וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוב הקריקטורות ב-2021 התייחסו לחילופי השלטון ולקורונה

5.1.2022 / 0:00

תערוכה חדשה המסכמת את מיטב הקריקטורות שנוצרו ב-2021 בארץ נפתחת היום בבית אריאלה. אורי פינק: "הקריקטורה היא חלק חשוב מחופש הביטוי ואסור לתת לממסד ולפוליטיקלי קורקט להגביל אותה"

איור של אורי פינק מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה. יח"צ,
איור של אורי פינק מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה/יח"צ

תערוכה חדשה המסכמת את מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 נפתחת היום (רביעי, 5 בינואר) ותימשך חודשיים בספריית בית אריאלה בתל אביב, ומוצגת באולם העיתונות ובספריית הקומיקס. מוצגות בה כ-150 עבודות שפורסמו בשנה האחרונה בעיתונים מודפסים ומקוונים וברשת, על ידי יותר מ-40 קריקטוריסטים וקומיקסאים מהשורה הראשונה בארץ ומכל גווני הקשת הפוליטית. הן מתמקדות בעיקר בשני נושאים: חילופי השלטון וההתמודדות עם מגפת הקורונה. על התערוכה חתום איגוד הקריקטוריסטים בישראל (אק"י), המחדש בכך את מסורת התערוכה השנתית של חבריו, לאחר הפסקה של כעשור.

איור של זאב ("שושקה") אנגלמאיר מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה. יח"צ,
איור של זאב ("שושקה") אנגלמאיר/יח"צ
איור של עמוס אלנבוגן וניר מולד (נירמו) מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה. יח"צ,
איור של עמוס אלנבוגן וניר מולד (נירמו)/יח"צ

"כשהצטרפתי לאיגוד שידידי ניסים (נוסקו) חזקיהו הקים לפני כמעט 30 שנה, הייתי הנודניק היחיד שעשה קומיקס באיגוד", מסר אורי פינק, יושב ראש איגוד הקריקטוריסטים והקומיקסאים הישראלים. "ואילו היום יש לנו קומיקסאים וקומיקסאיות נפלאים שמצליחים בארץ ובעולם וספריית קומיקס נהדרת במקום מכובד ואהוב כמו בית אריאלה. הקומיקסאים פחות מחוברים לענייני היום מהקריקטוריסטים, ולכן הייצוג שלהם פה הוא רק קצה הקרחון מהעשייה התוססת והאיכותית שהיא היום הקומיקס הישראלי, ונביא לזה מענה בפעילויות של אק"י בהמשך.

"בינתיים אני די בטוח שחלק מהעבודות המוצגות בתערוכה ירגיזו אתכם, כי לא משנה איפה אתם על הקשת הפוליטית הישראלית, יש בה לפחות קריקטוריסט אחד שנמצא בקצה השני שלה, ולדעתי זה נפלא וזה חלק חשוב ממה שאנחנו באק"י מנסים לעשות. המטרה שלנו היא לקדם את תחום הביטוי המצויר בכל מקום שאפשר בארצנו הקטנטונת, כי הקריקטורה היא חלק חשוב מחופש הביטוי ואסור לתת לממסד, לפוליטיקלי קורקט או לכל המון מאחורי מקלדת להגביל אותה. אז תכינו מקום במדפים לקטלוגים של השנים שיהיו ונתראה בהמשך".

עוד בוואלה!

הקהל שאג בטירוף - ובצדק. "ספיידרמן: אין דרך הביתה" פשוט מדהים

לכתבה המלאה
איור של יונתן וקסמן מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה. יח"צ,
איור של יונתן וקסמן/יח"צ
איור של ניסים (נוסקו) חזקיהו מתוך תערוכה לסיכום מיטב הקריקטורות הישראליות שנוצרו בשנת 2021 בספריית בית אריאלה. יח"צ,
איור של ניסים (נוסקו) חזקיהו/יח"צ

לצדו פינק, יוזמי התערוכה ומארגניה הם ניסים (נוסקו) חזקיהו, ויובל כספי, אוצר המשנה של התערוכה. אוצר התערוכה הוא חוקר התקשורת פרופ' רפי מן. משתתפים בה ארנון אבני, עומר אלמליח, עידו אמין, זאב אנגלמאיר, רעות בורץ, עמוס בידרמן, תמר בלומנפלד, אלחנן בן אורי, מושיק גולסט, איתמר דאובה, בוריס דיקרמן, יונתן וקסמן, עופר זנזורי, אילנה זפרן, אסף חנוכה, צח כהן, שלמה כהן, אבי כץ, נעה כץ, בני לוין, מושיק לין, גיא מורד, מיש, נוסקו, ניר מולד/עמוס אלנבוגן, אורי פינק, יותם פישביין, אוריאל פלד, אנדי צ'אושו, שי צ'רקה, יעקב קירשן, מישל קישקה, רן קר-פה פרינס, יובל רוביצ'ק, נמרוד רשף, יעקב שילה, דודי שמאי ויניב שמעוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully