וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי הטראגי של אלק בולדווין: עדויות חושפות התנהלות בעייתית מצד עוזר הבמאי

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 9:48

מגי גול, טכנאית אפקטים מיוחדים, חשפה בריאיון לרשת NBC כי דייב הולס, עוזר הבמאי בסרט שבו הכוכב אלק בולדווין ירה למוות בצלמת, הפגין התנהגות לא בטיחותית. הצלם הישראלי אבנר מאייר, שעבד עם המנוחה, אמר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM: "יש פה רשלנות פושעת"

בווידאו: סט הצילומים בניו מקסיקו/צילום: רויטרס

מגי גול, טכנאית אפקטים מיוחדים, חשפה בריאיון לרשת NBC כי דייב הולס, עוזר הבמאי בסרט בו הכוכב אלק בולדווין ירה למוות בצלמת, אפשר סביבת צילומים לא בטוחה ביותר מהפקה אחת.לדבריה, הולס ניסה להמשיך יום צילומים גם לאחר שחבר צוות חווה מקרה חירום רפואי.

גול, שעבדה עם עוזר הבמאי בשנת 2019 בעת הפקת הסרט "Into the Dark", ציינה כי תחילה הוא היה נראה לה כ"חביב עם ההתרגשות הרגילה, אבל החזות הזו נעלמה במהרה". "הוא לא שמר על סביבת עבודה בטוחה", אמרה גול. "כמעט תמיד הוא אפשר לסטים להפוך לקלאסטרופוביים יותר ויותר, ללא נתיבי מילוט מאש, עם יציאות חסומות, וכן פגישות בטיחות לא התקיימו".

הצלמת המנוחה הלינה האצ'ינס על סט הסרט "Archenemy", דצמבר 2019. Jack Caswell via AP, AP
הצלמת המנוחה הלינה האצ'ינס על סט הסרט "Archenemy", דצמבר 2019/AP, Jack Caswell via AP

אבנר מאייר, צלם שעבד עם הלינה האצ'ינס שנורתה למוות, סיפר לגולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על הקשר עמה: "למדנו צילום יחד. היא הייתה בחורה מאוד כריזמתית, חביבה ונעימה. היא תמיד הייתה מאוד אהובה על כולם, כולם אהבו אותה. הלינה הייתה הרפתקנית".

"שמעתי על זה קצת אחרי שזה קרה מהרשתות החברתיות והחדשות. יש פה רשלנות פושעת ובלתי נתפסת. אלו דברים שצריכים להפסיק לקרות בסרטים אמריקאים. אומרים שהכדור פגע בהלינה ואז הגיע לסוזה. עקרונית, הנשק צריך לעבור מהנשק לעוזר הבמאי, ואז לשחקן בתהליך מאוד מוגדר וברור. לא יודעים אם זה היה כדור חי או כדור סרק. יש פה פדיחה בקנה מידה לא סביר", אמר.

"גם כדורי סרק יכולים לעשות נזק, אני לא יודע מה התהליך ואני לא יודע אם באמת נדע. הבנתי שכל הצוות עזב והלינה נשארה עם צוות פחות מקצועי. זה מוות מיותר ומטופש ואסור שהוא יקרה", הוסיף מאייר. "בתור צלם, אני מקווה שזה יעיר את הבעיות הקשות שקיימות בתעשייה הזו. זה סרט גדול עבור הלינה, אלק הוא שחקן גדול. אנו מוכנים להתאבד בשביל הסרט, תרתי משמע. אנשים עייפים עושים טעויות, יש הרבה ציוד כבד שאנו מתעסקים איתו ויש הרבה פוטנציאל לתאונות", סיכם.

עוד בוואלה!

לירי הטראגי של אלק בולדווין קדמו שני מקרים נוספים שבוע לפני כן

לכתבה המלאה
השחקן אלק בולדווין. AP Photo/Seth Wenig, File, AP
השחקן אלק בולדווין/AP, AP Photo/Seth Wenig, File

אתמול חשף הניו יורק טיימס כי לירי של אלק בולדווין, שהרג בשוגג את הצלמת הלינה האצ'ינס ופצע את הבמאי ג'ואל סוזה בכתפו על סט הסרט "Rust", קדמו לפחות שני מקרים קודמים של ירי חי. על פי שלושה עובדים לשעבר בסרט, שני המקרים אירעו באותו יום, שבת ה-16 באוקטובר, שישה ימים לפני שזה קרה שוב וגבה את חייה של האצ'ינס. העובדים התלוננו על הבטיחות הלקויה באוזני האחראי על הנושא, אך לא חל שיפור.

השלושה הם חלק מקבוצת עובדים שעזבו את הסט במחאה על תנאי הבטיחות, שעות ספורות לפני מותה של האצ'ינס בבוקר יום שישי, כך דיווחו הלוס אנג'לס טיימס ודדליין הוליווד. שני האתרים ציטטו כמה מחברי הצוות ומקורבים להפקה, שאמרו כי שישה או שבעה מפעילי מצלמה עזבו את סט "Rust" מספר שעות לפני הטרגדיה. שני האתרים דיווחו גם כי הייתה לפחות תקלה אחת קודם עם האקדח ששימש כאביזר.

"ציינו הכל, החל מחוסר תשלום במשך שלושה שבועות, המלונות שלקחו לנו למרות שביקשנו אותם בחוזים, היעדר של בטיחות קורונה, ומלבד זאת, בטיחות ירודה של נשק חם! בטיחות ירודה בסט, נקודה!", כתב אחד מחברי צוות המצלמות בחשבון הפייסבוק הפרטי שלו, על פי דדליין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully