וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצר הסדרה "בני אור", גיא בלילה, נמצא מת בביתו בגיל 39

בלילה, בוגר מכללת ספיר, יצר יחד עם אלעד ביטון את סדרת הפשע "בני אור", שעוסקת בחבורת נערים מתבגרים בבאר שבע המעורבים באלימות, סחר בסמים וחיי פשע. הוא הלך לעולמו במפתיע בגיל 39. במאי 'בני אור' שי כנות: "גיא התעקש לספר את הסיפור האישי שלו"

טריילר לסדרה "בני אור"/yes

גיא בלילה, יוצר הסדרה המצליחה "בני אור" (yes), נמצא הלילה מת בביתו, והוא בן 39 בלבד - כך נודע היום (ראשון). בלילה, בוגר מכללת ספיר, יצר יחד עם אלעד ביטון את סדרת הפשע "בני אור", שעוסקת בחבורת נערים מתבגרים בבאר שבע המעורבים באלימות, סחר בסמים וחיי פשע. משטרת באר שבע חוקרת את נסיבות מותו, אולם אין חשד לפלילים.

בלילה גדל ולמד בבאר שבע, תחילה התגורר בשכונה ד' בעיר, לאחר מכן בשכונה ו' החדשה ובשכונה ב'. "מה שהתרחש בבני אור היה גם באזורים אחרים בבאר שבע ולאו דווקא בבני אור, בשכונה ד', ועוד. פשוט לקחנו את בני אור לסדרה כי אהבנו את השם בני אור", סיפר בלילה לעיתון מקומי בבאר שבע לפני כחצי שנה.

ב-17 ביוני 2021, הודיעו יוצרי הסדרה וחברת yes, כי תהיה לסדרה עונה שנייה.

גיא בלילה. נטי לוי,
יהי זכרו ברוך. גיא בלילה/נטי לוי

שי כנות, שביים את בלילה את "בני אור", ספד לו בשיחה עם וואלה! תרבות: "המוות של גיא לא היה צפוי. אנחנו בשוק. הוא ואלעד ביטון היו בתהליך הכתיבה של העונה השנייה. קיבלנו מהם כל הזמן פידבקים על איך הדברים מתקדמים, ולאן הם לוקחים את הסיפור. לאחר שאבא של גיא נפטר, הוא גדל בעיקר עם אימא שלו ועם האחים בבאר שבע, בשכונה פשוטה כמו ב'בני אור'. אימא שלו עבדה בבית חולים. הם נאבקו כל החיים. גיא היה איש מאוד מאוד יצירתי, חושב מחוץ לקופסא, יצרי מאוד, מוכשר מאוד בכתיבה. לקח לו שמונה שנים למכור את הסדרה 'בני אור' אחרי שזרקו אותו מכל מקום. והוא התעקש לספר את הסיפור האישי שלו שהגרעין שלו זה מישהו שמנסה לטפל באבא נרקומן. זה משהו שהוא עצמו לא יכול היה לעשות במציאות, וזו הייתה נקודה יפה וחיבור אמיתי ועמוק מאוד לחיים שלו.

"הייתה לו ממש אובססיה בעבודה עם השחקנים. אלעד והוא התעקשו להביא שחקנים לא ידועים, הם לא רצו כאלה שהיו קודם בסדרות נוער או בפרסומות. רצו שיהיו שם אנשים באופי של החבר'ה שהם הכירו באמת. לקח לנו שנה ללהק. הם היו מתארים לי 'אני רוצה שהשחקן הזה יהיה מרקו'. בתור במאי מקצועי, לך תבין למה הכוונה שלהם במילה 'מרקו'. זה היה קשור להמון ניואנסים, בחוויות שלהם מבאר שבע. לקח כמעט חצי שנה של חזרות. אין דברים כאלה היום. גיא התעקש לרדת לפרטים על כל מילה בתסריט שהייתה חשובה לו. זהו איש מאוד מיוחד. היה לו צבע של רוקנרול. הייתה באמת תחושה שהוא מתאבד על הסדרה. כואב עליו ועל המשפחה שלו. משפחה שנכנסה לכולנו ללב".

עוד בוואלה!

מי שחושב ש"בני אור" היא סדרה על סמים ואלימות, פשוט לא הבין אותה

לכתבה המלאה
יואב גרוס, גיא בלילה ואלעד ביטון. רפי דלויה,
המפיק יואב גרוס והיוצרים גיא בלילה ואלעד ביטון, שחתומים על הסדרה "בני אור"/רפי דלויה

מיכל מרק בן יצחק, המנהלת של בלילה בסוכנות של אריק קנלר, מסרה: "'אני בן 30, באר שבעי במקור ונולדתי להצליח', זו השורה האחרונה במייל הראשון שגיא כתב כשפנה לסוכנות לפני כתשע שנים. גיא היה כולו נשמה גדולה וענקית, טוב לב ומוכשר. כשדיבר על עשיה ויצירה היה מלא בתשוקה גדולה, כל מה שהוא רצה וחלם היה לכתוב ולביים. דברים לא תמיד באו לגיא בקלות, אבל הוא לא ויתר והיה נחוש מול כל המכשולים שבדרך. גיאצ'ו, נולדת להצליח, הצלחת בענק עם 'בני אור' ועוד כל כך הרבה הצלחות היו לפניך, כרגע נשארנו בלי מילים ועם כאב גדול".

מ-yes נמסר: "אנו המומים וכואבים על לכתו של גיא בטרם עת. גיא האהוב היה יוצר מוכשר ופורה ובעיקר אדם עם טוב לב ונשמה ענקית. מחבקים את המשפחה.יהי זכרו ברוך".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully