וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר "המקור" על יוסי כהן חשוב לא בגלל מה שנחשף בו אלא בגלל מה שלא

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 9:03

אם יש משהו שלמדנו מהתחקיר של "המקור", שחלקו השני ששודר אתמול (רשת 13) היה חלש מחלקו הראשון בשבוע שעבר, זה שבכל הנוגע לשיקול דעת וקבלת החלטות שקולות, אין טעות שיוסי כהן לא יבחר לעשות

בווידאו: פרומו לתחקיר המקור על ראש המוסד לשעבר, יוסי כהן/רשת 13

נתחיל מהשורה התחתונה: תחקיר "המקור" (רשת 13) של רביב דרוקר על ראש המוסד לשעבר יוסי כהן היה ראוי לשידור. למעשה, זה אנדרסטייטמנט. כתבתי את זה כאן בשבוע שעבר, והשבוע, דווקא אחרי החצי הפחות חזק של התחקיר, חשוב להגיד את זה שוב. זה לא סיפור על איש ציבור בכיר שרעה בשדות זרים ובגד לכאורה באשתו. כלומר, זה כן, אבל הצד הצהוב של הסיפור הוא שולי לחלוטין. בסופו של דבר מכל התכנית הכפולה צריך לזכור דבר אחד - יוסי כהן הוא אדם עם שיקול דעת מפוקפק, ודרכי פעולה נלוזות ועלובות. את מה שהוא תרם למדינה בעשרות שנותיו במדינה אי אפשר לקחת ממנו, ומצד שני, הייתם מסכימים לקנות מכונית משומשת מכזה אדם?

אם היה מדובר בסתם אדם מן השורה זה היה בסדר, כשמדובר באדם שמחזיק בסודות המדינה הכמוסים ביותר, ובסבירות גבוהה ייכנס בעתיד לזירה הפוליטית - זכות הציבור לדעת עולה פה על כל שיקול עריכתי אחר. לא ברור איך המערכות של "חדשות 12" ו"עובדה" ויתרו על הסיפור הזה, כפי שחשף דוד ורטהיים בוואלה! ברנז'ה. איך עיתונאי יכול לשבת על סיפור כזה ולא לחקור אותו עד תום? יתרה מכך, זה אפילו חשוד, ומצדיק תחקיר עיתונאי רציני כשלעצמו. איך אמר פעם איזה מנהיג עברי מיתולוגי: "צריך לחקור את החוקרים".

החצי השני של התחקיר לא הוסיף למה שכבר ידענו על יוסי כהן, והתעמק בסיפור הפיטורים של גיא שיקר, בעלה של הדיילת שלכאורה קיימה קשר מיני עם ראש המוסד לשעבר. העריכה המצוינת של "המקור" הצליחה לגרום לסיפור הטלאים הזה לרדת בקלות בגרון כמו סרט מתח טוב, למרות שבסופו של דבר לא הוכח שום קשר בין יוסי כהן לפיטורים של שיקר. יתרה מכך, כפי שציין דרוקר עצמו, לכהן לא היה שום אינטרס לגרום לפיטוריו של שיקר - ואפילו להפך. על הדרך אנחנו גם לומדים על עובדת נוספת שמפוטרת מ"פסגות", לכאורה בגלל קשר - שטיבו לא ברור - עם גיא שיקר.

גיא שיקר. רשת 13, צילום מסך
נראה מתודרך. שיקר/צילום מסך, רשת 13

אחרי הריאיון הארוך עם גיא שיקר שנמתח לאורך שתי תכניות, הגיעה הפתעה: עוד ריאיון עם גיא שיקר! הפעם, גיא שיקר מגיע לאולפן "המקור" ומגיב לטענות שעלו אחרי שידור החלק הראשון בשבוע שעבר, בין השאר גם באתר הזה. הריאיון הרגיש מתוסרט לחלוטין. שיקר נראה מתודרך, כשהוא עונה בקלילות על השאלות הצפויות, דבר שלא הוסיף לאמינות של התחקיר שקדם לו. כך למשל, שיקר מסביר שלכל זוג נשוי יש "אפס אנד דאונס", כדי להבהיר מדוע פתחה גרושתו תיק ברבנות שנתיים לפני שיוסי כהן נכנס לחייהם. באופן כללי, זה לא עניינו של אף אחד מה קרה במערכת היחסים של בני הזוג שיקר, אבל אם כבר פותחים את זה, ראוי לציין שלא כל זוג פותח תיק ברבנות בעקבות מריבה.

שיקר מסביר את ההחלטה לחשוף את עצמו ואת ילדיו לסיפור בכך שהוא דיבר עם יועצת בית הספר וביקש מאנשים בסביבה להימנע מלחשוף את הילדים שלו לסיפור. ברור, כי ככה עובד העולם, ובשום שלב הילדים שלו לא יחפשו את השם של אבא שלהם בגוגל ויקראו איך הוא ישב עם המאהב של אימם על וויסקי וסיגרים והתלוצץ איתו בהודעות וואטסאפ.

עוד בוואלה!

אם יוסי כהן יהיה ראש ממשלת ישראל יום אחד, הוא יצטרך להודות לרביב דרוקר

לכתבה המלאה
רביב דרוקר, יוסי כהן, המקור. צילום מסך, מארק ישראל סאלם, מערכת וואלה!
ראוי לשידור. דרוקר וכהן/מערכת וואלה!, צילום מסך, מארק ישראל סאלם

הדיון על האינטרס של שיקר לחשוף את עצמו ואת משפחתו בצורה כל כך פומבית מעניין, אם בכלל, רק ברמה הרכילותית. ובכל מקרה, זה לא שדרוקר הצמיד לו אקדח לרקה והכריח אותו להתראיין. מדובר באדם מבוגר שקיבל החלטה מודעת. הוא עצמו דוחה את כל טענה לאינטרסים אישיים או לנקמה, ומתעקש שהוא פשוט פטריוט שרוצה להציל את המדינה מאפשרות שאדם כמו יוסי כהן יעמוד בראשה. הפטריוטיות שלו, לטענתו, היא גם הסיבה שהוא דחף את המזכירה הצעירה שלו לתפקיד בבנגקוק כחלק מהמו"מ שלו עם ראש המוסד על הפסקת הקשר שלו עם אשתו. ניחא. בשלב מסוים שיקר גם חשף שהוא מתפקד לליכוד עשרות שנים והוא לא יצביע למפלגה אם כהן יהיה היו"ר. לגיטימי, אבל ברצינות, למי אכפת למי גיא שיקר מצביע בכלל? ובכל מקרה, זה בכלל לא משנה - גיא שיקר הוא לא הסיפור אלא יוסי כהן.

ראש המוסד לשעבר נמצא כרגע בתקופת צינון ולא יכול להתמודד בבחירות לכנסת. ייתכן שחוק הצינון הציל אותו ממבוכה גדולה יותר מזאת שכבר נגרמה לו מעצם שידור התחקיר. הזיכרון של הציבור בישראל קצר, וסביר להניח שממצאי התחקיר לא יגרמו למצביעים הפוטנציאליים של כהן להירתע ממנו. אם בכל זאת יחליט לוותר על הצטרפות לפוליטיקה, זה כנראה לא יהיה בגלל החשיפה של דרוקר, אלא בגלל ה"גיא שיקרים" שטרם נחשפו. אלא שאם יש משהו שלמדנו מהתחקיר של "המקור" זה שבכל הנוגע לשיקול דעת וקבלת החלטות שקולות, אין טעות שיוסי כהן לא יבחר לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully