וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר מבקרים עולמי קבע: "הסמויה" היא הסדרה הטובה ביותר של המאה ה-21

עודכן לאחרונה: 15.3.2022 / 19:56

סקר של ה-BBC בקרב מבקרים מכל רחבי העולם הכתיר את "הסמויה" כסדרת הטובה ביותר של המאה ה-21. כמחצית מהמדרגים בחרו בה, ומתוכם רבע הציבו אותה במקום הראשון שלהם. עוד בפסגה: "מד מן", "שובר שורות" ו"פליבג"

טריילר "הסמויה"/HBO

"הסמויה" היא הסדרה הטובה ביותר של המאה ה-21 עד כה, כך עולה מסקר שערך ה-BBC בקרב 206 מבקרים, עיתונאים, מומחים ואנשי תעשייה מכל רחבי העולם. בין המדרגים גם ארבעה ישראלים, בכללם איש וואלה תרבות, עידו ישעיהו.

"הסמויה" דרמת הפשע של HBO, שודרה בין השנים 2002 ל-2008 ותיארה מדי עונה מקרה פשע אחר, שנחקר על ידי צוות חקירה מיוחד ודל אמצעים של משטרת בולטימור. באמצעות המקרים פירקה הסדרה את המוסדות האמונים על שמירת וכפיית החוק, בהם המשטרה, העירייה והעיתונות. לא פחות חשוב: "הסמויה" הציגה כמה דמויות בלתי נשכחות, בראשן כנראה שודד סוחרי הסמים עומאר ליטל, בגילומו של מייקל ק' וויליאמס, שהלך לאחרונה לעולמו. בין היתר פרצו בסדרה מייקל ב' ג'ורדן ("הפנתר השחור", "קריד"), אידריס אלבה ("לות'ר", "יחידת המתאבדים") ודומיניק ווסט ("הרומן", "הכתר").


מחפשים המלצות או רוצים להמליץ על סדרות חדשות? רוצים סתם לדבר על טלוויזיה? הצטרפו לקבוצה שלנו בפייסבוק, שידור חופר

אידריס אלבה, הסמויה. HBO,
גם הוא התחיל כאן. אידריס אלבה, "הסמויה"/HBO

על פי ה-BBC, כמחצית מכל המדרגים בסקר בחרו ב"הסמויה", ומתוכם כמעט רבע הציבו אותה במקום הראשון שלהם. התחרות שלה הייתה פשוטה יותר לנוכח ההנחיות בהצבעה: מדובר רק בסדרות שהחלו במאה ה-21, כך ש"הסופרנוס", סדרה שמתחרה בקביעות על תואר הטובה בעולם, נפקדת מאחר שהחלה בינואר 1999.

460 סדרות דורגו על ידי המבקרים השונים, בהם 100 נשים, 104 גברים ושניים א-בינאריים, שהגיעו מ-43 מדינות. כל אחד מהמדרגים בחר ודירג עשר סדרות מהטובה ביותר לטעמו ועד העשירית בטיבה. אלה הן עשרים הסדרות הגדולות של המאה ה-21 על פי הסקר:

1. הסמויה
2. מד מן
3. שובר שורות
4. פליבג
5. משחקי הכס
6. להרוס אותך
7. הנותרים
8. האמריקנים
9 המשרד (הבריטית)
10. יורשים

11. בוג'ק הורסמן
12. עמוק באדמה
13. טווין פיקס 2017
14. אטלנטה
15. צ'רנוביל
16. הכתר
17. רוק 30
18. דדווד
19. אבודים
20. בסוד העניינים (The Thick of It)

למצעד 100 הגדולים

  • עוד באותו נושא:
  • הסמויה
  • bbc

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully