וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרטם של דניאל סיון ומור לושי עבר שלב בתחרות על האוסקר

עודכן לאחרונה: 22.12.2021 / 10:05

"ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה", שדניאל סיון ומור לושי יצרו לנטפליקס, התברג ברשימה המקוצרת של המועמדויות לאוסקר בקטגוריית הדוקו הקצר. "ויהי בוקר", לעומת זאת, נותר בחוץ

מתוך "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה". נטפליקס,
נכנס לשורטליסט. מתוך "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה"/נטפליקס

האקדמיה האמריקאית לקולנוע פרסמה הלילה (בין שלישי לרביעי שעון ישראל) את השורטליסט בשלל קטגוריות שונות - כלומר, סינון ראשוני שהניב רשימה מקוצרת של מועמדים, מתוכם ייבחרו חמשת המועמדים הסופיים לאוסקר בקטגוריות הרלוונטיות.

בקטגוריית הסרט התיעודי הקצר, אחד מן המועמדים הפוטנציאלים הללו הוא סרט ישראלי - "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה" של דניאל סיון ומור לושי, מי שיצרו בעבר גם את "שיח לוחמים" ו"הלובי", בין השאר. כמשתמע משם הסרט, הוא עוסק בצורה שבה אמריקה פרשה את חסותה לאחר מלחמת העולם השנייה על מדענים נאצים.

"ריפרשנו כל הערב, ואנחנו מאושרים לאללה!" אמר סיון בתגובה לוואלה! תרבות. "למרות שבטח לא נזכה, זה נורא כיף להיכלל ברשימה כל-כך מכובדת ותודה לכל מי שהצביע לנו! זה באמת אחלה סרט".

ההישג של לושי וסיון מנציח את מעמדו של הקולנוע הישראלי כאלוף בסרטים קצרים. לפני שלוש שנים, הזוכה בקטגוריית הסרט הקצר היה "סקין", שצולם באמריקה, עסק בגזענות באמריקה ודיבר אנגלית, אבל ביים אותו גיא נתיב הישראלי. לפני שנה, אחד המועמדים בקטגוריה הזו היה "עין לבנה" של תומר שושן, שכבר היה סרט ישראלי למהדרין, והשנה גם "ת"ד 1142: הנאצים הסודיים של אמריקה" הצטרף לחגיגה.

שיח לוחמים. דניאל סיון,
"זה באמת אחלה סרט". דניאל סיון ומור לושי/דניאל סיון

לעומת זאת, בקטגוריית הסרט הבינלאומי הארוך, ישראל נחלה אכזבה: "ויהי בוקר", סרטו השנוי במחלוקת של ערן קולירין, לא עבר שלב, ולא יזכה להתחרות על הפסלון המוזהב. יש לציין כי מאז "הערת שוליים" לפני עשור, הנציג הישראלי לא הצליח לקבל מועמדות לאוסקר בקטגוריה הזו.

בין 15 הסרטים שכן המשיכו הלאה, יש בכל זאת נציגות עקיפה לישראל. "Flee" הדני, סרט דוקומנטרי דובר דנית שהשתחל גם לרשימה של הסרטים התיעודיים הארוכים, הוא בהפקת הישראלית פיליפה קוברסקי. "Plaza Catedral" מייצג את פנמה, אך יוצרו אבנר בן נאים חי ופעל בעבר בישראל.

כדי לשים בפרופורציות את האכזבה הישראלית, נציין שאפילו אימפריית קולנוע כמו צרפת נותרה בחוץ. "טיטאן", הנציג מטעמה, לא השתחל לרשימה אף שזכה בדקל הזהב, שנחשב לעיטור היוקרתי בעולם הקולנוע אחרי האוסקר. הסרטים הבולטים ביותר שכן עברו הלאה הם "גיבור" האיראני, "האדם הגרוע בעולם" הנורבגי ו"הנהגת של מר יוסוקה" היפני, ואלה צפויים להתחרות על הפסלון, בשנה תחרותית ואיכותית מאוד בקטגוריה הזו.

עוד בוואלה!

הפרט המדהים שכולם מפספסים לגבי "ספיידרמן: אין דרך הביתה"

לכתבה המלאה
לברוח. פסטיבל סאנדנס,
סרט דני בהפקה ישראלית. מתוך "לברוח"/פסטיבל סאנדנס

תחרות איכותית להפליא מסתמנת גם בקטגוריית השיר המקורי. בין המבצעים והמבצעות שהעפילו לשלב הבא: ביונסה וג'י -זי בנפרד, היא על השיר מ"המלך ריצ'רד" והוא על השיר מ"נקמה קרה"; U2 על השיר מ"לשיר 2"; בילי אייליש על שיר הנושא של "לא זמן למות" מהפרק החדש בסדרת ג'יימס בונד; בריאן ווילסון משיר מתוך סרט דוקו על אודותיו ואריאנה גרנדה וקיד קודי על השיר מ"אל תסתכלו למעלה".

כמדי שנה, את שוברי הקופות הגדולים אפשר לחפש ברשימה המקוצרת בקטגוריית האפקטים. בין השאר, מדובר ב"ספיידרמן: אין דרך הביתה", חולית", "שאנג-צ'י ואגדת עשר הטבעות" ו"לא זמן למות".

המועמדויות לאוסקר יוכרזו בשמונה בפברואר והטקס עצמו יתקיים ב-27 במרץ.

  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully