפקיד שאני צריך להתמיד בו"

עודכן לאחרונה: 20.10.2021 / 9:46

נעתר לבקשות סלפי ברחוב ("לקח לי שנים להבין שצריך להקדיש תשומת לב"), לא מבוהל מגיל 50 ("אין זמן למשבר") ומפרגן לממשלה החדשה ("ליברמן והורביץ יחד? זה מעורר השראה"): אסף אמדורסקי הגיע לפודקאסט של וואלה! תרבות לקראת מופע הבכורה לאלבומו "432" בפסטיבל הפסנתר

האזינו כאן לפודקאסט - הריאיון המלא עם אסף אמדורסקי:

בשנים האחרונות התחיל אסף אמדורסקי סופסוף להתרגל לפניות מאנשים ברחוב שנלוות למעמדו כאדם מפורסם. "אני מבין שאם אדם זר מדבר איתי ברחוב, אני צריך לענות לו ולהקדיש לו תשומת לב. אם מבקשים ממני סלפי, אז אני אצטלם איתם. זו מיומנות נרכשת, לי זה לקח המון שנים. לא נולדתי עם ההבנה שאני שייך למישהו ושאני חייב למישהו משהו בעולם הזה. אני עושה מוזיקה כי נעים לי וכיף לי".

אז מה היית עושה כשהיו פונים אליך ברחוב?

"הייתי ממשיך ללכת. לפעמים הייתי עונה למי שפונה אלי. צריך לזכור שאדם שהולך ברחוב, לפעמים הוא גם כותב שיר. אני הייתי רואה את מאיר אריאל הולך וממלמל לעצמו ברחוב. אתה לא עוצר אותו לסלפי כי יילך שיר חשוב אולי. אז הרבה שנים הרגשתי שמפריעים לי, שמציקים לי, שגוזלים ממני את הפרטיות שלי, את השוונג של היומיומיות. רציתי להיות כמו כל אחד אחר, ליהנות מהליכה ברחוב בלי שיבלבלו לי את המוח. נלחמתי המון שנים בדבר הזה אבל זה עבר לי. הבנתי שאני מפורסם, טוב לי עם זה, זה מפרנס את ביתי, יש המון יתרונות בפרסום ואני מקבל אותם באהבה וסבלנות ביחד עם החסרונות. אני כל הזמן משתדל להזכיר לעצמי להיות סבלני".

אז בטח בחו"ל אתה מרגיש הכי טוב, כשאף אחד לא מזהה אותך.

"כן, זה נורא נעים וזה עוזר להיזכר בפרופורציות, שאתה בדיוק כמו כל אחד אחר. שווה עולם, אבל גם שווה כלום. זה מנעד שאסור לשכוח אותו. גם ככותב שירים. אתה לא צריך לכתוב בתור אדם מפורסם. כשאתה כותב שיר מרגש אתה כותב אותו דרך עיניים של אדם לא מפורסם, תמים, פתוח, לא כועס, לא במגננה, לא בהתחמקות מהמרחב הציבורי".

להאזנה לפודקאסט בספוטיפיי

אסף אמדורסקי. צילום: רותם לבל. ביגוד: פקטורי 54,
השירים בקעו מתוך האדמה. אמדורסקי/צילום: רותם לבל. ביגוד: פקטורי 54

אמדורסקי אכן ניצל את שהותו מחוץ לישראל - ליתר דיוק, בסיני - כדי ליצור שם את אלבומו החדש והנפלא "432" שיצא לפני מספר שבועות וזוכה לשבחי הביקורת. "היו לי שלוש נסיעות בטווח של שנה ובכל פעם חיפשתי יותר ויותר את הלבד. חיפשתי את השקט כדי לא לחשוב, לא לענות, לא להקשיב, לא להגיב. בעוונותיי לא הצלחתי לשמור על שקט מלא כי השירים בקעו מתחת האדמה, אז תיעדתי אותם וזה קרה תוך ימים".

לפני כמה שבועות יצא כאמור האלבום, ואת מופע הבכורה שלו - שכרגע מוגדר כמופע חד-פעמי - הוא יקיים ב-28 באוקטובר במוזיאון תל אביב מסגרת פסטיבל הפסנתר. "אני מרגיש שלפעמים יש אלבומים שדורשים יותר זמן בשביל שנתגעגע אליהם ושנרצה לראות אותם בהופעה. לכן אני חושב שהמופע הזה הוא יותר בשבילי מאשר בשביל הקהל. אנחנו ננגן את כל האלבום עם עוד כמה שירים מסביב כדי להעשיר את ההופעה".

עוד בוואלה!

חולם שיהיה פה טוב, לא סופר את המבקרים ומחכה לטלפון מאריק: שלום חנוך מדבר

לכתבה המלאה

בריאיון לפודקאסט של וואלה! תרבות (האזינו למעלה לריאיון המלא) מדבר אמדורסקי בהרחבה גם על גיל 50 והתחושות שנלוו לו: "אין לי הרבה זמן להתבוסס בתוך משברים. יש דברים נורא יפים שהגיל הביא איתו כמו בגרות, מיומנות אומנותית, או קשרים עם בני אדם. אני פחות אידיוט ממה שהייתי בגיל 17, אבל אני מאמין שיש גם דברים קשים יותר שמגיעים עם ההתבגרות ואני בוחר להתעלם מהם. אולי אני עוד לא בשל לפתוח את כל החסרונות שלי בפני הציבור".

בנוסף הוא מדבר על תפקידו כמוזיקאי בעולם: "העולם יפה ואני באתי להראות את הצדדים המוזיקליים היפים בו, ואם יש רגעים קשים אז להקל על הרגעים האלה על ידי המוזיקה. אני חושב שמוזיקאי שהקהל בחר בו לאורך שנים לעבוד בזה - יש לו חובה. הוא בא עם שליחות. אני מרגיש שהמקצוע הזה בחר בי כדי שאני אוסיף יופי בעולם. זה תפקיד שאני צריך להתמיד בו".

על הממשלה החדשה: "זה קסם שאנשים עם דעות מנוגדות יושבים יחד ובאים לעבוד עבור הציבור. כל אחד שם את האג'נדות המנוגדות בצד ומתרכז במה אפשר לעשות. כבר שכחנו שזה התפקיד שלהם. סוף סוף הם מסתדרים ועושים משהו לטובת הציבור. כשליברמן וניצן הורביץ יושבים יחד ועובדים זה מעורר השראה. זה בדיוק מה שהחברה שלנו הייתה צריכה לראות והלוואי שזה יזלוג לרחוב שלנו. זה מעניק תקווה. תמיד יש מקום לביקורת כמובן, אבל זו מנהיגות מעוררת השראה".

האזינו למעלה לפודקאסט המלא שבו מדבר אמדורסקי גם על "הכוכב הבא", תהליך היצירה, הצלחה וביקורת

seperator
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully