וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמיד עולה המנגינה: האזינו לשירים הגדולים של יורם טהרלב

7.1.2022 / 0:00

לזכרו של הפזמונאי האהוב שהלך לעולמו בגיל 84, התכנית "שבת עברית" בעריכת יואב חנני ב-103fm מגישה מבחר משיריו האהובים, כולל "היה לי חבר היה לי אח", "אנשי הדממה", "גבעת התחמושת", "אתה לי ארץ", "חלקת אלוהים", "על כפיו יביא" ועוד רבים. האזינו

יורם טהרלב. אביב חופי
מגדולי הפזמונאים. טהרלב/אביב חופי

עולם התרבות אבל על הפזמונאי יורם טהרלב, שהלך לעולמו אתמול (חמישי) בגיל 84. לזכרו של טהרלב, התכנית "שבת עברית" בעריכת יואב חנני ברדיו 103fm מגישה לכם שלוש שעות וחצי משיריו הגדולים, שהפכו לחלק נכבד ואהוב מן הפסקול הלאומי, שנערכו במקור לרגל יום הולדתו ה-80.

טהרלב כתב מאות שירים ופזמונים, ביניהם שירי אהבה, מולדת טבע, רעות והומור הנסמכים בחלקם על חוויות נעוריו בקיבוץ. בין שיריו הידועים: "בפרדס ליד השוקת" שכתב על המטעים בהם עבד ואליהם נהג ללכת להתבודד, "גבעת התחמושת", "ההר הירוק תמיד", "הבלדה על יואל משה סלומון" על ייסוד פתח תקווה, "עוד לא תמו כל פלאייך", "אינך יכולה", "בשביל אל הבריכות", "שהשמש תעבור עליי", "היה לי חבר היה לי אח", "על כפיו יביא", "ישנן בנות", "קום והתהלך בארץ", "חסקה", "חשמל זורם בכפות ידיך", "נח", "לפעמים אני מרגיש שאני צריך כנפיים", "הדרך אל הכפר", "אתה לי ארץ", "החולמים אחר השמש", "בלדה על סוס עם כתם על המצח" ורבים אחרים.

נשיא המדינה יצחק הרצוג ספד לו. "עוד לא תמו כל פלאיו. לבי נחמץ בכאב גדול עם לכתו של ענק השירה הישראלית יורם טהרלב שהארץ זרמה בעורקיו, שהשמש עברה מעליו, ושכתב את היפים שבשיריה של האומה", מסר הרצוג. "פועלו העצום הוא נכס צאן ברזל שילווה אותנו לדורות. מילות שיריו וכתיבתו ימשיכו להאיר את דרכנו ויספרו את סיפורנו. תנחומיי הכנים בשם כל ישראל למשפחתו ואוהביו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully