וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה מתאים למה שאני חווה עכשיו": כך מרגי מסביר את השירים על הסטוצים

20.10.2021 / 23:27

כשבקהל גם האקסית נועה קירל שהגיעה לפרגן, השיק מרגי מיני-אלבום חדש. בריאיון לוואלה! תרבות הוא מדבר על הרצון לצאת לחופש אחרי השחרור מהצבא ולא פוסל שיכתוב שיר מחאה. ואיזו שמועה הוא מכחיש בתוקף?

יהונתן מרגי בריאיון לוואלה! תרבות בהשקת ה-EP (מיני אלבום) שלו, זאפה תל אביב, 20 באוקטובר 2021/מראיין: שגיא בן נון, צילום: דניאל סיילן

משוחררים רבים מהצבא ממהרים לנסוע לאיזה טראק. יהונתן מרגי, שהשתחרר לפני שבוע, בינתיים לא יוצא לטראק - אבל מוציא הבוקר (חמישי) ארבעה טראקים במסגרת מיני אלבום חדש (EP) בשם "לא להיות לבד" שהושק אמש (רביעי) בזאפה תל אביב החדש במתחם מידטאון. גם נועה קירל הגיעה לפרגן לאקס הטרי, יום לאחר הפרסום על הזוגיות החדשה שלה. מרגי יצר את האלבום בשנה וחצי, והוא מושפע מהדיסקו, הקצב והאווירה של האייטיז. את האלבום הוא כתב והפיק עם ירדן (ג'ורדי) פלג בשיתוף סטטיק, רון ביטון, ישי סוויסה ומיכאל סוויסה.

מרגי, ברכות על השיחרור ועל האלבום. לא מדגדג לך חופש אחרי השיחרור? או שמוזיקה היא התחליף שלך לטריפ בגואה?

"האמת שחסר לי איזה חופש. ממש. אבל לא יודע, אני לא אוהב לקחת חופש כשאני מרגיש שיש לי עוד דברים לסיים. אני מאמין שאחרי שאני ארגיש לרגע שסיימתי איזה שלב אני אטוס לחופש. כרגע יש לי עוד עבודה לעשות".

יהונתן מרגי מבצע את השיר "לא להיות לבד" בהשקת ה-EP (מיני אלבום) שלו, זאפה תל אביב, 20 באוקטובר 2021/שגיא בן נון

אתה מעורב ביצירת השירים שלך. מצד אחד, השירים באלבום נוצרו עוד לפני הפרידה שלך מנועה. מצד שני, לפחות חלק מהשירים באלבום ("לא להיות לבד" ו"הקומה ה-28") אינם עוסקים במערכת יחסים קבועה אלא בסטוצים. תסביר לנו את הדיסוננס הזה.

"האלבום מדבר על מה זה אומר לא להיות לבד ומה זה אומר להיות ביחד. כל השאלה הזאת היא מאוד אינדיבידואלית. מישהו יכול להיות שלם עם עצמו ולא להרגיש לבד בכלל. אני חושב שזה מדהים שכתבתי את השירים האלה לפני שנה, כמו שאמרת, ועכשיו אני מרגיש שהם ממש מתאימים לי למה שאני חווה בחיים. אני הרי כותב מהתת מודע, אני לא חושב על מה אני הולך לכתוב כשאני מגיע לאולפן. אני פשוט זורם".

מה ביאס אותך יותר, שלנועה יש חבר חדש או שאנשי תקשורת רבים מתעניינים יותר בזה מאשר במוזיקה שלך?

"זה ממש לא מבאס. אני שמח בשבילה ושכיף לה. לא חייב להיכנס לה בכל הדברים. הכל טוב".

עוד בוואלה!

נקלעו למשבר חריף: מנכ"ל קבוצת זאפה התפטר מתפקידו

לכתבה המלאה
יהונתן מרגי בהשקת ה-EP (מיני אלבום) שלו, זאפה תל אביב, 20 באוקטובר 2021. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
יהונתן מרגי בהשקת ה-EP (מיני אלבום) שלו, זאפה תל אביב/מערכת וואלה!, שגיא בן נון
יהונתן מרגי בהשקת ה-EP (מיני אלבום) שלו, זאפה תל אביב, 20 באוקטובר 2021. שגיא בן נון, מערכת וואלה!
יהונתן מרגי בהשקת ה-EP שלו, זאפה תל אביב/מערכת וואלה!, שגיא בן נון

על רקע תחיית האייטיז, מהסדרה "דברים מוזרים" ועד המוזיקה של דה וויקנד, גם אתה מושפע מאוד באלבום החדש מהדיסקו של אותה תקופה. מה מחבר אותך לעשור החבוט ההוא?

"וואו, אין לי מושג מה מחבר אותי כל כך. בדיעבד, כשאני עובר על כל השירים שלי, מתברר שתמיד היה בסגנון של השירים שלי משהו שהיה קשור לאייטיז. אני לא יודע למה זה, כמו שאתה אומר לא גדלתי בתקופה הזאת, אבל זה תמיד היה ככה. עוד לפני שנה, בעצם מאז שסיימתי את ה-EP הקודם שלי, היה לי ברור שאת ה-EP הבא אני רוצה לעשות בסגנון אייטיז, וזה היה עוד לפני שהכרתי את דה וויקנד ואת 'דברים מוזרים'. לא יודע למה, זה משהו שבער בי".

בניגוד לעבר, האלבום החדש יותר אחיד בסגנון המוזיקלי שלו. מה המחשבה שעמדה מאחורי זה?

"אני חושב שרציתי להעביר את הקהל איזשהו מסע, להכניס אותו לאיזשהו עולם מאוד ספציפי של ה-EP הזה. כי אנחנו עברנו תהליך מדהים ביצירה שלו. ורצינו שהקהל יצליח כמה שיותר להבין ולחוות את מה שאנחנו עברנו. זה מבורך בעיני. בגלל זה גם שמנו ב-EP הזה כל מיני קטעי הקלטות קוליות מהטלפון שלי שמנסים כמה שיותר לחבר אותם לתהליך שעברנו".

שיתוף הפעולה שלך עם ג'וני גולדשטיין, שהפיק את ה-EP הקודם, לא נמשך במיני האלבום החדש. יש טענות בתעשייה שהיתה איזה מתיחות ביניכם. זה נכון?

"לא, מה פתאום. אנחנו ממש בטוב. פשוט את ה-EP הזה הפקתי עם ג'ורדי. זה לא שקרה משהו ביני לבין ג'וני גולדשטיין. בכלל לא. ג'וני מפיק אדיר, ואגב מגיע לו כבוד ענק ומלא כפיים, הוא מגשים את עצמו בחו"ל עכשיו על במה עולמית, שהיא כבוד למדינה הזאת".

נועה קירל. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
באה לפרגן לאקס. נועה קירל/מערכת וואלה!, מערכת וואלה
יהונתן מרגי. מערכת וואלה, מערכת וואלה!
מרגי/מערכת וואלה!, מערכת וואלה

כמו מפיקו המוזיקלי לשעבר ובת זוגו לשעבר, גם מרגי חולם לעשות את זה בחו"ל. הוא חתם על חוזה עם חברת המוזיקה סבן מיוזיק ועם ענקית המוזיקה והבידור יוניברסל. באחרונה מרגי ביקר מספר פעמים בלוס אנג'לס וכתב והקליט שם שירים עם גורמים משמעותיים. "חזרתי עכשיו מטיסה. אני נמצא עכשיו כל הזמן על הקו", הוא אומר. "אני עובד הרבה עם אנשים שחלמתי לעבוד איתם שם, יש הרבה שירים שכתבתי. אני מנסה לגרום לזה להישמע הכי טוב שאני יכול. מקווה ששנה הבאה כבר אוכל להוציא דברים. אני ממש מרגיש שאני מגשים את החלומות שלי, וזה כיף".

עכשיו, אחרי שהשתחררת, אתה כבר לא מוגבל על ידי צה"ל בנושאים שעליהם אתה יכול להתבטא. יש סיכוי שתוציא שיר מחאה? או שפוליטיקה היא מחוץ לתחום מבחינתך?

"אם יבער בי משהו - אולי. אני למדתי ש-NEVER SAY NEVER".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully