וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלאק אייד פיז הבטיחו שהמופע יהיה "גוד גוד נייט" - ועמדו במילתם

30.11.2021 / 10:10

6,000 אנשים הגיעו לראות את הלהקה בארנה י-ם למרות שמחליפתה של פרגי מחווירה לעומתה. הקהל ריחף משמחה, ההופעה היתה נדיבה בלהיטים אך חלשה בסאונד ובויזואליה. וויל איי.אם קבע כי הישראליות "הכי יפות בעולם" וגם שלח אהבה לפלסטין

המוזיקאי וויל איי אם, סולן להקת בלאק אייד פיז, משיב לשאלות שגיא בן נון, בוועידת החדשנות בירושלים/סטילס: סיוון פרג', וידאו: שגיא בן נון

"מזל טוב!" צוהלת להקת בלאק אייד פיז בעברית בקטע הבלתי נשכח בלהיטה הענק "I Gotta Feeling"'. אמש היו שתי סיבות מעולות להגיד "מזל טוב" חגיגי: מזל טוב ראשון על חזרת הדופק של שוק ההופעות הבינלאומיות הגדולות לישראל. בלאק אייד פיז הופיעו אמש בארנה פיס בירושלים בפני כ-6,000 אנשים, אחרי שנתיים של קורונה. מחיר המתנה הזאת שניתנה לקהל הישראלי לא היה זול בכלל - כחצי מיליון דולר. מקורב להפקה גילה לוואלה! תרבות שזה הסכום ששילמה אירינה נבזלין ללהקה.

מזל טוב שני הגיע על יום הולדתו ה-47 של חבר להקת בלאק אייד פיז ואחד ממייסדיה, אפל.די.אפ, מה שהוביל לרגע יפה שבו אלפי אנשים בקהל שרו לו בזמן ההופעה. רגע לפני כן סיפר שותפו הוותיק, הסולן וויל איי.אם, סיפור נפלא לקהל: "פעם היינו במלזיה, מדינה עם דת אחרת. מה שהיה ממש יפה לראות זה 60 אלף מוסלמים בקהל שרים 'מזל טוב!' בעברית בשיר 'I Gotta Feeling'. ואז הופענו בפעם הראשונה בערב הסעודית. שרנו את השיר הזה. ו-80 אלף מוסלמים בקהל שרו 'מזל טוב!'. זה היה יפהפה. מבחינתי - זאת אהבה".

השמחה וההתרגשות התפשטו יותר מהר מזן הדלתא בארנה פיס בירושלים אמש. שלושת זמרי בלאק אייד פיז עלו לבמה והיו יותר אנרגטיים מציפי שביט על חגיגת, כשלצדם רק גיטריסט ומתופף. הם שרו את "Let's Get It Started" שמשלב חלק מהבסיס האינסטרומנטלי של להיטם של הספייס גירלז, "Wannabe". באמצע השיר השלישי הם חשפו את הרכש החדש - הזמרת החדשה של ההרכב, ג'סיקה ריינסו המכונה ג'יי ריי סול.

להקת בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים, 29 בנובמבר 2021. סיון פרג׳,
בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים/סיון פרג׳
להקת בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים, 29 בנובמבר 2021. סיון פרג׳,
בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים/סיון פרג׳

ג'יי ריי סול פרצה לתודעה בגרסה הפיליפינית של "דה וויס", בה שימש חבר הלהקה אפל.די.אפ כמנטור. היא החלה ללוות את הלהקה ב-2018, בשנה שעברה הקליטה עם הלהקה את הלהיט "Mamacita" (בשיתוף הזמר אוזונה) ולאחר מכן הפכה לחברת להקה קבועה. הזמרת הצעירה ניסתה להיכנס למגפיה הגדולות והמנצנצות של פרגי - ולמרות המתיקות הרבה שלה המשימה הוכתרה בכישלון. להשוות בין ג'יי ריי סול לפרגי זה כמו להשוות בין מרק אפונה בבית יתומים למנת שף במסעדת מישלן. הסולנית המיתולוגית לשעבר אוכלת אותה בלי מלח ולא בגלל שהיא טעימה ולא זקוקה לתיבול.

ועם זאת, מרשימה מאוד העובדה שבלאק אייד פיז הצליחה בלי פרגי להביא לארנה בירושלים כ-6,000 צופים (גם אם אפשר היה למלא עוד לפחות אלף מקומות בקהל). היו שם לא מעט בני נוער שעוד לא נולדו כשבלאק אייד פיז נוסדה בניינטיז, רבים מהם באו עם ההורים שלהם שהיו באותה תקופה בני נוער בעצמם. וויל.איי.אם גילה חום יוצא דופן כלפי הקהל. "שלום מישפוחה!", אמר. "אנחנו אוהבים את ישראל וזה נהדר לחזור לכאן. ישראל היא משפחה עבורנו". גם בהמשך ההופעה המשיך להרעיף שבחים על הנשים היושבות בציון כשקבע: "הבנות הכי יפות בעולם הן מישראל".

עוד בוואלה!

"אני בת 18, ולא ראיתי בן אדם שצילמו אותו ודיברו עליו כל כך הרבה כמוני"

לכתבה המלאה
להקת בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים, 29 בנובמבר 2021. סיון פרג׳,
בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים/סיון פרג׳

בזכות הרשתות החברתיות הצליחה הלהקה הקיימת מעל לחצי יובל שנים להגיע לקהל שלא נולד כשהיא החלה את דרכה. כך, למשל, אחד השירים הבאים שביצעו, הלהיט "Pump It" הוותיק מ-2006 הפך ברשתות לאתגר איפור ולכן כשהוא בוצע הלב המפמפם של הנערות בקהל עבר למצב רטט בלתי פוסק. שיר נוסף שביצעו לאחר מכן - "Girl Like Me" - היה אף הוא אתגר טיקטוק. בלאק אייד פיז הקליטו את הלהיט עם שאקירה באנגלית וספרדית באלבומם האחרון, ובימי הקורונה המוני משתמשי טיקטוק המציאו מחדש את הכוריאוגרפיה של הקליפ. מהלכים כאלה שמרו את הלהקה בתודעה בזמן המגפה כשעולם ההופעות הושבת. ביצירת השיר השתתף גם המפיק הישראלי ג'וני גולדשטיין, שזכה לפירגון גדול על הבמה מצד וויל.איי.אם כמה פעמים.

בהמשך, ביצע טאבו גרסת כיסוי ללהיט "Mi Gente" שביצע במקור ג'יי באלווין עם ווילי וויליאהם. באלווין היה אחד האורחים באלבום האחרון של הלהקה, "Translation", שסימן השפעות הפופ הלטיני עליהם (לצד אורחים נוספים - שאקירה, אוזונה ומאלומה). אחד הדברים שמעוררים הערכה בבלאק אייד פיז היא גמישות מוזיקלית מסוימת שלהם בין הז'אנרים, מה שהפך אותם למעניינים יותר גם לקהל וגם לעצמם. השיר "Mi Gente" אמנם הרים אבל קצת לא ברור למה מבוצעת גרסת כיסוי של אחרים בזמן שמספר להיטים של הלהקה היו חסרים בהופעה, ובהם "דונט ליי", "מיי המפס" ו"Don`t Phunk With My Heart".

ההדרן נפתח בלהיט "Don`t Stop The Party", המשיך עם "The Time (Dirty Bit)" שהפזמון שלו כולל קטע מהשיר "The Time of My Life" מהסרט "ריקוד מושחת", ואז "Where Is The Love". לפני השיר אמר וויל.איי.אם: "לכל החבר'ה כאן פיס אנד לאב, וגם לחבר'ה מפלסטין - אנחנו אוהבים גם אתכם ורוצים לנגן גם שם. אנחנו בעניין אהבה ושיתוף פעולה, והמקום הזה נותן לנו השראה. המקום הזה מדהים". אלא שעם כל הכבוד לשאיפה לאהבה בין ישראל לפלסטין, הכי חשוב אצל אמנים זו האהבה העצמית, ולכן בזמן השיר לקח וויל טלפונים סלולריים מהקהל וצילם את עצמו עבורם.

להקת בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים, 29 בנובמבר 2021. סיון פרג׳,
בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים/סיון פרג׳
להקת בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים, 29 בנובמבר 2021. סיון פרג׳,
בלאק אייד פיז בהופעה בארנה פיס בירושלים/סיון פרג׳

ההופעה הייתה כיפית, סוחפת ועשירה בלהיטים, עם זאת הסאונד לא היה טוב כפי שבלט גם בהופעות אחרות בארנה, הוויזואליה הייתה דלה - רק מסך עם ויזואליה מאחורי הלהקה - לא היו הופעות חימום ולא אורחים. בעיקר בלטו בהיעדרם הצמד סטטיק ובן אל שהקליטו עם הבלאק אייד פיז את השיר "Shake Ya Boom Boom".

המילים החמות הרבות שהשמיע וויל.איי.אם לקהל הם חוליה אחת בשרשרת ארוכה של יחס אוהב ונדיב לקהל הישראלי, שהתבטא גם באורך של ההופעה. אמנם היא לא ארוכה יותר מהממוצע שהקהל הישראלי מצפה לו, אבל היא ארוכה מהופעות אחרות שלהם. הם ביצעו בירושלים 21 שירים, ולשם השוואה בהופעתם בלוס אנג'לס בחודש שעבר ביצעו רק שמונה שירים, ובהופעתם בפריז בספטמבר שרו בפריז שבעה שירים בלבד. ההתמסרות הזאת הגיעה לסיום הולם בביצוע השיר האחרון - להיטה הענק ביותר של הלהקה שגם זכה בגראמי, "I Gotta Feeling"', נמשך יותר מעשר דקות. יש לי תחושה שהקהל העריך את זה.

בשנת 2009, לאחר שיצא השיר "I Gotta Feeling"', אמר עליו וויל.איי.אם בריאיון: "השיר מוקדש לכל אנשי המסיבות שם בחוץ בעולם. רוב השירים של הלהקה מציירים תמונה של מסיבת החיים. זו הייתה החלטה מודעת. הזמנים ממש קשים להרבה אנשים ואתה נותן להם בריחה ואתה רוצה שירגישו טוב בחייהם, במיוחד בנקודות שפל". המילים האלה מתעצמות אפילו יותר בימי קורונה. בזמנים הלא קלים האלה בלאק אייד פיז היו אסקפיזם מושלם. כשנפגשתי עם וויל.איי.אם אתמול לפני ההופעה, הוא הבטיח לי שהערב יהיה "גוד גוד נייט" - ועמד במילתו. מבצע בלאק מאנדיי הוכתר בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully