וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"למי אכפת משחקניות? אנחנו לא מעניינות אף אחת. כולנו חולמות להיות מוזיקאיות"

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 7:37

"אלין" הוא דרמה ביוגרפית המבוססת על חייה של סלין דיון, עם כמה תוספות נחמדות. ולרי למרסייה, שביימה את הסרט וגם מככבת בו, מסבירה למה שחקניות כמוה הרבה פחות מעניינות מאלילות מוזיקליות כמו דיון

טריילר הסרט "אלין"/פורום פילם

לא חסרים סיפורי סינדרלה בעולם המוזיקה, והסיפור של סלין דיון הוא אחד הגדולים שבהם. היא נולדה בעיירה קטנה בקוויבק, והיתה הצעירה בין 14 הילדים של הוריה. כסף לא היה שם בכלל, אבל כישרון היה בשפע. בגיל 12, הקליטה הילדה הכישרונית את השיר הראשון שלה, ואחיה שלח אותו למנהל המוזיקלי רנה אנג'ליל, שמיהר לקחת אותה חסותו. בהמשך, אף שהיה מבוגר ממנה בחצי יובל, הפך גם לבן זוגה ואבי ילדיה.

דיון עצמה הפכה לכוכבת ענקית שמחזיקה בשיאים רבים - בין השאר, היא המצליחה אי פעם מבין המוזיקאיות שמזמרות בצרפתית, וחתומה גם על אחד משירי הנושא הקולנועיים המפורסמים אי פעם, זה של "טיטניק" כמובן. באמתחתה יש גם זכייה באירוויזיון, מטעם שוויץ, ועוד שלל כתרים ותארים. מה שהיה חסר לה זה סרט עלילתי על אודותיה - ועכשיו גם זה קורה. בערך.

בערך, כי לסרט קוראים "אלין" ולא "סלין", וכך גם לגיבורה שלו. הוא שואב השראה מחייה של דיון, אבל לא תמיד נצמד לעובדות. יצרה אותו ולרי למרסייה, שהיא צרפתייה ולא קוויבקית, והיא מי שמככבת בתפקיד הראשי, אף שהיא לא נשמעת כמו הזמרת ולא נראית כמוה, וגם לא מנסה. למרסייה, אחת האושיות התרבותיות האהובות בצרפת, בת 57, וכדי להדגיש את הממד הפנטסטי, היא זו שמגלמת את המוזיקאית בילדותה, בלי אפקטים או איפור שיצעירו אותה.

"מבחינתי, זו היתה הדרך היחידה לעשות את הסרט", אומרת למרסייה בריאיון לרגל צאתו בישראל בסוף השבוע. "לא רציתי לשקר. אני הרי לא נראית כמו סלין דיון. סלין דיון יש רק אחת, והיא עוד פעילה. מילא אם הייתי עושה סרט על מוצרט. הרי לא ראינו אותו בחיים וגם לא בטלוויזיה אז אנחנו לא בדיוק יודעים איך הוא נראה, אבל כשאת עושה סרט על מוזיקאית שכולם מכירים, אין טעם לנסות לחקות אותה. הממד הפנטסטי גם איפשר לי לחרוג מהמציאות. הסרט מלא המצאות. אף אחת מהן לא דיבה - זה שקרים, אבל שקרים נחמדים. אתן דוגמה: לסלין, במציאות, יש קמע שהיא הביאה מיפן. בסרט, היא מקבלת אותו מאבא שלה כהמחשה לאהבה ביניהם. זה לא שקר מוחלט, זה פשוט שירת אותי מבחינה תסריטאית".

מתוך הסרט "אלין". פורום פילם,
שקרים לבנים. מתוך "אלין"/פורום פילם

עד כמה סלין דיון פופולרית במולדתה?

"היא המלכה של קוויבק, חד משמעית. היא הכוכבת היחידה שיצאה מן המדינה הזו וזכתה לתהילה בינלאומית".

אז איך זה שדווקא צרפתייה עשתה סרט עליה?

"לפעמים דברים שרואים משם, לא רואים מכאן. לפעמים דווקא הריחוק מאפשר לראות טוב יותר. זה כמו שלי מותר לצחוק על אימא שלי, אבל לאף אחד אחר אסור. הקוויבקים לא יכולים להרשות לעצמם לגעת בסלין, במלכה האם שלהם. אני יכולתי לעשות זאת".


איך את מסבירה את זה שבימינו יש פחות ופחות כוכבי וכוכבות קולנוע, אבל מעמדן של אלילות רוק ופופ חזק מתמיד. לא רק סלין דיון כמובן, אלא גם ביונסה, ריהאנה, טיילור סוויפט ועוד ועוד.

"כי שחקניות מגלמות דמויות אחרות, והן נבלעות בתוכן. מוזיקאיות מגלמות את עצמן. כשהן עומדות על הבמה מולנו, אנחנו רואים אותן. הן לא בעור של אף אחת אחרת. שחקנית בחיים לא תוכל להיות אייקון כמו זמרת. למי אכפת משחקנים? כמה סרטים כבר יש על שחקנים? יש סרט על פיטר סלרס, וזהו פחות או יותר. החיים של שחקנים לא מעניינים אותנו".

עקבת אחר פרשת בריטני ספירס?

"לא מאוד מקרוב, אבל המעט שקראתי, זיעזע אותי. מזעזע שלא היתה לה שליטה על החיים שלה. אבא שלה הוא דמות מחרידה בעיני".

עוד בוואלה!

זו הסיבה האמיתית לכישלון העצום של "סיפור הפרברים"

לכתבה המלאה
סלין דיון. Giphy
סלין דיון "האמיתית"./Giphy

באחד מרגעי השיא של הסרט, הגיבורה לא מעוניינת להופיע יותר אחרי שהפכה לאימא, ומסבירה -
"יש הרבה מוזיקאיות בעולם, אבל לבן שלי יש רק אימא אחת". זה משהו שסלין אמרה במציאות?


"כן. ברגע שהיתה אימא, זה מילא את חייה. היא היתה מאוהבת בתינוק שלה, והיה לה פחות חשק להופיע. אני יכולה להזדהות עם זה. מניסיון, כשאת מאוהבת יש לך פחות חשק להצחיק".

יש סצינה שבה סלין רואה בטלוויזיה את ונסה פראדי הצעירה, ומתמלאת קנאה כלפיה. זה גם מבוסס על המציאות?

"כן, סלין היתה בהפסקה מקצועית של שנתיים, ואז היא רואה מישהי מאוד יפה, מאוד צעירה, שבניגוד אליה באותו שלב, גם מדברת אנגלית. רואים בעיניים שלה שהיא היתה שמחה להתחלף איתה. התוספת היחידה של הסרט היא שכדי לנחם אותה, אמא של סלין אומרת על ונסה 'אין לה קול'. זה הצחיק אותי. ביקשתי רשות מוונסה להכניס את זה, והיא הסכימה".


ואולי הכי מעניין - לפי הסרט, סלין לא רצתה בהתחלה לשיר את שיר הנושא של "טיטאניק!".

"נכון, היא קיבלה גרסת דמו שלו, ולדעתי היא לא היתה מוצלחת. לכן היא לא רצתה אותו. רנה אמרה לה 'תנסי, מה כבר יכול לקרות?' והיום כמובן אין הופעה שבה היא לא שרה אותו".

מתוך הסרט "אלין". פורום פילם,
השיר שלא רצתה נהיה הלהיט הכי מזוהה עימה. מתוך "אלין"/פורום פילם

"אלין" הוא אחד מן הסרטים הבולטים היחידים שמתייחסים לאירוויזיון.

"לא היתה לנו רשות להגיד את המילה המפורשת. אני לא יודעת למה - אולי כי בזמן שצילמנו, וויל פארל צילם סרט על האירוויזיון בשיתוף פעולה מלא שלהם. במקום 'אירוויזיון', אומרים 'התחרות'. גם את המילה 'אוסקר' היה אסור להגיד, והפסלון שסלין מקבלת הוא פסלון צעצוע שקניתי ב-14 יורו".

למרות הקורונה, הסרט זכה להצלחה מסחרית מרשימה בצרפת, וגם מופץ ברחבי העולם - כולל ישראל.

"זו פעם ראשונה שסרט שלי זוכה להפצה כזו, ואני מניחה שגם הפעם האחרונה. זה הרי לא בגללי, אלא בגלל הנושא. מבחינתי, זה כמו חלום. זה סרט שהשקעתי בו הרבה. לאורך התקופה בו עבדתי עליו, שמתי את החיים שלי בצד ולא התרכזתי בדבר אחר מלבדו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully