וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שהוא ייזרק מול המצלמה?! המניפולציה הדוחה של איתמר על קארין

עודכן לאחרונה: 25.10.2021 / 8:45

מעיין ועמרי יוצאים למסע, והשתיקה שלהם מעוררת געגועים לקלוזאפים על שני הדגים בבית שלהם; קארין נכנעת למניפולציה של איתמר בקלות כי עדיין, בעומק לבה, היא משוועת לאהבתו. עד מפגש הזוגות נסיים בתפילה: אלוהים, תן לנו את התבונה להבדיל בין עמרי לאיתמר

"חתונה ממבט ראשון": הארוחה של דני ושני/קשת 12

חידה: כמה סצנות של שתיקות חסרות פואנטה דרושות כדי להגיע לדרמה? אם תשאלו את "חתונמי", לעולם לא מספיק. בסוף פרק הלואו-קוסט של בטיפול, הבטיחו לנו הפרומואים שנחזה בקארין נפרדת מאיתמר. ליתר דיוק, שאלו אותנו הפרומואים האם תהיה כאן פרידה, מכאן יכולנו להניח שהתשובה היא לא. תנו לנו כבר לראות את הזוועה ולסיים עם זה. אבל לא, עד אז דני ויעל עושים כל שביכולתם להפליפ את המשתתפים לקראת מפגש הזוגות.

למנו אמנם לא היה כיף בפגישה האחרונה עם יעל, אבל עכשיו דווקא בסדר לו, לכן עליה לעבוד קשה יותר. "כולם יסתכלו עליכם מבחוץ", היא מחייכת, ברק בעיניה. אבל מנו וניצן יצאו מהמשבר חזקים יותר אפילו מיעל, והיא מחייכת בשיניים חשוקות. מה לעשות, יעל באה כדי לעשות שיגועים, ולפעמים אני מוצאת את עצמי מזדהה איתה. להעביר שעה מול זוג מחובק ולא ורבאלי במיוחד, יכול לשעמם תופת.

גם דני הפסיכולוג מתקשה במלאכת השבירה, אפילו מול זוג רעוע כמו דני ושני. לדאבונו, גם הם בחרו לצאת מחוזקים מהמשבר, ובאותו הנוסח שהכתיבה שני. גוד פור יו, גירל. כיף לראות את התהליך העגול שהיא עושה מנחל תכלכל לכדי אמא שלה, ואולי לשם זורמים הנחלים כולם. "אולי תגלי חתנים יותר שווים?", מנסה דני הפסיכולוג. "לא יהיה יותר שווה מדני", מתרפקת שני על בן זוגה, שמזמן עבר להריץ בראש משחקי כדורסל מהזיכרון כדי לנתק גוף מנפש.

בחזרתם הביתה, כדי לשחרר מהמתח ששרה עליו, מבקש דני "לשרוף משהו", אולי את הזכר האחרון לזהותו הקודמת. שני שולפת מרווה וחומרי בעירה בזריזות של בוגרת מד"א הנקראת לעזרה ראשונה. רק תשאלו אותה על צמחים. אפשר שגם משהו בשני נטמע בדני, כי אם תשימו לב, הדימויים שלה עוזבים את מחוזות הטבע לטובת מזון. לדבריה, הקשר שלהם איננו עוגה פשוטה, לכן לוקח לה זמן להיאפות. מה שבטוח הוא שיש בה זעפרן.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
מחוזקים מהמשבר. דני ושני/צילום מסך, קשת 12

לעומת הזוגות הקודמים, את מעיין אין צורך להפליפ - היא באה מוכנה מהבית. היא לא בטוחה אם כל זה משחק או אמיתי (זה משחק), אבל ההצעה הרפה של עמרי לצאת לים המלח מטה את הכף לטובת אהבת אמת. אחרי מפגש עם חבריו של עמרי - לכולם קוראים גם כן עמרי, כיאה לאיש שנועד לשוחח עם עצמו - מתכוננים השניים לטיול משקם יחסים.

כמו את הפתעותיו הקודמות, גם את זו דואג עמרי להרוס בטרם התממשה, כשהוא נעלם לבילוי עם חבריו עד השעות הקטנות של הלילה. ב-04:00 בבוקר התכוונו לצאת, אך עמרי חזר סחרחר ב02:00, מה שנחשב מבחינתו כ"נסיבות מקלות". אתם מבינים, מבחינתו הזלזול המוקדם במעיין מהווה תירוץ לזלזול המאוחר בה. הם יוצאים למסע, והשתיקה שלהם מעוררת געגועים לקלוזאפים על הדגים.

את כל זה עשו למען פלא הבריאה - זריחה. שמש שלא הייתה בשמים, ועכשיו יש אותה. אפשר לסגור את הבסטה, אבל עמרי לא מוותר כל כך מהר. הוא פותח פק"ל קפה ועוד גוער במעיין לשתות, יורד על כובע הדובון שבתוכו היא מתחפרת ורוטן: "נמאס לי להרגיש שאני יוצא לא בסדר כל הזמן". אולי תנסה, נגיד, להתנהג בסדר. אני יודעת שזה נשמע מטורף.

באותו רגע קסום נופלים לי שני אסימונים: 1. עמרי ואיתמר אחים לנשק הפסיכולוגי 2. כל בגדיה של מעיין הם וריאציה על וואנזי. בהמשך להערה האחרונה, גם על קנקנה מוטב לתהות: מעיין מביאה איתה את החורף בכל אשר תפנה. לא ידוע אם זה עמרי או פשוט היא, כי לא ראינו אותה מול שום פרטנר אחר. אבל גם אם עמרי אשם בדכדוכה, התבוסתנות שלה מתסכלת. מדוע היא לא מתעמקת בשאלה מדוע חזר מאוחר כל כך בלילה?

עוד בוואלה!

השחקן ג'יימס מייקל טיילר (גאנת'ר מ"חברים") הלך לעולמו בגיל 59

לכתבה המלאה
חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
רודה. איתמר/צילום מסך, קשת 12

לאור כל אלה התמזל מזלו של עמרי שלוהק לאותה העונה בה מככב איתמר, כי אם הם אחים, איתמר הוא ללא ספק הגדול יותר וכנראה גם זה שפירק לו את מחיצת האף. אמנם עמרי התנהג לא סבבה בכלל, אבל איתמר לוקח, גם הפרק, את גביע הגבר הדוחה. אבל מה בכל זאת נשתנה הפרק מכל הפרקים? שקארין סוף סוף פותחת הכל. "אני עושה המון מאמץ, הוא פשוט לא רואה את זה", היא אומרת לפני המצלמות. "עסוק בעצמו כנראה".

קארין מדייקת יותר מכפי שהייתה רוצה. קשה להישאר אדישים אל מול המצוקה שעולה ממנה כשהיא מזכירה שאיננה משתפת פרטים על משפחתה וחבריה מול המצלמות. גם לי, שביקרתי אותה בנושא הזה, גרמה השיחה הזו לראות אותה באור אחר. להזכיכרם, בחתונה שלהם לא נכחה משפחתה של קארין ולא ראינו כמעט מי מחבריה וחברותיה. בשונה מאחרים, היא לא זכתה לתמיכה על השתתפותה בתכנית. איזו בדידות איומה. אבל איתמר לא מצליח לקרוא מבין השורות, וזוקף מולה, פיזית, אצבע מאשימה. כל מסר מצדו עטוף בכזאת תוקפנות שהגוף מתכווץ רק מלראות.

קארין לא יכולה לשאת אותו עוד, ולכאורה נפרדת מאיתמר. הכרוניקה שלהם כל כך ידועה מראש שגם בזה אין קתרזיס. מפתה להניח שמישהו מההפקה לחץ עליה או על איתמר, ואולי גם הסביר להם שאין דבר כזה שני זוגות פורשים בעונה. לדעתי, האמת מצערת מזה: איתמר מתעקש כי הוא לא יכול שלא לראות את עצמו ככוכב של העונה, ויותר מזה, לא מוכן להופיע לפני המצלמות כזרוק וחבוט. קארין נכנעת למניפולציה בקלות כי עדיין, בעומק לבה, היא משוועת לאהבתו.

"לא צריך להגיע לפרידה ב-2 בלילה", הוא מסכם את הערב, "סבבה, עוברים הלאה". דחיית הפרידה על הסף רק מוכיחה עד כמה הוא לא סופר אותה. הרי מאיתמר לא נפרדים; אפשר רק להגיש בקשה, והוא כבר יחליט אם לקרוא או לגרוס. בטח שלא ב-2 בלילה, יא משוגעת. יותר מזה, קארין האשמה בסיפור. "לא עושים את זה ככה", הוא מטיח בה. לא משנה כמה עלב בה, רדה בה והקטין אותה לצרכיו - מה שמשנה הוא הטיימינג שבו בחרה להיפרד.

חתונמי חתונה ממבט ראשון. קשת 12, צילום מסך
כמו איתמר? עמרי ומעיין/צילום מסך, קשת 12

"התכוונתי ללכת, אבל הקשבתי לו ודיברנו על הדברים", מספרת קארין למצלמות. בא לשבור את המסך. "ידעתי שתעשי את זה", מברך אותה איתמר על ההחלטה, פעולה שגם אותה הוא מוכרח להגיש בתוקפנות. השיחה השפיעה על שניהם עמוקות, וכעת איתמר יכול להמשיך ולרדות בה בזמן שהיא מכינה שקשוקה. "אני פה אז אני נותנת צ'אנס למה שכן יש", מסבירה קארין, "ויש הרבה". עגבניות, כנראה.

עכשיו פוקד אותנו רגע אינספשן קשה: אנו צופים בזוג חתונמי גרוע אחד צופה בזוג חתונמי גרוע אחר, הלא הם ניר והגר מהעונה שעברה, כאילו רוצה איתמר לומר לנו, "הנה, גם לנו יש סיכוי". הלוואי שלא. לאורה המחמם של הטלוויזיה, מתכוננים קארין ואיתמר למפגש הזוגות המדובר. קארין לא בטוחה שהיא תדבר, כי בלי או עם קשר להתנכרותם של משפחתה וחבריה, היא באה לתכנית הזו כסוכנת מוסד. באיזשהו מקום, מעוות ומוזר וקטן מאוד, התמזל מלה שהיא נפלה על איתמר, כי בכל תסריט אחר קל וחומר שהייתה נחשבת לצד הבלתי נסבל בקשר.

"יש לנו משהו יפה קארין. טפי על העולם", מרגיע אותה מיסטר לנון. איזה מהלך מבריק. הוא בעצם מצייר לה אשליה מפתה של הזוג המותקף על ידי הציבור, שניים שהם אחד נגד העולם. "כל עם ישראל ראה שנפרדת ממני בשתיים בלילה בגלל שאמרתי לך שאם הייתי מבשל לבד זה היה יותר מהר", הוא מצחקק. עם ישראל אמנם רואה, אבל משהו אחר לגמרי: את ההגדרה המילונית ל"גזלייט". "את מאמינה לי שכל מה שאני אומר לך זה לטובתך?", הוא מרסס מנה אחרונה של גז טשטוש, וקארין שוקעת בערפל.

פרק קשה עבר על כוחותינו, ולא במובן הטוב. אם כן העיניים נשואות למפגש הזוגות, גולת הכותרת של כל עונת חתונמי, חגם של צופי התכנית. עד אז, נסיים בתפילה: אלוהים, תן לנו את האומץ להיפרד מאיתמר, את הכוח להיפרד מעמרי ואת התבונה להבדיל בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully