וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי ז'אן-מארק ואלה ("שקרים קטנים גדולים", "חפצים חדים") הלך לעולמו בגיל 58

עודכן לאחרונה: 28.12.2021 / 11:14

יוצר הקולנוע זוכה האמי ז'אן-מארק ואלה מת במפתיע אתמול בלילה. ואלה הקנדי זכה מתחילת דרכו לשבחים על סרטיו, שכללו בין היתר את "C.R.A.Z.Y", "מועדון הלקוחות של דאלאס" ו"הולכת רחוק", וכן על המיני-סדרות שביים עבור HBO, "שקרים קטנים גדולים" ו"חפצים חדים"

ז'אן מארק ואלה. Michael Bezjian, GettyImages
קרוביו נותרו המומים. ז'אן-מארק ואלה/GettyImages, Michael Bezjian

הבמאי הקנדי ז'אן-מארק ואלה הלך לעולמו בליל אמש (א') במפתיע בגיל 58 בלבד. האתר דדליין הוליווד מדווח שואלה נפטר בבקתה שלו מחוץ לקוויבק והותיר את חבריו ובני משפחתו המומים. הוא הותיר אחריו את שני בניו, אלכס ואמיל, וכן שתי אחיות ואח.

ואלה היה יוצר קולנוע, עורך ותסריטאי שהתפרסם בשנים האחרונות בזכות בימוי המיני-סדרות "שקרים קטנים גדולים" (בעונה הראשונה) ו"חפצים חדים". על הראשונה אף זכה באמי על הבימוי למיני-סדרה. עוד קודם לכן זכו סרטיו לשבחים ועיטורים רבים. סרט הבכורה שלו מ-1995, "Black List" ("רשימה שחורה") היה מועמד לתשעה פרסי ג'יני, האוסקר הקנדי, בכללם על הבימוי והעריכה של ואלה. את הפריצה שלו למיינסטרים העולמי עשה בסרטו העלילתי הרביעי, "C.R.A.Z.Y" מ-2005, שזכה לשבחים נוספים ונמנה כאחד מהסרטים הקנדיים הטובים ביותר בכל הזמנים, על פי בחירת המבקרים בפסטיבל טורונטו 2015.

ב-2009 ביים ואלה את הסרט "ויקטוריה הצעירה", שקיבל שלוש מועמדויות לאוסקר, וב-2011 את "קפה דה פלור", הסרט עם הכי הרבה מועמדויות לפרס הג'יני באותה שנה. ב-2013 ביים ואלה את סרטו האמריקני הראשון, "מועדון הלקוחות של דאלאס" בכיכובם של מת'יו מקונהי וג'ארד לטו, שזכו שניהם באוסקר על תפקידיהם. ואלה עצמו היה מועמד לפרס האוסקר על העריכה שלו בסרט. שנה לאחר מכן ביים את הסרט "הולכת רחוק" בכיכובה של ריס ווית'רספון, עמה עבד שלוש שנים לאחר מכן על העונה הראשונה של "שקרים קטנים גדולים" ב-HBO, שזיכתה אותו בפרס האמי. ואלה המשיך למיני-סדרה נוספת ב-HBO, "חפצים חדים", שזכתה אף היא לשבחים רבים.

שותפו המקצועי של ואלה, ניית'ן רוס, ספד לו: "ז'אן-מארק סימל יצירתיות, אותנטיות ולנסות לעשות דברים אחרת. הוא היה אמן אמיתי ובחור נדיב ואוהב. כל מי שעבד איתו לא יכול היה שלא לראות את הכישרון והחזון שהיו לו. הוא היה חבר, שותף יצירתי ואח גדול עבורי. המאסטרו יחסר מאוד, אבל זה מנחם לדעת שהסגנון היפה שלו, והעבודה המשפיעה שחלק עם העולם, יחיו".

רשת הכבלים HBO הוציאה אף היא הצהרה בעקבות מותו: ""ז'אן-מארק ואלה היה יוצר קולנוע מבריק ומסור מאוד, כישרון פנומנלי באמת שהחדיר לכל סצנה אמת רגשית עמוקה. הוא גם היה איש אכפתי מאוד שהשקיע את כל כולו לצד כל שחקן שביים. אנו מזועזעים מהידיעה על מותו הפתאומי, ואנו מביעים את אהדתנו הלבבית לבניו, אלכס ואמיל, למשפחתו המורחבת ולשותפו המפיק הוותיק, ניית'ן רוס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully