וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"'תלמה ולואיז' פוגש את 'כנר על הגג'": הקאמרי יעלה מחזמר על הרוצחות חוה יערי ואביבה גרנות

עודכן לאחרונה: 24.10.2021 / 15:06

"עדיין במו"מ על מי יגלם את אהוד יערי. יהיה קאסט מטורף, תזמורת ורקדנים", אמר היוצר ימי ויסלר. עוד ברפרטואר: עיבוד חדש לפיטר פן עם מיה לנדסמן כוונדי, עיבוד במתי לספר "כימים אחדים" של מאיר שלו, והצגות שכותבות יוצרות הטלוויזיה דנה מודן, גיתית פישר ושיר ראובן

מיה דגן ועירית קפלן במסיבת העתונאים של תיאטרון הקאמרי ב-24 באוקטובר 2021, מציגות קטע מהמחזמר "חוה ואני" העוסק בחוה יערי ואביבה גרנות/שגיא בן נון

התיאטרון הקאמרי הציג היום את הרפרטואר לשנים 2021-2022. ההפקה המפתיעה והמסקרנת ביותר בעונה הקרובה היא המחזמר הקומי בשם "חוה ואני", המבוסס על סיפורן של חוה יערי ואביבה גרנות, שרצחו בשנות ה-80 את התיירת מלה מלבסקי. את המחזמר כתב ימי ויסלר מלהקת הבילויים, מביימת נועה רבן וישחקו בו מיה דגן ועירית קפלן, שיגלמו את שתי הרוצחות (צפו למעלה בהצצה למחזמר, שהוצגה היום במסיבת העיתונאים).

"זה סיפור שסופר הרבה פעמים, אבל תמיד מספרים אותו מהאמצע, מנקודת המבט של המשטרה שחוקרת רצח", אומר ויסלר לוואלה! תרבות, "לנועה ולי היה נראה שיהיה מעניין לספר את הסיפור הזה מההתחלה. יש פה גם דיון על העצמה נשית, שהוא מורכב, אין כאן שחור ולבן. בכל סיפור יש אהבה, רצח אכזרי ומערוך. גם בבילויים יש את הדבר הזה - יצירה שמעלה שאלות מוסריות ושלא בהכרח נותנת לך את התשובות. זה סיפור על עלייתה ועל נפילתה של חברות, על המון כוונות טובות ועל איך החלומות שלנו לפעמים מסתבכים אלה באלה, ומובילים לתוצאות קשות. זה 'תלמה ולואיז' פוגש את 'כנר על הגג'".

דמותו של אהוד יערי תופיע גם?

"בהחלט, גם אהוד יערי הוא דמות. יהיה קאסט מטורף, תזמורת ורקדנים. אנחנו עדיין במשא ומתן על מי יגלם את אהוד".

ואם הזכרת את הבילויים - אחרי האיחוד הבימתי של שעשיתם באחרונה בחיפה, יהיה לזה המשך? פתח את התיאבון?

"אני לא יודע. אני לא יכול לענות על זה גם. היה מאוד מרגש שאנשים צעירים באו לראות את הדברים האלה. כל ההתנהלות שלנו מאוד כאוטית ומפתיעה גם את עצמנו. אז אני באמת לא יכול להגיד לך אם יהיה לזה המשך. אבל יום אחד... אתה יודע, האנושות לא המציאה נשק שהיא לא השתמשה בו".

מיה דגן ועירית קפלן במחזמר "חוה ואני" העוסק בחוה יערי ואביבה גרנות. הקאמרי,
מיה דגן ועירית קפלן במחזמר "חוה ואני" העוסק בחוה יערי ואביבה גרנות/הקאמרי

ההצגה הראשונה שתעלה ברפרטואר החדש היא "כימים אחדים", המבוססת על ספרו של מאיר שלו. בהצגה, בבימויו של חנן שניר, ישתתפו רמי ברוך, אולה שור-סלקטר ומיכה סלקטר בתפקידים הראשיים. "אני מלא סקרנות, לא הייתי באף חזרה. כשהתבקשתי לתת עצה נתתי אותה", אמר מאיר שלו במסיבת העיתונאים היום. "כשעשו את ספרי 'יונה ונער' בתיאטרון גשר, יבגני אריה אמר שבמאי תיאטרון מעדיפים לעבוד עם סופרים מתים כי הם פחות מתערבים בהצגה. אבל הוסיף ש'מאיר יותר נוח מסופר מת'".

ההפקה הבאה שתעלה בקאמרי היא עיבוד חדש ל"פיטר פן", הצגת הילדים הראשונה של הקאמרי מזה שנים ארוכות, לראשונה מאז "עוץ לי גוץ לי" שהוצגה בבכורה בשנת 1965. את פיטר פן יגלם אלון סנדלר ואת וונדי תשחק מיה לנדסמן, על העיבוד החדש חתומים שירילי דשא ורועי שגב, והבמאי הוא גלעד קמחי. ההפקה בשיתוף עם תיאטרון אורנה פורת.

הרפרטואר החדש של הקאמרי יכלול גם יוצרות שמזוהות דווקא עם עולם טלוויזיה: דנה מודן כותבת לראשונה בקריירה שלה מחזה, "בול" שמו, שעוסק בסיפור אהבה בין שני גברים ואישה החיים שלושתם יחד; וגיתית פישר ("זאת וזאתי", "הטבח") ושיר ראובן ("ילדות סכסכניות") כתבו את המחזמר "כאפות", על רומן בין שתי תיכוניסטיות.

עוד יעלה בקרוב בקאמרי: עיבוד חדש ל"הדוד וניה" של צ'כוב עליו חתום איתי טיראן, הנמצא כעת באוסטריה. כפיר אזואלי יביים, דרור קרן יגלם את וניה ולצידו יובל סגל, רמי ברוך, מרים זוהר, כינרת לימוני ואנסטסיה פיין.

"אדיפוס", שזכתה באחרונה לעיבוד חדש ומצוין של תיאטרון נוצר, תזכה לעיבוד נוסף גם בתיאטרון הקאמרי, שבו יככבו עמוס תמם, קרן מור ומרים זוהר. בעיבוד הנוכחי הטרגדיה היוונית הפכה למותחן קצבי מאת רוברט אייק בבימויו של עירד רובינשטיין.

קלאסיקות נוספת שיעלו בתיאטרון הן "חפץ" של חנוך לוין בכיכובם של אודיה קורן ודביר בנדק, ו"מותו של סוכן" מאת ארתור מילר, שיביים יאיר שרמן ועם רמי ברוך בתפקיד ווילי לומן.

בנוסף, קבוצת "הקאמרי דור חדש" שקמה לפני כשנה וכבר העלתה הצגה שבמרכזה איבר המין הגברי, עובדת כעת על המחזה הבא - "שלום לך ארץ" שכתבה ומביימת מוריה זרחיה, העוסק בארבעה צעירים שעוזבים את הארץ אבל לא מצליחים להתנתק ממנה.

עוד בוואלה!

עודד קוטלר: "לאומנות קיצונית היא קללה איומה, שאין לה מרפא אלא בחילופי שלטון"

לכתבה המלאה
מיה לנדסמן, "המפקדת". ורד אדיר,
תגלם את וונדי בעיבוד חדש ל"פיטר פן" בקאמרי. מיה לנדסמן/ורד אדיר

עוד בקנה: "ניים דרופ", יצירה מקורית מאת ג'ייסון דנינו-הולט ובבימויו, בהשתתפות קרן מור, מיה לנדסמן, שון מונגוזה, אלון סנדלר ואחרים; "בואו נפתח את זה", קומדיה משפחתית מאת סתיו אידיסיס וגלעד שמואלי בבימוי עידו רוזנברג ובהשתתפות מוטי כץ, שרה פון שוורצה, אביגיל הררי וגלעד שמואלי; "פיקוח נפש", דרמה משפחתית בבימויה של הדר גלרון, על צעיר דתי שנקרע בין העולם הדתי והחילוני.

"כימים אחדים" אינו העיבוד היחיד מהספרות לבמה בעונה הקרובה. גם "הטנק" שכתב אסף ענברי יעובד להצגה בבימויו של עירד רובינשטיין, עם מיכה סלקטר, נדב אסולין, ויואב לוי; וכן יעלה "להעיר אריות", דרמת מתח חברתית על פי ספרה של איילת גונדר-גושן בבימויה של שירילי דשא.

בתחום המחזאות העולמית: יעלה המחזה "לילה לבן" בבימויה של תמר קינן, עם רות אסרסאי וישי גולן, בעיבוד שבו הגזענות כלפי השחורים באמריקה תהפוך לגזענות במשטרה כלפי יוצאי אתיופיה; "נרות יום הולדת" בבימויה של רוני ברודצקי ובכיכובה של אולה שור-סלקטר, על מסע חייה של אישה מגיל 7 ועד 107; "מלאכים באמריקה" בבימויו של גלעד קמחי ובכיכובם של נדב נייטס ואביגיל הררי.

בעבר ספג הקאמרי ביקורות הנוגעות ליחס לנשים, בין השאר בהעלאת המחזמר "זה אני" המבוסס על שירי אייל גולן, מיעוט במאיות ומחזאיות כמו בשאר התיאטראות, וכן מונולוג קשה של הבמאית והיוצרת איה קפלן שלטענתה התעללו בה שני שחקנים בתיאטרון, אך הקאמרי לא טיפל בבעיה. כעת הכריזו מנכ"ל הקאמרי רן גואטה והמנהל האמנותי גלעד קמחי: "השנה הקדשנו מחשבה רבה לעניין השוויון המגדרי. מספר הבמאיות, המחזאיות והיוצרות בקאמרי עלה באופן משמעותי לעומת שנים קודמות - וטוב שכך. גיוון מגדרי יבטיח תמהיל רפרטוארי עשיר ורבגוני, עם פנייה לקהל רחב ככל האפשר". קמחי מסר כי 40 אחוזים מההצגות ברפרטואר החדש יבוימו על ידי נשים.

עוד אמר גואטה כי לאחר השבתת הקורונה, הוחזרו כל עובדי התיאטרון לעבודתם, ובנוסף לשוויון המגדרי, מטרה נוספת שהתיאטרון שם לעצמו היא התקרבות לקהל צעיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully