וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזירה מלחמה: אולה קרבצ'נקו תובעת 5.4 מיליון מיוצרי "צל של אמת" וסנגורו של זדורוב

עודכן לאחרונה: 2.12.2021 / 9:22

קרבצ'נקו תובעת דיבה את ארי פינס ויותם גנדלמן, יוצרי הסדרה "צל של אמת" אשר קשרה אותה לרצח תאיר ראדה, וכן את עו"ד ירום הלוי, סניגורו של זדורוב. קרבצ'נקו, אשר התיק נגדה נסגר, טוענת כי הם פרסמו אודותיה בתקשורת אינספור פרסומי לשון הרע "זדוניים ומזעזעים"

צל כבד סיפורה של א"ק אולה קרבצ'נקו. כאן 11, צילום מסך
תביעת ענק. קרבצ'נקו/צילום מסך, כאן 11

אולה קרבצ'נקו, מי שהתפרסמה כא"ק מפרשת זדורוב ונחשדה ברצח תאיר ראדה, הגישה לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת דיבה בסך 5.4 מיליון נגד יוצרי "צל של אמת" (ששודרה ב-HOT8) ונגד סניגורו של זדורוב, עו"ד ירום הלוי. התיק נגד קרבצ'נקו נסגר על ידי המשטרה והפרקליטות לאחר שהגיעו למסקנה שהיא אינה קשורה לרצח. תביעת הדיבה עוסקת בהתבטאויות של היוצרים ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות - ולא בסדרה עצמה.

בכתב התביעה, אשר הוגש בידי עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת עקל-אזולאי, נטען כי יוצרי הסדרה "צל של אמת" - אשר בעקבותיה נחשפה זהותה של קרבצ'נקו - ועו"ד הלוי פרסמו אודותיה אינספור פרסומי לשון הרע, נהגו כלפיה ברשלנות, ויוצרי הסדרה אף הפרו את זכות היוצרים ואת הזכות המוסרית שלה בציוריה. "החל מתחילת שנת 2016, מצויה קרבצ'נקו תחת מטח פרסומי לשון הרע, החמור ביותר ככל הנראה שהוטח בישראל מאז ומעולם, בוודאי לעברו של אדם פרטי-אלמוני; מסע אשר עדיין לא הסתיים".

בכתב התביעה נכתב עוד כי על אף שיוצרי "צל של אמת" - ארי פינס ויותם גנדלמן - הוזהרו בדבריהם לבל ייתבעו בלשון הרע, "הם הרבו להתראיין באמצעי התקשורת ולפרסם דברי לשון הרע זדוניים ומזעזעים, כאילו קרבצ'נקו היא רוצחת סדרתית". בכתב התביעה מובאים מעל 30 פרסומים, שעשו יוצרי "צל של אמת" ועו"ד הלוי בתקשורת וברשתות החברתיות, שבהם לטענתה הוציאו את דיבתה.

בין השאר מוצג ריאיון שהעניק ארי פינס לקרן נויבך בכאן רשת ב' בשנת 2016, שבו אמר: "בזמן שא"ק הייתה במעצר בית, היא ניסתה לרצוח מישהו". בריאיון אחר שהעניק גנדלמן ל"הצינור" ב-2018 הוא אמר: "אפשר להגיד בוודאות די ברורה שא"ק רצחה את תאיר ראדה".

עו"ד ירום הלוי בדיון בבקשה לשחרר את רומן זדורוב עד תום ההליכים במסגרת המשפט החוזר, בימ"ש מחוזי נצרת, 3 באוגוסט 2021. אלי אשכנזי
"הכריז עליה כרוצחת תחת כל עץ רענן". הלוי/אלי אשכנזי

בכתב התביעה נטען עוד כי עו"ד הלוי, סניגורו של זדורוב, "פצח במסע ציבורי אישי-אובססיבי אכזרי, זדוני ונקלה, נגד התובעת, ממנו עדיין לא שב. כאדם פרטי הוא בחר לעצמו כשעירה לעזאזל מתמודדת נפש אלמונית משולי החברה והחליט להרוס את חייה - שככל הנראה, שווים בעיניו כקליפת השום - על-מנת להאדיר את שמו בציבור ולהצטייר כעורך-דין הפלילי מספר 1 בישראל; עשוי לבלי חת; כזה שגם בתי המשפט צריכים להישמר מפניו; כמו אלה, שרואים בסדרות הטלוויזיוניות המשפטיות האמריקניות".

"הוא הצהיר, הודיע והכריז תחת כל עץ רענן כי התובעת היא הרוצחת, וזאת בוודאות מוחלטת וללא כל ספק; הוא קבע, כי התובעת הינה רוצחת סדרתית, סאדיסטית ועוד; הוא אפילו 'שעבד' את רישיונו ואת המוניטין שלו כנגד זאת. למעשה, הוא 'הימר' על כך, בביטחון רב, ובמקום ז'יטונים, הניח על שולחן ההימורים את הרישיון והמוניטין שלו. כאילו היה מדובר במשחק פוקר".

בנוסף לתביעת הדיבה, תובעת קרבצ'נקו את היוצרים בגין הפרת זכות יוצרים וזכות מוסרית, לאחר שפרסמו בסדרה כמה מציוריה ללא אישור.

טרם הוגש כתב הגנה.

עוד בוואלה!

אולה קרבצ'נקו דורשת: להסיר מהאוויר את פרק 4 ב"צל של אמת"

לכתבה המלאה

תגובת "יוצרי צל של אמת":

"לא קיבלנו כל כתב תביעה ולכן מטבע הדברים לא נוכל להתייחס לתוכנו. ממה שאנו למדים מהתקשורת, בסופו של דבר ההר הוליד עכבר ולא הוגשה כל תביעת דיבה כנגד הסדרה 'צל של אמת'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully