וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות המחאה והעזיבה של ניל יאנג וג'וני מיטשל - ספוטיפיי תוסיף "הערת תוכן" בתכנים הקשורים לקורונה

עודכן לאחרונה: 31.1.2022 / 11:19

אחרי הטענות כי ספוטיפיי נותנת מקום לתיאוריות קונספירציה מסוכנות בנוגע לקורונה, שבעקבותיהן ניל יאנג וג'וני מיטשל הסירו את המוזיקה שלהם מהפלטפורמה, מנויים רבים התנתקו והמניה צנחה - החברה מודיעה שתוסיף הערה לפני דיונים על קורונה

ניל יאנג. Frazer Harrison, GettyImages
המוזיקה הוסרה מספוטיפיי. ניל יאנג/GettyImages, Frazer Harrison

ספוטיפיי תוסיף "הערת תוכן" לכל פרק בפודקאסט הכולל דיון על קורונה, אמר המנכ"ל דניאל אק, לאחר שספג אש מצד אגדות רוק ופולק על כך שהוא נתן קול למידע מוטעה על חיסוני קורונה.

"המאמץ החדש הזה להילחם במידע מוטעה ייכנס לספוטיפיי ברחבי העולם בימים הקרובים", כתב אק בפוסט בבלוג שפורסם ביום ראשון. "למיטב ידיעתנו, ייעוץ התוכן הזה הוא הראשון מסוגו על ידי פלטפורמת פודקאסט גדולה".

ההערה שתוסיף ספוטיפיי תפנה את המאזינים למתחם קורונה המכיל עובדות ומידע ממומחים רפואיים ובריאותיים, כמו גם קישורים למקורות מהימנים. המהלך מגיע לאחר שהזמרים והיוצרים ניל יאנג וג'וני מיטשל הודיעו כי הם מסירים את המוזיקה שלהם מספוטיפיי, במחאה על כך ששירות הסטרימינג הפופולרי אפשר שידור מידע מוטעה על חיסוני קורונה. יאנג התנגד לכך שהמוזיקה שלו תושמע באותה פלטפורמה של הפודקאסט המואזן ביותר, "חווית ג'ו רוגן". המנחה ג'ו רוגן הוא מפקפק בולט בחיסונים, שעורר מחלוקת עם דעותיו על המגפה, ההגבלות הממשלתיות והחיסונים שנועדו לשלוט בהתפשטות נגיף הקורונה.

מוקדם יותר החודש, 270 מדענים ואנשי רפואה חתמו על מכתב הקורא לספוטיפיי לפעול נגד רוגן, והאשימו אותו בהפצת שקר בפודקאסט. הנסיך הבריטי הארי ורעייתו מייגן הביעו אף הם את דאגתם בפני ספוטיפיי לגבי מידע מוטעה בנוגע לקורונה בפלטפורמה שלה, אף שהם מחויבים להמשיך לעבוד עם החברה, אמר אתמול (ראשון) דובר קרן "ארצ'וול" שלהם.

המנכ"ל אק הוסיף בפוסט שלו וכתב שספוטיפיי אף מפרסמת חוקי פלטפורמה עבור יוצריה. "אנחנו יודעים שיש לנו תפקיד קריטי בתמיכה בביטוי היוצר תוך איזון בינה לבין בטיחות המשתמשים שלנו", כתב. "בתפקיד הזה, חשוב לי שלא ניקח על עצמנו את העמדה של צנזור תוכן ובמקביל נוודא שיש כללים והשלכות למי שמפר אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully